Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E34 demontáž stěračů

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od aDAm_2 »

Nemá někdo z vás postup jak vytáhnout na E34 stěrače? Potřebuju máznout celý ten mechanizmus. Koukal jsem na to když se sundají ty plastové mřížky ale tudy cesta asi nevede.
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 3677

#2 Příspěvek od rawen »

Tak plasty sundej, pak těsnění kapoty a 4 šroubky co drží přepážku mezi motorem a stěračema a seš tam...
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od aDAm_2 »

takže se to vytahuje směrem k motoru? Nebo vrchem? Protože když sem měl dole ty plasty co sou pod oknem tak troufám si říct že bych to těma dírkama ven nedostal.

EDIT:
takže sem našel nějaky fotopopis:
http://bmwe32.masscom.net/johan/wiper_m ... anism.html

takže se musí rozhodit i ventilace? Jinak mam M50ku a sice si teď ten motorák nedovedu moc přesně vybavit ale řek bych že tam zrovna moc mista kolem toho krytu nebude abych jej sundal.
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 3677

#4 Příspěvek od rawen »

Jo...už si vzpomínam musel sem vyndat i ventilátor, ale ja mam m30...
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

kdyby jsi měl TDS tak to jde bez trapné demontáže větráku,ale protože máš benzín tak je to děsnej vopruz.
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od aDAm_2 »

no a dá se ten mechanizmus rozebrat, pročisti a namazat? Nebo je to celé slisované a "nerozebíratelné" ať to nedělám zbytečně ;)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

až to dostaneš ven tak se to dá celé rozebrat a promazat
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 3677

#8 Příspěvek od rawen »

Dá se, ale většinou sou tam vůle, takže lepší rovnou vyměnit
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od aDAm_2 »

no vůle jsem zatím nepozoroval, spíš naopak, něco tam je už moc natěsno.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

nemáš odřené ramínko spolujezdce dole od haupny?
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od aDAm_2 »

nn kapota na to netlačí. Ono když se zapnou tak začnou vrzat, až je voda trochu "promaže" tak ztichnou.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

tak to máš dobrý,většinou to dře o kapotu,protože je vyběhané pouzdrou,tak až to bostaneš ven,tak to rozeber otatrně ať to pouzdro neroztáhneš,originál myslím nejde sehnat nebo alespoň mě se to nepovedlo.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od Misanek »

Klasika. Se zadřenýma stěračema jsem se setkal už u dvou svých E34. Zadírají se ty "čepy" na přepákování. Na jednom autě se mi to už nepovedlo zachránit, tam to bylo moc v prdeli a stěrače už pomalu vůbec nefungovaly až do doby, kdy se zastavily úplně, ale na současném povozu jsem to ještě zachránil. Začalo mi to blbnout tuto zimu a projevovalo se to přesně těma divně vrzajícíma zvukama a čím dál tím tužším chodem při prvních cyklech. Už jsem věděl o co jde, tak jsem koupil WDčko a pořádně prostříkal za běhu všechny čepy na přepákování. Pak jsem tento postup asi za tři týdny musel opakovat ještě jednou ale od té doby je klid. Sice to sem tam trošku zavrže, ale opravdu jen sporadicky a hlavně funkčnost je 100 %... ...zatim teda :)


já vím, neni to řešení na furt ale pro mě osobně je to furt lepší než se srat s výměnou celého mechanismu :wink:
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od aDAm_2 »

Tak to je přesně můj případ. Začalo to tuhle zimu, začne pršet zapnu stěrače, a vrz vrz, po chvíli přestane. No WDčkem sem to zatím nefixoval, ale jestli půjdou ven tak to zkusim celé nějak fixnout aby to nebylo jen polovičaté
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#15 Příspěvek od Misanek »

Nevim jestli ty čepy jdou nějak rozdělat, to bych kecal... Ale co jsem se na to jenom tak z vrchu, tak to vypadá na klasické jakoby čepy v plastových pouzdrech, protože se mně zdá, že je tam vidět plastový kroužek pod čepem. Ale těžko říct jestli je to celé futro, které se právě časem vydere a čep se začne zadírat s tou (asi) hliníkovou částí táhla nebo jsou to jenom plastové podložky. Jak řikám, když to neni ještě úplně v prdeli a stěrače se hýbou, tak WDčko funguje
Odpovědět