Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zachazeni s automatem v kolonach
No ale já mám dojem, že převodovka má v sobě jeden z programů pro kolony. Kdysi jsem něco četl ve smyslu toho, že pokud se za sebou několikrát rozjedeš do určité rychlosti (např. do 20km/h) a zas brzdíš, že to bere jako jízdu v koloně a nechává tam snad zařazenou dvojku nebo něco takového. Trochu vařím z vody, ale nějak tak to bylo.
na rovině by dvojka vadit neměla, nesmíš na to hamtnout samo...ostatně i když ji máš na D (steptronic) a rozjíždíš a zastavuješ snad do 30 km/h tak to rozjíždí na dvojku taky...páč to správně předpokládá že jedeš v koloně...
taky si všimni že když jedeš v manuálním modu a zpomaluješ tak almara sama řadí s klesající rychlostí dolů, ale zastaví se na dvojce...takže počítá s tím že se na dvě rozjedeš...
taky si všimni že když jedeš v manuálním modu a zpomaluješ tak almara sama řadí s klesající rychlostí dolů, ale zastaví se na dvojce...takže počítá s tím že se na dvě rozjedeš...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
Na novějších převodovkách je to ošetřený a v týhle situaci bych převodovku neusměrňoval. Na E60 jsem manuální řazení používal jen v případě, že jsem věděl, že budu potřebovat rychle podřadit a převodovka to ještě nevěděla
Jinak na kolonu, rozjezd na sněhu, rozjezd do kopce tam určitě nějaký algoritmy jsou, protože se auto chovalo jinak a přizpůsobilo se situaci vždy perfektně.

Jinak na kolonu, rozjezd na sněhu, rozjezd do kopce tam určitě nějaký algoritmy jsou, protože se auto chovalo jinak a přizpůsobilo se situaci vždy perfektně.
A proč myslíš, že steptronic řadí vždy při zastavení 1? U E60 ani E63 to nepoznám, ale v Passatu se mně na přístrojovce ukazuje aktuální zařazený stupeň i v automatickém módu a nikdy mně to při zastavení nezařadí D1, vždy se z křižovatky rozjíždím na D2. D1 je jen po nastartování a prvním rozjezdu a určitě tam bude nějaký algoritmus, kdy se 1 zařadí např. při rozjezdu do kopce, atd...
WizarDEAD píše:Ja vim ze je to dotaz trochu mimo misu, ale vzpominam si ze se tu neco podobneho resilo a ja to nemuzu najit - jak se u starsich automatu e38/e39 chovat na cervene na krizovatce? dechat tam D a zatahnout rucku, nebo tam radit neutral? co ji min vadi?
důvod zatahovat ručku? šlápneš na brzdu a stojíš ne? cvakne zelená, pustíš brzdu a přidáváš plyn, na fofrklacek nehrabeš, to sis pak mohl koupit manual

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
na automat a chování k němu má každý nějaký názor
když jsem byl na podzim měnit olej v Brně, tak jsem se na to ptal
radil mi na křižovatce na červené házet do N-ka
když stojíš na brzdě, tak je automat neustále v tahu
já teda vyřazuju, pokud vím, že budu stát dlouho
pokud vím, že za moment pojedu, tak na brzdě stojím
když jsem byl na podzim měnit olej v Brně, tak jsem se na to ptal
radil mi na křižovatce na červené házet do N-ka
když stojíš na brzdě, tak je automat neustále v tahu
já teda vyřazuju, pokud vím, že budu stát dlouho
pokud vím, že za moment pojedu, tak na brzdě stojím