Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 540i pomoc s dobijenim

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od smocek »

ahoj,
v utery jsem na carodejnice mel pusteny radio cca 3hodiny...pote cesta 3km domu...auto do dneska stalo..nastartoval jsem bez problemu vsechno funguje..najel jsem asi 60km..auto opet stalo a vyhravalo radio bez zapnutyho displaje..a vsechno vpohode nastartuju a jedu domu..pak si vsimnu cca po dalsich 50km ze obcas blikne baterka no a poslednich 20km domu jsem jel po tme a bez steracu abych vubec dojel..vsechny kontrolky na me svitili, telefon rval ze je slaba baterie.... ze by to prestalo z niceho nic dobijet? nebo hledat problem v baterce? kdyby nekdo mel podobny jev, ktery zazil ci zna budu rad za radu. diky!! jinak mam altik chlazenej vodou...stari rv.99 a najeto 240tis.km...
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#2 Příspěvek od Lennox »

smocek píše:ahoj,
v utery jsem na carodejnice mel pusteny radio cca 3hodiny...pote cesta 3km domu...auto do dneska stalo..nastartoval jsem bez problemu vsechno funguje..najel jsem asi 60km..auto opet stalo a vyhravalo radio bez zapnutyho displaje..a vsechno vpohode nastartuju a jedu domu..pak si vsimnu cca po dalsich 50km ze obcas blikne baterka no a poslednich 20km domu jsem jel po tme a bez steracu abych vubec dojel..vsechny kontrolky na me svitili, telefon rval ze je slaba baterie.... ze by to prestalo z niceho nic dobijet? nebo hledat problem v baterce? kdyby nekdo mel podobny jev, ktery zazil ci zna budu rad za radu. diky!! jinak mam altik chlazenej vodou...stari rv.99 a najeto 240tis.km...
Baterkou to může být. Jak starou jí máš ?
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od smocek »

tak to nikdo nevi... je tam origo bmw baterie... a auto mam 4mesice... a kdyz cucham kolem alernatoru tak to tam smrdi jak kdyz se neco spalilo..nejsem ten smrad schopny priradit k nicemu..nejvic jak shorely kabely nebo neco podobnyho...
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#4 Příspěvek od Lennox »

smocek píše:tak to nikdo nevi... je tam origo bmw baterie... a auto mam 4mesice... a kdyz cucham kolem alernatoru tak to tam smrdi jak kdyz se neco spalilo..nejsem ten smrad schopny priradit k nicemu..nejvic jak shorely kabely nebo neco podobnyho...
Napětí na baterce si měřil ?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

změř dobíjení,ale podle mě máš uhlíky v altíku KO
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#6 Příspěvek od pragdejf »

přesně tak, altík nedává. kdyby si po 3 hodinach na radio nenastartoval, tak by byla baterka mrtva. ale kdyz to na tebe rve pri nastartovanym motoru, tak je to jina. ten altik dava nakejch 120-150A a to proste na svetla, sterace, zapalovani a dobijeni baterky bohate staci. pokud funguje jak ma.
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od smocek »

dneska rano baterka nabita cca 12,8V... nastartuju a nedobijim =( takze reseni je altik ven a GO =)) vodou chlazenej jde zrepasovat? nebo to nikdo neumi a musim sehnat jiny ?!
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#8 Příspěvek od nuny »

ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#9 Příspěvek od ViktorDDD »

keď je dobrý altík tak by si teoreticky mohol aj odpojiť baterku pri naštartovanom motore a malo by to pekne bežať ďalej, takže baterku môžeš vylúčiť

zmeraj dobíjanie na voľnobehu, aj v otáčkach, ale podľa mňa to bude ten altík na odchode
problémom je, že vraj tie vodou chladené v M62TU sú nerozoberatelné a tým pádom sa nedajú repasovať, ale z ebay sa dajú zohnať za slušné prachy
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#10 Příspěvek od darklord »

Odpajat altik za behu auta, to je rovno poukazka na jeho vymenu. Alternator potrebuje bateriu na vyrovnavanie zataze, bez nej sa velmi rychlo moze stat ze odidu diody v usmernovacom bloku...
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od smocek »

takze po dnesnim odpoledne v dilne nove poznatky:

1) alternator se da rozebrat
2) je bez uhliku
3) da se sehnat jak usmernovac, tak diodovy mustek u nas v CR
4) repase probehne doma =))


jinak doslo k prorazeni kladne usmernovaci diody
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#12 Příspěvek od Filozof »

vše seženeš ....oprava za pár desetikorun ...max ...

já měnil uhlíky ...nebo se mění usměrnovací diody ... každej elektrokutil ti to udělá. :)
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od smocek »

ja potrebuju "o" krouzky, loziska, luzko loziska, diodovy mustek s prednim krytem (je soucasti) a pak moji praci.. planovana cena opravy cca 3tisice...

jinak ve vodou chlazenem alternatoru fakt nejsou uhliky ;) muzu pridat klidne foto =)
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od smocek »

diodovy mustek
Obrázek
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#15 Příspěvek od tanner540i »

da se sehnat jak usmernovac, tak diodovy mustek u nas v CR
Myslim ze nebudu sam, koho bude zajimat kde. :)
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od smocek »

ted jsem kontaktoval firmu, ktera se zabyva velkoobchodem dilu autoelektra (startery, alternatory a nd k nim) a cekam na registraci partnerstvi me jako odberatele (autoservis)... no a samotneho me zajima kolik co bude stat :-D takze v pripade zajmu pak urcite poskytku info a dily pro dalsi verejnost ;) stravil jsem 4hodiny na google hledani a lusteni kodu...tak snad to bude stat za to =)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#17 Příspěvek od Filozof »

nemám zkušenost s vodou chlazeným altíkem ...

jen klasika ... tak jsem zvěvavej na kolik to přijde.

tady případně taky řeší altíky.

http://aesvachta.vachta.cz/
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od smocek »

diodovy mustek, luzko loziska, 2ks "o" krouzek, 2x lozisko do vodou chlazeny altiku a MOC b DPH 4tis.
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od smocek »

fotoreport

kdo by nevedel, jak vypada vodou chlazeny altik tak zde foto:

Obrázek

zde je fotka problemu, co bylo memu alternatoru:

Obrázek

lehce umyte a vycistene soucasti:

Obrázek

a nakonec oprava kontaktu statoru epoxidem:

Obrázek
Obrázek

zitra prijdou nove veci, takze uz pouze jen sesadit a namontovat....takze pokud by byli dily ihned tak ani ne hodina prace =)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#20 Příspěvek od Filozof »

smocek: Pěkně je vidět jak to dostalo šlehu. Měníš toho tolik ? já čekal že cena nebude 4k ale mnohem méně i u tohoto vodou chlazeného.

U klasiky se mění bud uhlíky nebo ty diody a vyjde to vždy na pakatel.
Tady si vymysleli vodou chlazený ale je mi divné že chtějí takovou vatu za ty součástky ...kde jsi to kupoval ?

Statorové vinutí vypadá dle fotek v pořádku jak vidím ...

Tyto alternátory dělali u 540i a 740i ?

u žádnejch R6 jsem to neviděl - že by to bylo díky velké teplotě v které V8 motor pracuje a altík by se jistě přehříval ?
Odpovědět