Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
větrák klimy BEZ odporů
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2214
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2214
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2214
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Určitě bych žádný pokus omyl nedělal. Hele, zkus si počíst tady. Nicméně píšou, že pokud je problém, tak to diagnostika odhalí...
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm
Electric Fan
Vehicles with M62TU, S62 and M73 engines feature a viscous fan as well as an electric fan. The electric fan cuts in when the cooling capacity of the viscous fan is no longer sufficient.
The electric fan is activated by means of a power output stage directly on the fan motor. The motor control unit activates this power output stage by means of a square-wave signal with duty factors (variable pulse width) between 10 % and 90 % thus controlling the various speeds of the electric fan. Pulse duty factors less than 5 % and greater than 95 % do not trigger activation but rather they are used for fault detection purposes. The power output stage features its own positive and ground supply.
The fan speed is influenced by the coolant temperature at the radiator outlet and the pressure in the air conditioning system. The fan speed is reduced as the vehicle speed increases.
If a fault occurs during operation a corresponding fault code will be stored in the fault code memory of the DME control unit.
For the purpose of checking operation and troubleshooting, the diagnostic program offers the option of activating the electric fan directly via the DIS tester/MoDiC.
Edit: Jinak nevím, co máš za motor, tady ten je jen jako příklad, možná budou i nějaké odlišnosti oproti jiným.
Nicméně dle mého laického názoru - tento typ podle mě nepůjde vyzkoušet jinak než diagnostikou, oproti řešení s odpory. Ale třeba se pletu...
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm
Electric Fan
Vehicles with M62TU, S62 and M73 engines feature a viscous fan as well as an electric fan. The electric fan cuts in when the cooling capacity of the viscous fan is no longer sufficient.
The electric fan is activated by means of a power output stage directly on the fan motor. The motor control unit activates this power output stage by means of a square-wave signal with duty factors (variable pulse width) between 10 % and 90 % thus controlling the various speeds of the electric fan. Pulse duty factors less than 5 % and greater than 95 % do not trigger activation but rather they are used for fault detection purposes. The power output stage features its own positive and ground supply.
The fan speed is influenced by the coolant temperature at the radiator outlet and the pressure in the air conditioning system. The fan speed is reduced as the vehicle speed increases.
If a fault occurs during operation a corresponding fault code will be stored in the fault code memory of the DME control unit.
For the purpose of checking operation and troubleshooting, the diagnostic program offers the option of activating the electric fan directly via the DIS tester/MoDiC.
Edit: Jinak nevím, co máš za motor, tady ten je jen jako příklad, možná budou i nějaké odlišnosti oproti jiným.
Nicméně dle mého laického názoru - tento typ podle mě nepůjde vyzkoušet jinak než diagnostikou, oproti řešení s odpory. Ale třeba se pletu...
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2214
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2214
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2214
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Nevím no, jestli to mlátí, tak to je asi v řiti. Kdyby se to vůbec netočilo, tak by se dalo přemýšlet jak o těch pojistkách, tak nějakém čidle apod...
Ale jestli tomu předcházel nějaký rachot... Nevím, těžko soudit na dálku
Edit:
Ještě jsem se dočetl, že k tomu ventilátoru vede modrý drát. Pokud se na tom drátu naměří 12V, tak ta 50 A pojistka je OK. Takže možná netřeba rozebírat ten box a hledat...

Ale jestli tomu předcházel nějaký rachot... Nevím, těžko soudit na dálku
Edit:
Ještě jsem se dočetl, že k tomu ventilátoru vede modrý drát. Pokud se na tom drátu naměří 12V, tak ta 50 A pojistka je OK. Takže možná netřeba rozebírat ten box a hledat...
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2214
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
ten rachot dělali ty kovový závaží na vyvážení, to už jsme opravil na podzim,a že se ta vrtule netočí jsem zjistil až když jsem to uvařil na jaře, ted´ bych právě potřeboval nějak vyzkoušet jestli se to bude točit když to připojim na baterku
takže když ten modrej drát změřim a bude tam 12V tak to znamená že tam jde proud a je v hajzlu ten větrák respektive motor?
hnědej drát je kostra a žlutej je z panelu ovládání?
takže když ten modrej drát změřim a bude tam 12V tak to znamená že tam jde proud a je v hajzlu ten větrák respektive motor?
hnědej drát je kostra a žlutej je z panelu ovládání?
Tak jsem vyčetl na netu. Rád bych ti pomohl, ale osobně jsem se s tímto nesetkal, mám to přes odpory.
Jen se tomu teď trošku věnuju a hledám na netu. Zase jsem objevil ten modrý drát totálně uhnilý, tak si vyber. Každopádně bych pak obětoval ty prachy na diag, když to stojí takovou pálku ten větrák.
http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... rking.html
Jen se tomu teď trošku věnuju a hledám na netu. Zase jsem objevil ten modrý drát totálně uhnilý, tak si vyber. Každopádně bych pak obětoval ty prachy na diag, když to stojí takovou pálku ten větrák.
http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... rking.html
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2214
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov