Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60 na sněhu? Poznatky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od SEMRY »

Dnes po hustém sněžení na Vysočině jsem se nemohl vyplazit k baráku, hlubší sníh a smůla E60 se nehne. Servisák mi tenkrát tvrdil, že prý do 40km/h funguje uzávěrka diferenciálu. Nevěřím tomu, jedno kolo hrabe druhý stojí, bohužel. Omezení DTC nezabírá, uplné vypnutí také ne. Navíc při couvání s otevřenými dveřmi řidiče, se aktivuje nějakej systém proti převrácení a vyřadí mi rychlost, po připásání to zmizelo. Obutí 245/45 r 17, zadní náprava má nové zimní gumy Continental XL FR ML ContiWinterContact TS810 S MO

Vaše zkušenosti?

EDIT: Toto téma se netýká majitelů X verzí :twisted:
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#2 Příspěvek od mcconrad »

trápím se stejně každý den, když je napadnuto více sněhu...mam trochu komplikovaný výjezd z garáže, kopec se třemi fázemi sklonu, takže opravdu sranda...vypínám všechny systémy, jedu bez plynu, když nepomůže, musím sjet a rozjet se do kopce...je to jediná věc, co mně na tom autě s...zvlášť, když mě v tom kopci předjíždí okta, nebo starý sharan a já se tam kloužu bezmocně...v kufru nemám nic, ale asi to budu muset napravit...
Kantry
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.05.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Kantry »

kupte si užší gumy.. nejsnadnější řešení
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#4 Příspěvek od berkelay »

245/45 r 17 to je na sníh trochu moc... pneumatika se neprodere k pevnějšímu povrchu a jen se klouže. Vždyť i ve WRC na zimních tratích obouvají uzké "užovky" a to mají výkonu víc, než máme my.
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od SEMRY »

Já to dlouhodobě přičítal gumám, byli to RTF a už nestály za moc. S novými se to o dost zlepšilo přesto mě překvapuje že W124 s těžkým dieselem na předku projede daleko více. Jedině ty užší gumy, ale myslím že 17tky o tomhle rozměru jsou minimum.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Jendix »

SEMRY píše:Já to dlouhodobě přičítal gumám, byli to RTF a už nestály za moc. S novými se to o dost zlepšilo přesto mě překvapuje že W124 s těžkým dieselem na předku projede daleko více. Jedině ty užší gumy, ale myslím že 17tky o tomhle rozměru jsou minimum.


ne ne... koukni se na tu tabulku co máš na sloupku když otevřeš dveře u řidiče.. na e60 je obecně minimum 225/16 u 525D a 225/17 u 530D a výš kvůli větším brzdám.. jinak dřív jsem měl na e36 175/15 na zimu.. a byla to naprostá pohoda, nikdy jsem se nesetkal s tím že bych nevyjel.. šířka je na zimu fakt hodně znát.. teď na e61 mám 225/16 a zatím bez problému, ale je fakt že jsem se ještě nedostal do žádnejch extrémních podmínek.. a tour bude mít ten zadek asi i trochu těžší.. ;)
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Kugelig »

A nestálo by za pokus vyzkoušet starou fintu, kterou jsem praktikoval ještě z dřevních dob náklaďáků bez uzávěrky dif.?
Prostě hnaná je zadní náprava a ruční brzda je taky na zadní. Když ji zatáhnu mírně, dostanou se obě kola do stejné zátěže a pak se otáčejí obě stejně. Taková „skoro“ uzávěrka diferáku. To na předním pohonu nikdy nepůjde.
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od SEMRY »

To co popisuješ mi na žádném z mých aut nefunguvalo. To auto by potřebovalo mechanickou špéru jako sůl :!:
PPetr
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: úte 01.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od PPetr »

Na starý e46 taky 3,0d touring jsem měl 225/45/17 a limitující byla světlá výška, ale zase jsem si víc rozuměl s DSC. Tam jsem jednou zmáčkl a dalo se točit do nekonečna. U nynější e61 530dA (mimochodem tam mám 16ky) musim DSC uplně vypnout aby se s tím dalo trochu prohrabat z hlubokýho sněhu a stabilizace pořád nepřibrždovala předek když trochu sklouzne.
Jinak 4 basy s pivem to jistěj při každém nasněžení. :lol:

To přibrždování s ručkou jsem zkoušel a moc mi to nepomohlo a s přednim nahonem se to zase nahrazovalo mírným přibržděním levou nohou, ale to chce trochu cvik
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od Marda »

Já mám opačné zkušensti. S E60 jsem v zimě vyjel to, co jsem s předokolkou zaboha nezvládl, nikdy jsem neměl v zimě problém (obuto 225/17).
Nyní s E63 předjíždím všechny trapný předokolky (obuto 245/18).

