Ahoj.Začalo mi vařit TDSko,vyměnil jsem termostat,ale auto vaří furt.Nemůže to být vodní pumpa?Strašně nerad bych,aby to bylo tesnění pod hlavou.S autem jezdim slušně,vždy ho nechám řádně zahřát.Budu rád za každé tipy....dík.
No, tak přesně tohle jsem řešil v létě. Rupnul chladič a vařil jsem. Potupné dotažení domů. Nový chladič + termostat a vařilo dál. Tak jedině už zbývala pumpa. Byla tam plastová sračka která se totálně rozpadla. Až ji budeš kupovat tak si ji dobře prohlídni. Dali mi v Autokelly poškozený shit. Ještě, že jsem si toho všiml před krámem. Je to práce na hoďku s kafem. Taky jsem měl obavu o zkroucenou hlavu, ale přežila to bez úhony. ŘJ při přehřátí začne ztahovat otáčky až úplně zastaví motor.
Ano,přesně jak říkáš,jakmile se to dostalo přes půlku,auto nešlo do otáček.Ihned jsem auto odstavil.Naštěstí se mi to stalo až před barákem.Když jsem včera odjížděl z práce,po cca 15 km po Praze jsem dojel domu.Vytočil jsem jedničku a dvojku, otáčim se a parkuju a koukám a teplota skoro dole v červeném:( Tak jsem dneska koupil termostat,taky jsem blbec,mohl jsem ušetřit 500,- kdybych nebyl línej ho převařit,jenže já myslel že to bude termostatem.Taky si myslim, že to bude pumpice...dík
nevím jak jsi na tom s nářadím, ale na sundání vrtule je dobrý si z kusu pásoviny vybrousit přípravek na znehybnění řemenice. Vrtule má levej závit a po sundání někdo varoval NEPOKLÁDAT jinak prý přestane fungovat viscospojka.
mex píše:hmmm nějak to budu muset zvládnout:) Pumpici stejně koupim až v tejdnu.Ta vrtule má opačný závit?Jinak ty 4 šrouby v rěminici jsou normál ne?
Moc normál nejsou. Normál akorát 6mm šrouby na 10 klíč, ale dva a dva mají různou rozteč. Takže to chce řemenici něčím zajistit, nejlépe pásem železa které má vyvrtané otvory na tu rozteč + mezi nima probroušený oblouk do kterého se vejde hřídel od vrtule. Pak se nasadí na šestihran od viscy klíč a bouchneš do něj kladivem, ale doprava jako bys ji utahoval páč má opačnej závit. vyndáš vrtuli i s tím plastovým krytem. Pod řemenicí je ta pumpice. Až ji koupíš mrkni jestli někdo nesebral ten pryžový kroužek. Při montáži bacha ať se nestřihne o hranu.
nouzově se to dá šprajcnout i montpákou. A pumpu jsem koupil GRAF. Ta jediná měla vrtulku - potažmo byla celá kovová. Ty ostatní měly to sračkový plastový kolečko. Ale GRAF dobře prohlídnout. Vrtulka je svařená bodovýma svarama. U té první byl zadní kroužek upadlý a chybělo i těsnění. Prodavač se děsně omlouval, že jim občas někdo šahne do skladu a pomůže si k novýmu dílu.
Tu matici vrtule nejdřív otukej kladívkem přes tupý sekáč a pak jí povolíš celkem lehce klíčem na který tukneš kladivem. Vždy to tak dělám a vždy jsem to povolil.A je tam opravtu levý závit.A ten O kroužek na té nové pumpě namaž lehce olejem nebo vodní vazelínou aby tam lépe zajela.
Já to zvládnu,ale dík.A stejně jak bych to dostal na kladno?Když to vaří?Tahat to na laně?...nesmysl.Spíš shánim ten přípravek na zaaretování rěmenice,abych mohl povolit visko. spojku,ale myslim že to půjde i šroubovákem?
na vrtuli nasaď vhodný klíč a majzni do něj ve směru povolení (doprava) palicí, bacha ale at si neco nerozbijes, stačí jedna dobře mířená a vrtule povolí, vždy to tak dělám.