Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 chybove hlasky INPA

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Vesa88 »

Dneska jsem menil ventil odvetrani palivove nadrze a kdyz jsem mazal chyby na motoru, vyskocilo na me toto:

13 Oxygen sensors - Heater for cat

a na vypisu chyb prevodovky toto:

56 Symptom GLUE

Koukal jsem na google, ale nasel jsem vetsinou nemecke a polske stranky a moc jsem tomu nerozumel :( Nevedel by nekdo co by to mohlo byt? To prvni chapu jako nejaky predehrev katalizatoru, kde to najdu? Jde to koupit? :)

To druhe jsem prelozil jako Symptom Lepidlo :))) Ale nenapada me co by to mohlo byt :)

Jedna se o M62TU.
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#2 Příspěvek od KamilAC »

Kdybys googlil pořádně, zjistil bys že oxygen sensor je česky lambda sonda.
S tim druhým ti bohužel neporadím, to netuším.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Vesa88 »

Ze to je neco s Lambda sondou jsem pochopil, jen me zmatlo to heater for cat. Nikde jsem nenasel nikoho se stejnou chybou :)
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#4 Příspěvek od Meda »

Melo by to byt vyhrivani lambda sondy, nic podstatneho :)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#5 Příspěvek od Lucifer »

No výhřev u lambdy docela podstatný. Pokud lambdě nefunguje výhřev tak je lambda k ničemu. Nikdy ji neohřeješ na takovou teplotu aby ukazovala naprosto přesně. Potom to může dělat chudou/bohatou směs
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Vesa88 »

Jde nejak zjistit o kterou jde, takhle na aute krom toho ji koupit a zkouset? :)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2456
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Hláška "13 Oxygen sensors - Heater for cat " znamená, že Ti nejde výhřev lambdy před katalyzátorem na 1. skupině válců, tj. na levé straně
12 Lambda Sensor Signal- Pre Cat Bank 2
13 Lambda Sensor Signal- Pre Cat Bank 1
, více zde http://www.endtuning.com/bmwcodes.html

Lambdy jsou vyhřívané, protože pouze při stabilní teplotě jsou schopny správně vyhodnotit složení výfukových plynů, více zde http://www.youtube.com/watch?v=Z-TOdXKh2q8 . V běžném benzínovém motoru se spaluje benzín se vzduchem v poměru 1 kg benzínu : 14,7 kg vzduchu, říká se tomu stechiometrický poměr, více zde http://www.lambdasondy.wbs.cz/ . Pokud je vzduchu málo (λ 1), motor nemá výkon a přehřívá se. Zbytek je dost podrobně vysvětlen v odkazovaném článku. Jinými slovy lambda je užitečné zařízení a vyplatí se, aby fungovalo. Existují i modernější motory, které při nízkém zatížení pracují s λ > 1,7-2, kdy pracují v režimu vrstveného spalování nebo taky FSI (Fuel Stratified Injection) více zde http://www.autorevue.cz/primy-vstrik-be ... -evoluce_2 nebo http://cs.autolexicon.net/articles/fsi- ... injection/ . U BMW je takovým motorem třeba N53.

Nevím přesně jaké provedení výfuků na autě máš, zde jsou obrázky:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... st_system/
Tady vidíš, že na každé větvi jsou 2 lambdy, dohromady 4 na autě, protože máš 8-mi válec. Lambda před katalyzátorem dělá tu vlastní regulaci a lambda za katalyzátorem ten katalyzátor kontroluje, aby byli ekologové spokojení. Proto se jí také říká lambda-monitor. A když ta druhá sonda za katem naměří nepříznivé složení výfukových plynů, tak ŘJ motoru dá ještě méně paliva, aby ani sazička nevyletěla, protože tak je to správné. Konec teorie, jdeme na Tvůj problém.

Jako obvykle jsou dvě možnosti. Buď se ztratilo to napájení na výhřev lambdy => utžené dráty nebo shořela pojistka u ŘJ motoru (tahle není v kastlíku u spolujezdce!!). Nebo shořela ta spirála, co tu lambdu vyhřívá => nejčastější případ. Jestli tam jde napětí (při nastartovaném motoru) změříš na konektoru příslušné lambdy. Jestli je v pořádku ta vyhřívací spirála změříš ohmicky na tom protikusu směrem k lambdě. Odpor by měl být v řádu Ohmů, kiloOhmy už je moc. Tu samou službu prokáže i žárovka, pokud se v elektrice trochu vyznáš. V opačném případě se obrať na libovolného automechanika, do BMW s tím nemusíš. Pravděpodobně budeš muset koupit novou lambdasondu, protože ten výhřev je nedílnou součástí a opravit se to nedá. Upozorňuji, že kabely ke každé lambdě jsou jinak dlouhé a každá má jiný konektor (kódování), aby to Turci při montáži nezvorali a majitel musel koupit díl v síti BMW. Ale je to spolehlivější, než nějaké univerzální lambdy z dálně východních zemí.

Hláška "56 Symptom GLUE " je skutečně příznak, vnější projev, průvodní jev nějakého "lepidla". Vzhledem k tomu, že to je u automatické převodovky to může být něco s olejem, nebo to bude nějaký zasekávající se elektrohydraulický ventil. Buď se pomalu otevírá nebo nezavírá, nebo se střetává makrokosmos s mikrokosmem. Doporučuji dát zkontrolovat množství oleje v automatu a jeho kvalitu. Závadu vymazat diagnostikou a za 200-300km znova zkontrolovat, jestli se objeví znova nebo ne. Pokud se objeví znova, najít servis na automaty, recenze najdeš tady na fóru. Mohl by to být začátek konce automatu.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Vesa88 »

Velice dekuji za vycerpavajici odpoved. Myslim ze neni co dodat ;)
Odpovědět