Není náhodou nějaký rozdíl v diferenciálech? Nejsou některé elektronicky řízené, něco jako uzávěrka? S E60 jsem loni vyjel k chatě do kopce ve 20cm sněhu úplně lážo plážo, ostatní s předokolkama museli zůstat pod kopcem. Vůbec jsem nechápal :wink:
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od SEMRY »

Samovornej diferenciál by v určitých situacích neměl problém, nevím čím se E60 osazovala.
jardak
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 09.02.2008 01:00

#12 Příspěvek od jardak »

Mám stejné zkušenosti jako Marga. Mám BMW ( vždy 3 er) od roku 1995, takže zkušenosti asi nějaké už jsou - bydlím na Šumavě, ale co vyjede E61 525d na sněhu je neuvěritelné.
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#13 Příspěvek od clay »

Jendix píše:
SEMRY píše:Já to dlouhodobě přičítal gumám, byli to RTF a už nestály za moc. S novými se to o dost zlepšilo přesto mě překvapuje že W124 s těžkým dieselem na předku projede daleko více. Jedině ty užší gumy, ale myslím že 17tky o tomhle rozměru jsou minimum.


ne ne... koukni se na tu tabulku co máš na sloupku když otevřeš dveře u řidiče.. na e60 je obecně minimum 225/16 u 525D a 225/17 u 530D a výš kvůli větším brzdám.. jinak dřív jsem měl na e36 175/15 na zimu.. a byla to naprostá pohoda, nikdy jsem se nesetkal s tím že bych nevyjel.. šířka je na zimu fakt hodně znát.. teď na e61 mám 225/16 a zatím bez problému, ale je fakt že jsem se ještě nedostal do žádnejch extrémních podmínek.. a tour bude mít ten zadek asi i trochu těžší.. ;)


E61, 530D, 225/16 vs 10cm snehu a hodne prudky kopec... jen par proklouznuti a vse ok, zkusil jsem i v kopci zastavit, abych prubnul rozjezd a taky na pohodu, ale bylo to jen 10 cm snehu :)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od RuDoSh »

Marda píše:Já mám opačné zkušensti. S E60 jsem v zimě vyjel to, co jsem s předokolkou zaboha nezvládl, nikdy jsem neměl v zimě problém (obuto 225/17).
Nyní s E63 předjíždím všechny trapný předokolky (obuto 245/18).

Není náhodou nějaký rozdíl v diferenciálech? Nejsou některé elektronicky řízené, něco jako uzávěrka? S E60 jsem loni vyjel k chatě do kopce ve 20cm sněhu úplně lážo plážo, ostatní s předokolkama museli zůstat pod kopcem. Vůbec jsem nechápal :wink:


Já myslím, že jen v řidičích. A taky trochu podmínkách. Každopádně ty 245 jsou zbytečně moc. 225 je akorát.

Musíte s tím jezdit tak ať se ty kola neprotáčí! DSC a ASC je pro lidi, kteří to nepochopí, tak to ubírá plyn/brzdí kola samo, ale mělo by to být hloupější, než to co sedí za volantem (nemůže to vyhodnotit všechno).
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#15 Příspěvek od clay »

RuDoSh píše:
Marda píše:Já mám opačné zkušensti. S E60 jsem v zimě vyjel to, co jsem s předokolkou zaboha nezvládl, nikdy jsem neměl v zimě problém (obuto 225/17).
Nyní s E63 předjíždím všechny trapný předokolky (obuto 245/18).

Není náhodou nějaký rozdíl v diferenciálech? Nejsou některé elektronicky řízené, něco jako uzávěrka? S E60 jsem loni vyjel k chatě do kopce ve 20cm sněhu úplně lážo plážo, ostatní s předokolkama museli zůstat pod kopcem. Vůbec jsem nechápal :wink:


Já myslím, že jen v řidičích. A taky trochu podmínkách. Každopádně ty 245 jsou zbytečně moc. 225 je akorát.

