Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna olejového odlučovače BMW E39 523i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
dadaseg
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: stř 02.03.2011 01:00
Bydliště: Štíty

#1 Příspěvek od dadaseg »

Mám dotaz ohledně výměny olejového separátoru. Dříve jsem měl 530D a tam to bylo v pohodě, ale pro benzín jsem se nikde nedočetl jak ho vyměnit. Má někdo nějaké zkušenosti s jeho výměnou?
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od kubikula420 »

Cau ja sem to delala pokud si normalne zrucnej tak to nic neni musi se toho dost rozebrat ja sem pritom jeste sundaval sani tak ze pak pristup na to byl uplne v pohode ale to delat nemusis a menil sem nakonec vsechny i ty hadice
dadaseg
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: stř 02.03.2011 01:00
Bydliště: Štíty

#3 Příspěvek od dadaseg »

Takže nejlíp sání dolů? A jak se vlasně projevuje špatný odlučovač? Já doufám, že se mě sníží spotřeba oleje.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Sání není třeba dávat dolů, je to zbytečná práce navíc.
Pokud je sací potrubí uvnitř suché, nezamaštěné (zjistíš po demontování škrtící klapky) není zvýšená spotřeba oleje způsobena odlučovačem, ale jinou příčinou - stírátka ventilových dříků, pístní kroužky, únik, ...

Někdy bývá jen zanesená odpadní hadice z odlučovače k měrce oleje, kterou má odtékat olej zpět do vany. Zkontroluj nejprve tu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#5 Příspěvek od berkelay »

Špatný odlučovač poznáš kromě zvýšené spotřeby oleje (hlavně při častém používání brždění motorem) také podle specifického "zatroubení" při vypnutí motoru nebo při prudším přidání plynu na volnoběh (měj ale otevřenou kapotu, není to moc hlasité). Je to zvuk podobný prdnutí, zatroubení, dělá to ta membrána v odlučovači, která je KO a netěsní. Na Youtube napiš "bmw oil separator" a určitě to tam někde najdeš, včetně postupu výměny.
Odpovědět