Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

HELP ... TDS Umřelo !!!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#1 Příspěvek od miresekstary »

Zdar chlapi ... mám E39 TDS ... nedávno jsem koupil ...
přetěsnil jsem čerpadlo vstřikovací,tzn komplet ven rozebrat, složit ...
po opravě v pohodě na volnoběh šlapalo ... chytalo to na první šup ... i po zahřátí ...
no jel jsem to projet ... samozřejmě jsem to nechal pěkně békat na volnoběh až do zahřátí ...
točím se na křižovatce jedna plný ...
dva už jen do cca 2700 otáček a bez výkonu ... plyn na podlaze za mnou bílý dým ....
no sotva jsem dojel ... 1km ... pak nechytl vůbec ... jen asi po 30 vteřinách točení chytne zas bílý dým ... jede 3s a zdechne ....

diagnostika píše závadu 10
Start of Injection Regulator --- německy si nevzpomenu ....
něco spritzregelung

zkusi jsem odpojit vstřik řídící .,..
tak to hned napsalo závadu 5
vstřik ...
to jsem tedy vyloučil ...

jo turbo to není ... je cítit nespálená nafta !!! olej ne ...

Nějaké rady ??? Díky moc ...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#2 Příspěvek od Misanek »

čistě hypoteticky - v jakém stavu jsou rozvody? Nepohlo se ti čerpadlo a nerozšteloval předvstřik? nebo neskočilo to na rozvodech (což je asi blbost) Jaký zvuk měl (má) motor?
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#3 Příspěvek od miresekstary »

řetěz i napínáky good ... v základním nastavení bez vůle !!!
je fakt že jsem šteloval vačku ... podle příručky na těch x mm už si nepamatuji kolik ...
třeba se povolil šroub ...
ale teď jsem zkoušel startovat studené a zase 30 vteřin ... chytne dýmu jak z avije a za 2 sekundy chcípne ... pak zase nenatočím ...
zkontroluji základní nastavení a uvidíme !!!
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#4 Příspěvek od miresekstary »

ono když to jakoby ztratilo výkon ... a jel jsem žpět na dílnu tak se to sem tam chytlo ... dvojka ... kolem 1500 a najednou zase tah ... tak jsem raději ubral ať se něco nevysere ...
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#5 Příspěvek od miresekstary »

tak čerpadlo je potočené úplně naopak takže mám podezření na tu vačku že je taky mimo ...


čerpadlo jsem potočil zpět ale stejně to nepomohlo ...
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#6 Příspěvek od miresekstary »

spritzbeginnregelung to je ta chyba ..... nevíte někdo co to je?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

není to nahodou nastavení předvstřiku?
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna

#8 Příspěvek od k5ynd1 »

priklanel bych se k tomu predvstriku. kdyz jsi zpatky nasadil cerpadlo,nastavoval jsi ho? takovy problem se startem a volnobehem to muze delat (vyzkousene). jestli jsi treba to cerpadlo nahodou nedotahl, tak se mohlo pohnout, jak jsi tomu dal.
jen pro jistotu, kdyz jsi teda znovu nastavil to cerpadlo, nastavil jsi i vacku?
zkus mit povolene cerpadlo, nekdo at startuje a zkus hybat s predvstrikem.
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#9 Příspěvek od miresekstary »

jasně bylo na starých otiscích ... startovalo to úplně stejně (dlouho) ... potčil jsem ho tak ať startuje na škrt ... a v poho ...

projedu a KO


ted si s ním můžu točit kde chci ...

zrovna jse to chtěl vézt do lakovny a zas nic ...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

když jsi to dotahoval neskočilo ti to o zub? kam ti směřuje klínek čerpadla v základním nastavení?
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#11 Příspěvek od sklenus »

mal som podobný problém na svojej e34, čerpadlo pretočené o 180°, ( vtedy som sa tomu moc nerozumel), odporúčam znovu nastaviť rozvody, použiť aretáciu kľuky a čerpadla, nastaviť predvstrek a určite pozrieť aj el. hlavu vstrek čerpadla na diagnostike, tým so to nastavíš úplne presne a už to musí ísť
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna

#12 Příspěvek od k5ynd1 »

jestli jsi neotocil vacku o 180°pri tom pretesnovani. jak pise sklenus.
pajpa
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 03.01.2013 01:00
Bydliště: Bílina

#13 Příspěvek od pajpa »

čau kluci těd sem měl to samé a sjel sem s autem ze zvedaku a nokop sem to popojel a chíploto až na desate otočení to chytlo a nevytočil sem to do 25OO ot. tak sem odpojil z filtru naftovyho hadici co de do čerpadla a dal ji do flašky z naftou a jel uplně normalně tak v nadrži sem přetesnil gumičky co jsou na těch plastových přechodkach byly tři dohromady a bylo to ok
Odpovědět