Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jaký je princip výpočtu spotřeby u BC?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Klubové ID: 367
- Kontaktovat uživatele:
Zajímal by mě algoritmus výpočtu spotřeby. Měl jsem teď reset (vyndaná baterie) a začal tedy u Co.1 a Co.2 od "nuly". Při osmdesátem kilometru se čísla začala časově rozcházet cca o 15 vteřin - spotřeba 1 hodila změnu dříve než spotřeba 2... Ok, to může být dojeb, ale jak obecně funguje výpočet spotřeby u BC?
Já bych v tom žádnou duchařinu nehledal. Hodnoty, podle kterejch se to počítá bude množství paliva v nádrži, počet ujetejch kilometrů a čas, za který byly ujetý nebo kdy auto stálo s natočeným motorem.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Klubové ID: 367
- Kontaktovat uživatele:
To nedává smysl. Pochopil bych měření průtok a sledování ujetých km, ale stav nádrže bude řešit maximálně dojezd, který s pochopitelně mění dle spotřeby a stavu nádrže..Vlasta píše:Já bych v tom žádnou duchařinu nehledal. Hodnoty, podle kterejch se to počítá bude množství paliva v nádrži, počet ujetejch kilometrů a čas, za který byly ujetý nebo kdy auto stálo s natočeným motorem.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Řídící jednotka motoru předává délku otevření vstřiků v motoru, z jejich průtoku, této délky vstřiku a ujeté vzdálenosti je vypočítávána spotřeba.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- jarda
- Registrovaný
- Příspěvky: 4769
- Registrován: úte 21.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha / Bratislava
- Klubové ID: 1426
Vstřik při každé otáčce "oznámí" jaké procento času stříkal. Jeho (známý) maximální průtok se vynásobí tímto koeficientem, počtem válců a časem trvání otáčky, čehož výsledkem je momentální spotřeba za čas. Podle aktuální rychlosti se dopočítá momentální spotřeba na vzdálenost. Podle momentální spotřeby na vzdálenost se upraví dlouhodobá průměrná spotřeba na vzdálenost.
EDIT: Francis mě předběhl...
EDIT: Francis mě předběhl...
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
- jarda
- Registrovaný
- Příspěvky: 4769
- Registrován: úte 21.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha / Bratislava
- Klubové ID: 1426
Řekl bych že
Nová dlouhodobá spotřeba = (Cs * Ds + Ca * Da) / (Ds + Da)
kde
Cs = stará dlouhodobá spotřeba na vzdálenost
Ds = vzdálenost ujetá od začátku měření dlouhodobé spotřeby
Ca = spotřeba na vzdálenost během poslední otáčky motoru
Da = vzdálenost ujetá během poslední otáčky motoru
Jinými slovy vážený průměr dlouhodobé a krátkodobé spotřeby.
Tedy pokud mám za poslední kilometr průměrnou spotřebu 10l/100km, za poslední otáčku motoru byla spotřeba 5l/100km a ujel jsem na ni 10 metrů, potom
nová průměrná spotřeba = (10*1000 + 5*10)/(1000+10) = 9.95l/100km
Nová dlouhodobá spotřeba = (Cs * Ds + Ca * Da) / (Ds + Da)
kde
Cs = stará dlouhodobá spotřeba na vzdálenost
Ds = vzdálenost ujetá od začátku měření dlouhodobé spotřeby
Ca = spotřeba na vzdálenost během poslední otáčky motoru
Da = vzdálenost ujetá během poslední otáčky motoru
Jinými slovy vážený průměr dlouhodobé a krátkodobé spotřeby.
Tedy pokud mám za poslední kilometr průměrnou spotřebu 10l/100km, za poslední otáčku motoru byla spotřeba 5l/100km a ujel jsem na ni 10 metrů, potom
nová průměrná spotřeba = (10*1000 + 5*10)/(1000+10) = 9.95l/100km
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
- jarda
- Registrovaný
- Příspěvky: 4769
- Registrován: úte 21.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha / Bratislava
- Klubové ID: 1426
Když tak nad tím přemýšlím... ono se to asi neváží vzdáleností ale časem, protože čas pořád běží, ale když stojíš a motor běží, spotřeba na vzdálenost je nekonečná.
Tedy všechno se až do konce počítá ne podle vzdálenosti ale podle času (dlouhodobá i krátkodobá průměrná spotřeba v litrech na hodinu), a až nakonec se to převede na spotřebu na 100km podle toho kolik jsi za celou dobu najel.
Tedy všechno se až do konce počítá ne podle vzdálenosti ale podle času (dlouhodobá i krátkodobá průměrná spotřeba v litrech na hodinu), a až nakonec se to převede na spotřebu na 100km podle toho kolik jsi za celou dobu najel.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé