Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jaký je princip výpočtu spotřeby u BC?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Klubové ID: 367
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Pyron »

Zajímal by mě algoritmus výpočtu spotřeby. Měl jsem teď reset (vyndaná baterie) a začal tedy u Co.1 a Co.2 od "nuly". Při osmdesátem kilometru se čísla začala časově rozcházet cca o 15 vteřin - spotřeba 1 hodila změnu dříve než spotřeba 2... Ok, to může být dojeb, ale jak obecně funguje výpočet spotřeby u BC?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#2 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Já bych v tom žádnou duchařinu nehledal. Hodnoty, podle kterejch se to počítá bude množství paliva v nádrži, počet ujetejch kilometrů a čas, za který byly ujetý nebo kdy auto stálo s natočeným motorem.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Klubové ID: 367
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Pyron »

Vlasta píše:Já bych v tom žádnou duchařinu nehledal. Hodnoty, podle kterejch se to počítá bude množství paliva v nádrži, počet ujetejch kilometrů a čas, za který byly ujetý nebo kdy auto stálo s natočeným motorem.
To nedává smysl. Pochopil bych měření průtok a sledování ujetých km, ale stav nádrže bude řešit maximálně dojezd, který s pochopitelně mění dle spotřeby a stavu nádrže..
qeuin Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 519
Registrován: sob 19.07.2008 00:00
Klubové ID: 1789

#4 Příspěvek od qeuin Člen Klubu »

Mam pocit, ze by to melo pocitat nejak ze vstriku a pak to prepocitava na litry.
Pouziva to k tomu taky konstantu, ktera se da nastavit v servis. menu boardu.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Řídící jednotka motoru předává délku otevření vstřiků v motoru, z jejich průtoku, této délky vstřiku a ujeté vzdálenosti je vypočítávána spotřeba.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#6 Příspěvek od jarda »

Vstřik při každé otáčce "oznámí" jaké procento času stříkal. Jeho (známý) maximální průtok se vynásobí tímto koeficientem, počtem válců a časem trvání otáčky, čehož výsledkem je momentální spotřeba za čas. Podle aktuální rychlosti se dopočítá momentální spotřeba na vzdálenost. Podle momentální spotřeby na vzdálenost se upraví dlouhodobá průměrná spotřeba na vzdálenost.

EDIT: Francis mě předběhl...
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Klubové ID: 367
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pyron »

Tak to bych pochopil k ručce pod otáčkoměrem, ale dlouhodobě tam musí figurovat ještě nějaký vzorec - po 3 tisících se BC spotřeba příliš nemění.. Ale díky za výklad 8)
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#8 Příspěvek od jarda »

Řekl bych že
Nová dlouhodobá spotřeba = (Cs * Ds + Ca * Da) / (Ds + Da)
kde
Cs = stará dlouhodobá spotřeba na vzdálenost
Ds = vzdálenost ujetá od začátku měření dlouhodobé spotřeby
Ca = spotřeba na vzdálenost během poslední otáčky motoru
Da = vzdálenost ujetá během poslední otáčky motoru

Jinými slovy vážený průměr dlouhodobé a krátkodobé spotřeby.

Tedy pokud mám za poslední kilometr průměrnou spotřebu 10l/100km, za poslední otáčku motoru byla spotřeba 5l/100km a ujel jsem na ni 10 metrů, potom
nová průměrná spotřeba = (10*1000 + 5*10)/(1000+10) = 9.95l/100km
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Klubové ID: 367
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pyron »

To dává celkem smysl, díky!
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#10 Příspěvek od jarda »

Když tak nad tím přemýšlím... ono se to asi neváží vzdáleností ale časem, protože čas pořád běží, ale když stojíš a motor běží, spotřeba na vzdálenost je nekonečná.
Tedy všechno se až do konce počítá ne podle vzdálenosti ale podle času (dlouhodobá i krátkodobá průměrná spotřeba v litrech na hodinu), a až nakonec se to převede na spotřebu na 100km podle toho kolik jsi za celou dobu najel.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Starosta
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Klubové ID: 1604

#11 Příspěvek od Starosta »

Pyron: Já Ti říkal, že Jarda to rozsekne ;)
Odpovědět