Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e 39 523i raní rachtaní motoru
Ahoj chci se zeptat mam e 39 523i 125 kw m 52 když rano příjdu k autu a chci jej nastartovat tak při nastartovaní cca 2-3 vteřiny než se mázne motor olejem zarachta jako by na vršku jinak pak je motor tichoučkej že neni slyšet když jej pak startuju třeba za hodinu už to neděla až zase ráno je to normální nebo se mam něčeho bat ,,, díky rady
To může dělat i vanos než dostane potřebný tlak oleje. Jinak lehký zarachocení při startu po delší době je normální. To ti začalo dělat až teď, nebo to dělá od začátku co to auto máš?
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
no mě to děla skoro každý rano ale behem dne i když auto stojí od rana do tří odpoledne tak pak uz to neděla jen pres noc a dnes rano to zrovna neudelalo ale když nastartuju je to cca max 3 vteřiny , myslel jsem na hydroštely na vačce a nebo vanos a nebo rozvody ale když je motor sotva nastartovanej už to nedela a ani teplej ne a když pridam plyn tak taky nic a i když je teplej a trosku jej rozdraždím tak taky ne je to tak tichy že pomalu není motor slyšet
Já bych to tipoval na ten vanos. Navíc u něj je dost možný, že se to zhoršilo když si dal olej 5w30. Tenhle olej je sice předepsanej, ale většina lidí tady doporučuje 5w40 právě kvůli vanosu. Nicméně mírný zarachtání je při staru normální, pokud to neni nic velkýho, tak bych to nechal do příští výměny oleje a pak bych dal 5w40.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Já taky netvrdil, že to má vliv na start a rachtání hydroštelů, ale že ten olej do tohodle motoru s najetejma 200km neni zrovna dobrá volba, právě po ohřátí motoru. To jen když už se Rady 523i zmínil, že ho tam nalil. Jinak sohlas, mě to rachtá taky po startu po delší době a mam tam 5w-40 a najeto přes 200tis. Ty 3 vtřiny, co to zarachtá, hydro přežijou, to nemá cenu řešit.nuny píše:Pánové, to druhé číslo je viskozita při teplém motoru, tudíž nemá vliv na startjezour píše:Dělaj to hydroštely, než se naplní olejem. Pro tenhle motor je lepší olej 5w-40.
studeného motoru, to ranní "zarachtání" je při nájezdu 212ti Km normální
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
stará 525i 24v z roku 93/10 ideální 10W40 a u motoru 523i jen o několik let mladší bud tento nebo o řád lepší 5w40 jinej bych tam asi nedával ...jezour píše:Já taky netvrdil, že to má vliv na start a rachtání hydroštelů, ale že ten olej do tohodle motoru s najetejma 200km neni zrovna dobrá volba, právě po ohřátí motoru. To jen když už se Rady 523i zmínil, že ho tam nalil. Jinak sohlas, mě to rachtá taky po startu po delší době a mam tam 5w-40 a najeto přes 200tis. Ty 3 vtřiny, co to zarachtá, hydro přežijou, to nemá cenu řešit.nuny píše:Pánové, to druhé číslo je viskozita při teplém motoru, tudíž nemá vliv na startjezour píše:Dělaj to hydroštely, než se naplní olejem. Pro tenhle motor je lepší olej 5w-40.
studeného motoru, to ranní "zarachtání" je při nájezdu 212ti Km normální
Na naše motory s 300k a více ...
zjistil jsem že když to auto nastartuju a další start je do deseti hodin tak to nedela ale jak je to 12 -13 hodin tak už jo ,,, neni v motoru neco co strací nejakým zpusobem olej ktery by tam měl být kvuli vuli nebo mam pocit jestli to není napinak nejaky na rozvodech nebo na nečem co když dostane olej tlak se zvisi a je vse v pohode a pak kdyz nastartuju do tech deseti hodin i kdyz je motor studenej jak psi cumak pac stojim venku tak nic ale jak dele tak pak to zase zarachta cca do 3 vterin je klid a zase sepot kvetin
-
ACDC
- Registrovaný
- Příspěvky: 1672
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
To je M52, že? Bolest je ve vedení oleje nahoru od čerpadla k filtru oleje. V tělese je zpětná záklopka, která má udržet olej ve filtru. Jenže se opotřebí plastová záklopka ("vyhryže" hliník) a olej pomalu proteče zpět. Po startu při delší odstávce se musí olejem naplnit celý system. Ten krám je neopravitelný a stojí dost - tisíce..
Jo jo, chtěji za ten držák filtru asi 7tis.ACDC píše:To je M52, že? Bolest je ve vedení oleje nahoru od čerpadla k filtru oleje. V tělese je zpětná záklopka, která má udržet olej ve filtru. Jenže se opotřebí plastová záklopka ("vyhryže" hliník) a olej pomalu proteče zpět. Po startu při delší odstávce se musí olejem naplnit celý system. Ten krám je neopravitelný a stojí dost - tisíce..
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30Rady523i píše:pošlete mi jak to vypada kouknu se diky
