Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E61 nová baterie

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#1 Příspěvek od sedyvlk6 »

Ahoj mám dotaz.V autě měním starou za novou baterii a dávám tam úplně stejnou.Zajímá mě jestli jí musím nějak nechat naprogramovat nebo registrovat.Někde jsem četl že snad když se dává do auta nová tak se musí registrovat jinak brzo odejde.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

samozřejmě že musíš
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#3 Příspěvek od sedyvlk6 »

JaraX píše:samozřejmě že musíš


A nevíš proč? Vždyť tam dám úplně stejnou baterii.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

auto si měří kapacitu baterky průběžně, navíc měří i proudy co dáva altík, monitoruje proud a reguluje ho přes IBS, měří i teplotu baterky, z těhle všech faktorů vyvodí nabíjecí proud a v tom je i stáří baterie, prostě k nové baterce se to auto chová uplně jinak než ke staré,
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#5 Příspěvek od sedyvlk6 »

a nevíte o někom v okolí Plzně kdo by to uměl nakódovat?
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#6 Příspěvek od sedyvlk6 »

Tak dnes jsem volal do autorizáku BMW Invelt. Bylo mi řečeno technikem že pokud se mění stará baterie za novou typově stejnou tak není potřeba registrace. Tak nevím
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#7 Příspěvek od Miguel »

Výměna jako taková se musí právě kuli IBS zapsat, viz obr.
Přílohy
Baterie.JPG
Baterie.JPG (117.58 KiB) Zobrazeno 6135 x
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#8 Příspěvek od sedyvlk6 »

Miguel píše:Výměna jako taková se musí právě kuli IBS zapsat, viz obr.


Tak to nechápu proč mi řekli takovou blbost. To jim to tam ani nemůžu odvézt když mi tvrdili tohle. Protože ani neví vlastně co mají udělat.
Mechosh
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: úte 24.09.2013 00:00

#9 Příspěvek od Mechosh »

U E-39 se to taky musí registrovat? 8O
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#10 Příspěvek od Miguel »

Mechosh píše:U E-39 se to taky musí registrovat? 8O


Ne, ta je ještě ze staré školy.
Mechosh
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: úte 24.09.2013 00:00

#11 Příspěvek od Mechosh »

Miguel píše:
Mechosh píše:U E-39 se to taky musí registrovat? 8O


Ne, ta je ještě ze staré školy.


Zlatá "stará škola" ve všech směrech.. :wink:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#12 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jde nějak zjistit, jaká baterka je v autě zaregistrovaná a jak dlouho?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#13 Příspěvek od sedyvlk6 »

Vlasta píše:Jde nějak zjistit, jaká baterka je v autě zaregistrovaná a jak dlouho?


Ty jo to by mě taky zajímalo pač podle info ze servisu se cena docela mění při pouhé registraci nové baterie a nebo při kódování jiného typu baterie. A pokud někdo před tebou vyměnil baterii za jiný typ tak to nevíš.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

Vlasta píše:Jde nějak zjistit, jaká baterka je v autě zaregistrovaná a jak dlouho?


samozřejmě, ista to umí vše vypsat.
tadle nová škola je uplně někde jinde, E60 je sice krám poruchovej, ale todle je vyřešený velice dobře, altík je prostě schopen dle IBS valit do baterky uplně jiny proudy jak u E39, takže se pak auto stíhá nabíjet i když člověk jezdí jen par km do prace a pouští si před cestou webasto.
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#15 Příspěvek od Miguel »

Jak píše Jarax, v podstatě všechny origo diagnostické systémy (DIS, ISTA, INPA .. ) umí zjistit jaký typ baterie je nakodovaný a když byla zapsaná výměna, tak v kolika km. Většina servisů (spíše neautorizovaných a bez diagnostického zázemí) na to kaká, protože vymění baterku a všechno frčí, ale to, že tam baterka třeba místo pěti let, vydrží jenom dva už nikdo neřeší.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

tak aspon vydělaj 2x no, :)
tydle auta už prostě není tak jednoduchy servisovat jak ty předchozí, chce to dobryho člověka na servis a pak to jde,
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#17 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jsme rádi, že tady máme fachmany, kteří se podělí o svoje poznatky a informace
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

hlavně si všichni najdětě servisaky co se o ty auta umí starat, ted mi tu prošlo rukama par pěkně zbastlenych aut, sekat ruce, fakt
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#19 Příspěvek od kornout »

Hele a není to všechno s tím řízením baterie trošku jinak, ona baterie si veme proudu kolik potřebuje, napětí je daný stabilizátorem a co víc chceš u olověný baterie regulovat netuším.
Já si spíš myslím, že je to celé právě kvůli energetické náročnosti celého vozu a prioritě určitých systémů vůči výkonu alternátoru. Tj. že je to o tom co kdy a za jakých podmínek se odpojí a co zůstane, při určitém zatížení alternátoru a poklesu napětí. Tohle podle mě ta řj hlídá.
Laicky řečeno, když skočíš do studenýho auta, rosvítí se světla, běží motor, rádio huláká, zapneš výhřev sedaček a vyhřívání zadního okna, topení naplno, tak už altík pojede nadoraz a v případě většího poklesu napětí na baterii už nebude stíhat. Pak řj baterie začne řešit co a jak omezit.
Jinak tohle už v podstatě měly auta v roce 1994, hlídání zatížení altíku, jen to ale omezovalo přídavný ohřev vody (VW TDI), u nových aut už je toho moc, tak to řeší takto.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

ne, měří se teplota a aktualni kapacita baterie na zakladě toho se otvira tyristor na baterce v IBS, tím se reguluje proud do baterky, pokud je baterka moc horka, tak to tam valí málo, pokud je studena tak to pere naplno. u E65 jsem se setkal klidně i s nabijecím proudem 150A.altík v tu chvili jel na 180A
Odpovědět