Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E61 nová baterie
Vlasta píše:Jde nějak zjistit, jaká baterka je v autě zaregistrovaná a jak dlouho?
samozřejmě, ista to umí vše vypsat.
tadle nová škola je uplně někde jinde, E60 je sice krám poruchovej, ale todle je vyřešený velice dobře, altík je prostě schopen dle IBS valit do baterky uplně jiny proudy jak u E39, takže se pak auto stíhá nabíjet i když člověk jezdí jen par km do prace a pouští si před cestou webasto.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1230
- Registrován: pon 08.11.2004 01:00
- Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
Jak píše Jarax, v podstatě všechny origo diagnostické systémy (DIS, ISTA, INPA .. ) umí zjistit jaký typ baterie je nakodovaný a když byla zapsaná výměna, tak v kolika km. Většina servisů (spíše neautorizovaných a bez diagnostického zázemí) na to kaká, protože vymění baterku a všechno frčí, ale to, že tam baterka třeba místo pěti let, vydrží jenom dva už nikdo neřeší.
Hele a není to všechno s tím řízením baterie trošku jinak, ona baterie si veme proudu kolik potřebuje, napětí je daný stabilizátorem a co víc chceš u olověný baterie regulovat netuším.
Já si spíš myslím, že je to celé právě kvůli energetické náročnosti celého vozu a prioritě určitých systémů vůči výkonu alternátoru. Tj. že je to o tom co kdy a za jakých podmínek se odpojí a co zůstane, při určitém zatížení alternátoru a poklesu napětí. Tohle podle mě ta řj hlídá.
Laicky řečeno, když skočíš do studenýho auta, rosvítí se světla, běží motor, rádio huláká, zapneš výhřev sedaček a vyhřívání zadního okna, topení naplno, tak už altík pojede nadoraz a v případě většího poklesu napětí na baterii už nebude stíhat. Pak řj baterie začne řešit co a jak omezit.
Jinak tohle už v podstatě měly auta v roce 1994, hlídání zatížení altíku, jen to ale omezovalo přídavný ohřev vody (VW TDI), u nových aut už je toho moc, tak to řeší takto.
Já si spíš myslím, že je to celé právě kvůli energetické náročnosti celého vozu a prioritě určitých systémů vůči výkonu alternátoru. Tj. že je to o tom co kdy a za jakých podmínek se odpojí a co zůstane, při určitém zatížení alternátoru a poklesu napětí. Tohle podle mě ta řj hlídá.
Laicky řečeno, když skočíš do studenýho auta, rosvítí se světla, běží motor, rádio huláká, zapneš výhřev sedaček a vyhřívání zadního okna, topení naplno, tak už altík pojede nadoraz a v případě většího poklesu napětí na baterii už nebude stíhat. Pak řj baterie začne řešit co a jak omezit.
Jinak tohle už v podstatě měly auta v roce 1994, hlídání zatížení altíku, jen to ale omezovalo přídavný ohřev vody (VW TDI), u nových aut už je toho moc, tak to řeší takto.
ne, měří se teplota a aktualni kapacita baterie na zakladě toho se otvira tyristor na baterce v IBS, tím se reguluje proud do baterky, pokud je baterka moc horka, tak to tam valí málo, pokud je studena tak to pere naplno. u E65 jsem se setkal klidně i s nabijecím proudem 150A.altík v tu chvili jel na 180A