Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna olejového odlučovače BMW E39 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1042
- Registrován: stř 04.03.2009 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Sání není třeba dávat dolů, je to zbytečná práce navíc.
Pokud je sací potrubí uvnitř suché, nezamaštěné (zjistíš po demontování škrtící klapky) není zvýšená spotřeba oleje způsobena odlučovačem, ale jinou příčinou - stírátka ventilových dříků, pístní kroužky, únik, ...
Někdy bývá jen zanesená odpadní hadice z odlučovače k měrce oleje, kterou má odtékat olej zpět do vany. Zkontroluj nejprve tu.
Pokud je sací potrubí uvnitř suché, nezamaštěné (zjistíš po demontování škrtící klapky) není zvýšená spotřeba oleje způsobena odlučovačem, ale jinou příčinou - stírátka ventilových dříků, pístní kroužky, únik, ...
Někdy bývá jen zanesená odpadní hadice z odlučovače k měrce oleje, kterou má odtékat olej zpět do vany. Zkontroluj nejprve tu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Špatný odlučovač poznáš kromě zvýšené spotřeby oleje (hlavně při častém používání brždění motorem) také podle specifického "zatroubení" při vypnutí motoru nebo při prudším přidání plynu na volnoběh (měj ale otevřenou kapotu, není to moc hlasité). Je to zvuk podobný prdnutí, zatroubení, dělá to ta membrána v odlučovači, která je KO a netěsní. Na Youtube napiš "bmw oil separator" a určitě to tam někde najdeš, včetně postupu výměny.