Hláška "13 Oxygen sensors - Heater for cat " znamená, že Ti nejde výhřev lambdy před katalyzátorem na 1. skupině válců, tj. na levé straně
12 Lambda Sensor Signal- Pre Cat Bank 2
13 Lambda Sensor Signal- Pre Cat Bank 1, více zde
http://www.endtuning.com/bmwcodes.html
Lambdy jsou vyhřívané, protože pouze při stabilní teplotě jsou schopny správně vyhodnotit složení výfukových plynů, více zde
http://www.youtube.com/watch?v=Z-TOdXKh2q8 . V běžném benzínovém motoru se spaluje benzín se vzduchem v poměru 1 kg benzínu : 14,7 kg vzduchu, říká se tomu stechiometrický poměr, více zde
http://www.lambdasondy.wbs.cz/ . Pokud je vzduchu málo (λ 1), motor nemá výkon a přehřívá se. Zbytek je dost podrobně vysvětlen v odkazovaném článku. Jinými slovy lambda je užitečné zařízení a vyplatí se, aby fungovalo. Existují i modernější motory, které při nízkém zatížení pracují s λ > 1,7-2, kdy pracují v režimu vrstveného spalování nebo taky FSI (Fuel Stratified Injection) více zde
http://www.autorevue.cz/primy-vstrik-be ... -evoluce_2 nebo
http://cs.autolexicon.net/articles/fsi- ... injection/ . U BMW je takovým motorem třeba N53.
Nevím přesně jaké provedení výfuků na autě máš, zde jsou obrázky:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... st_system/
Tady vidíš, že na každé větvi jsou 2 lambdy, dohromady 4 na autě, protože máš 8-mi válec. Lambda před katalyzátorem dělá tu vlastní regulaci a lambda za katalyzátorem ten katalyzátor kontroluje, aby byli ekologové spokojení. Proto se jí také říká lambda-monitor. A když ta druhá sonda za katem naměří nepříznivé složení výfukových plynů, tak ŘJ motoru dá ještě méně paliva, aby ani sazička nevyletěla, protože tak je to správné. Konec teorie, jdeme na Tvůj problém.
Jako obvykle jsou dvě možnosti. Buď se ztratilo to napájení na výhřev lambdy => utžené dráty nebo shořela pojistka u ŘJ motoru (tahle není v kastlíku u spolujezdce!!). Nebo shořela ta spirála, co tu lambdu vyhřívá => nejčastější případ. Jestli tam jde napětí (při nastartovaném motoru) změříš na konektoru příslušné lambdy. Jestli je v pořádku ta vyhřívací spirála změříš ohmicky na tom protikusu směrem k lambdě. Odpor by měl být v řádu Ohmů, kiloOhmy už je moc. Tu samou službu prokáže i žárovka, pokud se v elektrice trochu vyznáš. V opačném případě se obrať na libovolného automechanika, do BMW s tím nemusíš. Pravděpodobně budeš muset koupit novou lambdasondu, protože ten výhřev je nedílnou součástí a opravit se to nedá. Upozorňuji, že kabely ke každé lambdě jsou jinak dlouhé a každá má jiný konektor (kódování), aby to Turci při montáži nezvorali a majitel musel koupit díl v síti BMW. Ale je to spolehlivější, než nějaké univerzální lambdy z dálně východních zemí.
Hláška "56 Symptom GLUE " je skutečně příznak, vnější projev, průvodní jev nějakého "lepidla". Vzhledem k tomu, že to je u automatické převodovky to může být něco s olejem, nebo to bude nějaký zasekávající se elektrohydraulický ventil. Buď se pomalu otevírá nebo nezavírá, nebo se střetává makrokosmos s mikrokosmem. Doporučuji dát zkontrolovat množství oleje v automatu a jeho kvalitu. Závadu vymazat diagnostikou a za 200-300km znova zkontrolovat, jestli se objeví znova nebo ne. Pokud se objeví znova, najít servis na automaty, recenze najdeš tady na fóru. Mohl by to být začátek konce automatu.