Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nezávislé topení
Zdravim mam takovej dotaz...mam bmw 530D E39 a mam tam webasto prosim vás je možné aby se mi samo zapínalo? Dneska jsem přijel domu venkovní teplota mi ukazovala 2,5stupně a když jsem vypnul motor pořád mi na autě něco vrčelo přišlo mi to jako nějakej ventilátor tak si myslim že to bylo nezávislé topení ale motor jsem měl normálně ohřátý a když jsem auto zamknul tak to přestalo.. tak proto se ptám jestli je možné aby se to samo zaplo...moc děkuji za rady a odpovědi.
víc to sleduj... když auto nastartuješ, venku bude pod cca +10°C zapne se bufík ..... vypne až po dosažení teploty vody cca 70-80°C ... pokud "úspornou" jízdou klesne teplota pod cca 65°C znova zapne bufík...
Berte prosím v potaz že to jsou přibližné teploty.. o bufíku tu bylo psáno hodně a myslím že tam jsou přesnější hodnoty.....
pokud se ti větrák (dmychadlo) bufíku sepne už po otevření auta... nebo otevření dveří.... je v háji jednotka bufíku. (ze zkušenosti) bufík nepoběží...
Berte prosím v potaz že to jsou přibližné teploty.. o bufíku tu bylo psáno hodně a myslím že tam jsou přesnější hodnoty.....
pokud se ti větrák (dmychadlo) bufíku sepne už po otevření auta... nebo otevření dveří.... je v háji jednotka bufíku. (ze zkušenosti) bufík nepoběží...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
A to je správně, Webasto v součinnosti s jednotkou klimatizace dělá to, co dělat má => přitopí. Motor M57 má v "leerlaufu" úžasně účinné spalování a nízké zbytkové teplo (benzíňáci prominou) a posádce by v autě mohlo být zima a pracovní teplota motoru díky ztrátám v topení by taky klesla. Nechte automatiku dělat, co dělat má - není to chyba - je to vlastnost.all píše:... pokud "úspornou" jízdou klesne teplota pod cca 65°C znova zapne bufík...
Edit -překlepy repair
Já se sem s dovolením vetřu s dotazem: Koupil jsem tady na klubu webasto a má dva konektory. 1. je jasnej- dva silný dráty, nic víc, ale 2. má těch drátů myslim pět, ale z auta mi jdou jen dva ( červeno černej silnější a jeden slabší barevnej). Vygooglil jsem si obrázek jak je to zapojený, když jdou z auta jen dva dráty, barevnej je v prostřednim pinu a červenočernej je na krajnim pinu, mělo by mi to takhle fungovat? http://www.carsystems.home.pl/webasto/bmw/PC160138.jpg
+ bych se ještě zeptal, na co jsou potom ty ostatní dráty, který mě z auta nejdou, ale na konektoru byli ustřižený, takže na předchozim autě museli bejt z auta?
+ bych se ještě zeptal, na co jsou potom ty ostatní dráty, který mě z auta nejdou, ale na konektoru byli ustřižený, takže na předchozim autě museli bejt z auta?
Vlastni skusenost:
Webasto maka ako ma stim aby dostatecne ohralo motor po nastartovani.
SW nastavenim si akurat pomužes manualne nastavit cas on/off webasta - ale bude to delat ciklicky vždy v danu hodinu.
DO webasta je vyborna vec pokud ho nezapomenes nekde v Norsku /muj priklad - predpokladam že v Lilehameru/
Docela dlouho mi trvalo pokud sem přisel nato ako ma poradne makat - vse sem nasel tady bez problemu jen v praxi mi to dalo zabrat - to vite cekat v lete na pokles teploty pod 11stupnu tak sem si to nastudoval zajel do norska a tam sem skoumal
Vse ok podle popisu až naten vymrdanej DO co sem tam zapomnel
Webasto maka ako ma stim aby dostatecne ohralo motor po nastartovani.
SW nastavenim si akurat pomužes manualne nastavit cas on/off webasta - ale bude to delat ciklicky vždy v danu hodinu.
DO webasta je vyborna vec pokud ho nezapomenes nekde v Norsku /muj priklad - predpokladam že v Lilehameru/
Docela dlouho mi trvalo pokud sem přisel nato ako ma poradne makat - vse sem nasel tady bez problemu jen v praxi mi to dalo zabrat - to vite cekat v lete na pokles teploty pod 11stupnu tak sem si to nastudoval zajel do norska a tam sem skoumal



Vse ok podle popisu až naten vymrdanej DO co sem tam zapomnel
