Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

větrák klimy BEZ odporů

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#1 Příspěvek od soukupadam »

takže řešim nefunkční větrák klimy, je to ten po FL kde jsou otáčky ovládané pulzní modulací, máte někdo s timhle zkušenost? konektor je na tři dráty- dá se nějak vyzkoušet jestli funguje motor napojením na 12V? Kde najdu všechny pojistky, které s tím mají něco společného?

dík moc
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#2 Příspěvek od all »

tři tam nejsou je jich 5
plus a mínus - vstup
plus a mínus - na větrák
plus - signál z panelu klimy
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#3 Příspěvek od soukupadam »

nejsem elektrikář, ale kabely tam jsou tři. jak to teda napojim na baterku abych vyzkoušel motor?
PearlJam
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 16.01.2008 01:00

#4 Příspěvek od PearlJam »

zkus pokus, omyl, u tri dratu moc variant neni
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#5 Příspěvek od soukupadam »

když rozpojim ten konektor tak ta horní část jde do větráku žejo?
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#6 Příspěvek od JaneCk »

Určitě bych žádný pokus omyl nedělal. Hele, zkus si počíst tady. Nicméně píšou, že pokud je problém, tak to diagnostika odhalí...


http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm

Electric Fan

Vehicles with M62TU, S62 and M73 engines feature a viscous fan as well as an electric fan. The electric fan cuts in when the cooling capacity of the viscous fan is no longer sufficient.
The electric fan is activated by means of a power output stage directly on the fan motor. The motor control unit activates this power output stage by means of a square-wave signal with duty factors (variable pulse width) between 10 % and 90 % thus controlling the various speeds of the electric fan. Pulse duty factors less than 5 % and greater than 95 % do not trigger activation but rather they are used for fault detection purposes. The power output stage features its own positive and ground supply.
The fan speed is influenced by the coolant temperature at the radiator outlet and the pressure in the air conditioning system. The fan speed is reduced as the vehicle speed increases.
If a fault occurs during operation a corresponding fault code will be stored in the fault code memory of the DME control unit.
For the purpose of checking operation and troubleshooting, the diagnostic program offers the option of activating the electric fan directly via the DIS tester/MoDiC.

Edit: Jinak nevím, co máš za motor, tady ten je jen jako příklad, možná budou i nějaké odlišnosti oproti jiným.
Nicméně dle mého laického názoru - tento typ podle mě nepůjde vyzkoušet jinak než diagnostikou, oproti řešení s odpory. Ale třeba se pletu...
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#7 Příspěvek od soukupadam »

dík snad z toho něco zjistim je to M54, pokud budou pojistky OK tak asi diagnostika. jiank těch pojistek je taky pět jako u verze s odporama nevíte někdo?
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#8 Příspěvek od JaneCk »

U verze s odporama jsou pojistky 3
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#9 Příspěvek od soukupadam »

7, 20, 22 a ještě údajně 75 a 105
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#10 Příspěvek od JaneCk »

Nejsem si jistý jestli ty poslední 2 nejsou náhodou relé
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#11 Příspěvek od soukupadam »

jo to budou relé, protože by měli bejt v motorovym prostoru tam pod filtrem,
s tim větrákem jsou pořád problémy nejdřív to mlátí jak prase a za pár měsíců to přestane fungovat, ani nevim jestli to přestalo fungovat ze dne na den, nebo jestli to schnilo přes zimu
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#12 Příspěvek od JaneCk »

Nevím no, jestli to mlátí, tak to je asi v řiti. Kdyby se to vůbec netočilo, tak by se dalo přemýšlet jak o těch pojistkách, tak nějakém čidle apod... :?
Ale jestli tomu předcházel nějaký rachot... Nevím, těžko soudit na dálku

Edit:
Ještě jsem se dočetl, že k tomu ventilátoru vede modrý drát. Pokud se na tom drátu naměří 12V, tak ta 50 A pojistka je OK. Takže možná netřeba rozebírat ten box a hledat...
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#13 Příspěvek od soukupadam »

ten rachot dělali ty kovový závaží na vyvážení, to už jsme opravil na podzim,a že se ta vrtule netočí jsem zjistil až když jsem to uvařil na jaře, ted´ bych právě potřeboval nějak vyzkoušet jestli se to bude točit když to připojim na baterku

takže když ten modrej drát změřim a bude tam 12V tak to znamená že tam jde proud a je v hajzlu ten větrák respektive motor?

hnědej drát je kostra a žlutej je z panelu ovládání?
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#14 Příspěvek od JaneCk »

Tak jsem vyčetl na netu. Rád bych ti pomohl, ale osobně jsem se s tímto nesetkal, mám to přes odpory.
Jen se tomu teď trošku věnuju a hledám na netu. Zase jsem objevil ten modrý drát totálně uhnilý, tak si vyber. Každopádně bych pak obětoval ty prachy na diag, když to stojí takovou pálku ten větrák.

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... rking.html
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#15 Příspěvek od soukupadam »

zkusim pohledat ty pojistky a pak to vemu na diag no. s elektrikou si moc nerozumim
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#16 Příspěvek od all »

omluva :-) myslel jsem větrák v na foukáné do auta.... né ten u chladiče....

tam jsou 3 kable

+
-
sig.

vyzkoušení přez diag. nebo sundání větráku mimo auto....
osobně sem si to doma zkoušel a přez diag. si to perfektně otestuješ... 5-95%
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#17 Příspěvek od beny-maser »

nevím jak je to u e39, ale na e34 jdou do motoru pouze dva dráty ikdyž jsou na konektoru tři tak do motoru vedou pouze dva a ty jsou značený,takže jestli se dostaneš k motoru tak připojit napřímo bez odporu a vyzkoušíš jestli se ta vrtule točí
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#18 Příspěvek od JaneCk »

u E39 po 1998 je to právě ouplně jinak...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#19 Příspěvek od beny-maser »

tak nic :D
Odpovědět