Musíte s tím jezdit tak ať se ty kola neprotáčí! DSC a ASC je pro lidi, kteří to nepochopí, tak to ubírá plyn/brzdí kola samo, ale mělo by to být hloupější, než to co sedí za volantem (nemůže to vyhodnotit všechno).


napadlo me, ze by nebylo na skodu pridat info o jakou jde provodovku, prijde mi, ze s automatem (i v mem pripade) je to podstatne jednodussi - rozjet se velmi pomalu...
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od RuDoSh »

Je to o citu v nohou. Jak práce s plynem tak se spojkou. V Automatu je to jednodušší.
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#17 Příspěvek od Couloo »

Tady v Ostravě napadlo dost sněhu přes noc a za chvíli budu vyjíždět tak jsem sám na to zvědav. Mám 225/50/17.

Asi si raději vezmu do kufru nové řetězy :D

E60 mám teprve 2 měsíce a sníh ještě nebyl takže jdu testovat.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#18 Příspěvek od Marda »

clay píše:
RuDoSh píše:
Marda píše:Já mám opačné zkušensti. S E60 jsem v zimě vyjel to, co jsem s předokolkou zaboha nezvládl, nikdy jsem neměl v zimě problém (obuto 225/17).
Nyní s E63 předjíždím všechny trapný předokolky (obuto 245/18).

Není náhodou nějaký rozdíl v diferenciálech? Nejsou některé elektronicky řízené, něco jako uzávěrka? S E60 jsem loni vyjel k chatě do kopce ve 20cm sněhu úplně lážo plážo, ostatní s předokolkama museli zůstat pod kopcem. Vůbec jsem nechápal :wink:


Já myslím, že jen v řidičích. A taky trochu podmínkách. Každopádně ty 245 jsou zbytečně moc. 225 je akorát.

Musíte s tím jezdit tak ať se ty kola neprotáčí! DSC a ASC je pro lidi, kteří to nepochopí, tak to ubírá plyn/brzdí kola samo, ale mělo by to být hloupější, než to co sedí za volantem (nemůže to vyhodnotit všechno).


napadlo me, ze by nebylo na skodu pridat info o jakou jde provodovku, prijde mi, ze s automatem (i v mem pripade) je to podstatne jednodussi - rozjet se velmi pomalu...


Jj, mám vždy automat. Myslím si, že nikdo nepřenese krouťák při rozjezdu citlivěji než hydroměnič :wink:
mc-otka
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: stř 23.06.2010 00:00

#19 Příspěvek od mc-otka »

530D manual rv.2003 nové 225/50/17 a zatím vše ok,aji na horách kalamita prudký kopec.led,hlubokej,uježděnej.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#20 Příspěvek od Misanek »

Přesně! Letos jsem si poprvé zažil zimu se svým prvním automatem a zrovna předevčírem jsem vyjel do hor abych si vyzkoušel co od toho čekat a jak se k tomu chovat abych to měl natrénováno. Dveře už jsem zkoušel předtím, takže to vím co a jak :D ale z praktické části jsem neměl tušení o co jde. Musím říct, že jsem byl velmi mile překvapen 8) vyjel jsem celkem nesmysl na to že se jedná o kombíkovou e34 s lehkým nenaloženým zadkem a otevřeným difem. Sice jsem se nedostal tam kam jsem chtěl, poněvadž pak byl kopec už opravdu moc prudký a hlavně samý led, nicméně i tak jsem čuměl, jak jsem se do kopce s trochou citu a snežným modem rozjel :) Stačilo to jenom trochu pochopit a vyrazilo to. Dělal jsem víceméně blbosti a zkoušel hranice a postupy, které fungují a které naopak ne. Donce jsem zapadl a tady se projevila další výhoda automatu - jelikož jsem byl sám a neměl mě kdo vytlačit, tak sjem zařadil R, vyskočil ven z auta a začal auto rozhoupávat až jsem ho vytlačil :D Za mě je automat na zimu perfektní věc. Člověk se jednak rozjede na více místech (i na těch, kde by to s manuálem prostě nebylo možné) a za další nemá šanci zkurvit spojku, která těmato rozjedzdama bude dostávat kouř.

Jak řikám, byl jsem mile překvapený :)
Odpovědět