Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 525 tds.99 =VAŘÍ=

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3126

#1 Příspěvek od mex »

Ahoj.Začalo mi vařit TDSko,vyměnil jsem termostat,ale auto vaří furt.Nemůže to být vodní pumpa?Strašně nerad bych,aby to bylo tesnění pod hlavou.S autem jezdim slušně,vždy ho nechám řádně zahřát.Budu rád za každé tipy....dík.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Kugelig »

No, tak přesně tohle jsem řešil v létě. Rupnul chladič a vařil jsem. Potupné dotažení domů. Nový chladič + termostat a vařilo dál. Tak jedině už zbývala pumpa. Byla tam plastová sračka která se totálně rozpadla. Až ji budeš kupovat tak si ji dobře prohlídni. Dali mi v Autokelly poškozený shit. Ještě, že jsem si toho všiml před krámem. Je to práce na hoďku s kafem. Taky jsem měl obavu o zkroucenou hlavu, ale přežila to bez úhony. ŘJ při přehřátí začne ztahovat otáčky až úplně zastaví motor.
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3126

#3 Příspěvek od mex »

Ano,přesně jak říkáš,jakmile se to dostalo přes půlku,auto nešlo do otáček.Ihned jsem auto odstavil.Naštěstí se mi to stalo až před barákem.Když jsem včera odjížděl z práce,po cca 15 km po Praze jsem dojel domu.Vytočil jsem jedničku a dvojku, otáčim se a parkuju a koukám a teplota skoro dole v červeném:( Tak jsem dneska koupil termostat,taky jsem blbec,mohl jsem ušetřit 500,- kdybych nebyl línej ho převařit,jenže já myslel že to bude termostatem.Taky si myslim, že to bude pumpice...dík
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Kugelig »

nevím jak jsi na tom s nářadím, ale na sundání vrtule je dobrý si z kusu pásoviny vybrousit přípravek na znehybnění řemenice. Vrtule má levej závit a po sundání někdo varoval NEPOKLÁDAT jinak prý přestane fungovat viscospojka.
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3126

#5 Příspěvek od mex »

hmmm nějak to budu muset zvládnout:) Pumpici stejně koupim až v tejdnu.Ta vrtule má opačný závit?Jinak ty 4 šrouby v rěminici jsou normál ne?
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Kugelig »

mex píše:hmmm nějak to budu muset zvládnout:) Pumpici stejně koupim až v tejdnu.Ta vrtule má opačný závit?Jinak ty 4 šrouby v rěminici jsou normál ne?
Moc normál nejsou. Normál akorát 6mm šrouby na 10 klíč, ale dva a dva mají různou rozteč. Takže to chce řemenici něčím zajistit, nejlépe pásem železa které má vyvrtané otvory na tu rozteč + mezi nima probroušený oblouk do kterého se vejde hřídel od vrtule. Pak se nasadí na šestihran od viscy klíč a bouchneš do něj kladivem, ale doprava jako bys ji utahoval páč má opačnej závit. vyndáš vrtuli i s tím plastovým krytem. Pod řemenicí je ta pumpice. Až ji koupíš mrkni jestli někdo nesebral ten pryžový kroužek. Při montáži bacha ať se nestřihne o hranu.
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3126

#7 Příspěvek od mex »

Nejhorší bude asi udělat,nebo sehnat tu tyčku.Na podržení řemenice,abych mohl povolit tu visko. spojku (vrtuli)....:(
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Kugelig »

nouzově se to dá šprajcnout i montpákou. A pumpu jsem koupil GRAF. Ta jediná měla vrtulku - potažmo byla celá kovová. Ty ostatní měly to sračkový plastový kolečko. Ale GRAF dobře prohlídnout. Vrtulka je svařená bodovýma svarama. U té první byl zadní kroužek upadlý a chybělo i těsnění. Prodavač se děsně omlouval, že jim občas někdo šahne do skladu a pomůže si k novýmu dílu.
petr520
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: úte 11.09.2012 00:00
Bydliště: Kladno

#9 Příspěvek od petr520 »

Tu matici vrtule nejdřív otukej kladívkem přes tupý sekáč a pak jí povolíš celkem lehce klíčem na který tukneš kladivem. Vždy to tak dělám a vždy jsem to povolil.A je tam opravtu levý závit.A ten O kroužek na té nové pumpě namaž lehce olejem nebo vodní vazelínou aby tam lépe zajela.
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3126

#10 Příspěvek od mex »

Díky moc kluci.Určitě jste mi pomohli.Na opravu budu mít čas až příští víkend.V tejdnu koupim pumpici.Tak snad to bude ono! 8O
petr520
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: úte 11.09.2012 00:00
Bydliště: Kladno

#11 Příspěvek od petr520 »

Kdyby jsi chtěl bydlím na Kladně a auta dělám kamarádům v garáži.
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3126

#12 Příspěvek od mex »

Já to zvládnu,ale dík.A stejně jak bych to dostal na kladno?Když to vaří?Tahat to na laně?...nesmysl.Spíš shánim ten přípravek na zaaretování rěmenice,abych mohl povolit visko. spojku,ale myslim že to půjde i šroubovákem?
petr520
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: úte 11.09.2012 00:00
Bydliště: Kladno

#13 Příspěvek od petr520 »

Jo v pohodě. Normálně tu matici otukej a pak povolíš tím klíčem do kterého bouchneš kladivem jde to.Uvidíš.
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3126

#14 Příspěvek od mex »

ok. Díky kluci:)Příští víkend se do toho pustim!
kizby
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 28.12.2007 01:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 1398

#15 Příspěvek od kizby »

na vrtuli nasaď vhodný klíč a majzni do něj ve směru povolení (doprava) palicí, bacha ale at si neco nerozbijes, stačí jedna dobře mířená a vrtule povolí, vždy to tak dělám.
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3126

#16 Příspěvek od mex »

:cool2:
Odpovědět