Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 523i M52 cuká na volnoběh, vysoká spotřeba prosím POMOC

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Brátn Moderátor »

mám E39 523i M52 s dodělaným plynem s přímým vstřikem, cca před 3 měsíci jsem si všiml, že stále častěji tankuju, tak jsem si spočítal spotřebu a vyšla mi 19l plynu na 100km, první co bylo tak diagnostika, velkou BMW diagnostikou a ta ukázala chybu na lambdách jedna chyba byla vysoký napětí (přes 4,5V) a druhá špatný výhřev jedný lambdy, vypadalo to na přicpaný katalizátor nebo něco jinýho, v katu nic nechrastilo, tak jsem to zkusil vyřešit tím, že jsem zkusil prohnat motor na benzín a tak jsem vzal půl nádrže v-power racing a půl toho nejdražšího benálu od OMW a nalil k tomu do nádrže toto http://obchod.top-oil.cz/katalog/zbozi/ ... klic_ma=47 po cca 300km šla spotřeba dolů na nějakých obvyklých 10 litrů benzínu (spočítáno podle zbytku v nádrži co jsem vyčetl z BC takže si svým zjištěním nejsem tak jistý) k mé spokojenosti jsem nic dál neřešil a opět jezdil na plyn, udělal jsem si výlet do rakouska cca 300km celkem a táhl s sebou 9m dlouhý vozík, ale prázdný (váha vozíku cca 160kg) cestou zpět auto postupně ztrácelo výkon až nakonec jsem nevyjel žádný kopec a byl problém se i rozjet prostě katastrofa, dokodrcal jsem se do Brna kde hned servis a zjištění ucpaný katalizátor, podotýkám že motor dostal opravdu pořádně zabrat protože jsem zůstal viset v kopci a zpět to nešlo, tak jsem ho prostě vyjet musel, bylo mi do breku když jsem to slyšel jak kňučí :cry: , vyvařil se kat a navařil jsem tam varný koleno a trubku, vše čistý a průchodný, ale stále spotřeba 19l, tak znovu diagnostika a výměna obou lambd, daly se tam BOSCHe a ihned diagnostika poznala, že to není ono, hned po zapojení bez nastartování chyba na výhřevu obou nových lambd, tak opět výměna a tentokrát za originál BMW Siemens (za obě 10.300,-Kč :cry: ) ale ani to nepomohlo opět vysoká spotřeba a stále chyba 4,5V na lambdách, tak padlo na řešení sání, přišlo se na to, že je prasklá nějaká membrána za váhou vzduchu, zkusím ještě zjistit přesněji co to bylo (stála cca 1800) napětí na lambdách šlo dolů tak jak má být, ale stále spotřeba 19l, senzor hladiny oleje v motoru mi hlásí sem tam chybu ikdyž oleje je dostatek, ale od posledního dolití před cca 4000km (to jsem nalil i ten čistič vstřiků) sežral 2l oleje, liju tam 5w-50 Mobil 1 http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 1-5W-50-1l a už bude potřeba ho vyměnit, od výměny jsem tam dolil už celkem 5l za cca 14000km, stále se potýkám s problémem vysoké spotřeby okolo 19l, hned po lambdách jsem vyměnil svíčky (najeto 14000km) a dal tam opět ty stejné BOSCH FR7LDC+ ty které tam mají přijít podle originálních, spotřeba stále vysoká motor očividně nepálí tak jak má, pod kapotou smrdí benzín i plyn až to štípe do očí a na benzín jemně kope mimo rytmus, na plyn je to znatelnější. Pokud jste dočetli až sem, už teď Vám moc děkuju, teď co s tím, uvažuju špatný cívky=nechat je prodloužit a přeměřit na osciloskopu, ale kdo to umí? nebo koupit svíčky pouze s jednou elektrodou mohlo by se to zlepšit když bude pálit jen jednu jiskru, ale jaký? nebo je to ještě někde v sání? něco prasklý atd? ale lambdy už jsou v pohodě a nikde není nic vidět, nebo motor dostal fakt hodně zabrat při tom ucpaným katu a je po něm? kroužky? písty? těsnění? blok?, olej žere podle mě furt stejně a voda neubývá. Jsem z toho v koncích auto jede jak má, otáčky drží okolo 750, ale musí se víc vytočit než pustím spojku, jinak je podle mě vše v pohodě, volnoběh kope mimo a ta spotřeba je šílená. Prosím pokud někdo víte co s tím nebo nějaký nápady budu Vám za ně opravdu vděčný.
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Brátn Moderátor »

ještě dodám, že diagnostika je teď už v pohodě nic nehlásí
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

A na benzin je ta spotřeba teda normální?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Brátn Moderátor »

bohužel na benzín to samý, teda podle toho co jsem vysledoval, jinak jsem si ještě vzpomněl čidlo vačky je vyměněný před 14000km a ještě když otočím volant do maxima na kteroukoliv stranu, tak motoru spadnou otáčky a něco tam chrastí, nejspíš kompresor posilovače
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#5 Příspěvek od Killca »

nekde unika palivo jen tak mimo podle me, kape, tece, mel bys to zvednout a obejit kde to muze chcat, od nadrze az po vstriky, zvednout a nastartovat, ale pravda je, ez ti to dela i na plyn a to tim padem vylucuje tenhle typ

osobne bych si i pro klid duse zmeril tlaky ve valcich, ale to jen mimo

dal si pujcit z jakykoli jiny 2,3jky vahu vzduchu a zkusit s ni chvili jezdit, co to udela, treba jet 100km nekam v zaprahu, abys ji moh rychle vratit, i tak to auto v prumerny bude zrat max 13-14, takze bude jasny rozdil

pak si pujcit pokud mozno i civky, ale nerekl bych ze v nich bude problem, kdyby byl, auto by vetsinou jelo na 5 valcu, ale samo i min

muj dalsi typ je jeste jedna dira kolem sani, to je jak jsi psal v sz na test tim sprejem :)

k tomu cisteni volnobeznaku, nikdy sem to nedelal, ale kdybych to mel delat, tak ho jen vymontuju, protocim v ruce, mozna potahnu vazelinou kolem otocny plochy a jdu od toho, ale zatim sem jich moc zaseklejch nepotkal, ackoli se o nich casto pise

jeste me napadlo spatny teplotni cidlo motoru, cidlo hlasi nezahraty motor a jede vic paliva do valcu
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od milo »

uplne nahodou, nemas nekde diru ve vyfuku?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od milo »

jinak bych asi vymenil svicky (za ty co tam maji byt, zadny tuning 10 bodovy s iridiem), potom vzduchovy fitr (mas original? nemas naaahodou kuzel?), nasledne bych se pustil do te vahy

jinak zmerit ty tlaky ve valcich taky neni na skodu.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#8 Příspěvek od mario42 »

Podle toho co popisuješ to asi bude hodně zapeklitý případ. Viděl jsem jednu E39, kterou „plynaři“ rozhodili do takovýho stavu, že majitel přemýšlel o šibenici. Jak vrtali do sání ty díry pro plynové vstřiky, tak to sání prasklo a oni to zalepili nějakým silikonem. Při určité teplotě se ta škvíra rozevřela a motor začal přisávat falešný vzduch, výkon na třetinové hodnotě, spotřeba na trojnásobku.
V ofiko servisu BMW ho s plynem samozřejmě poslali do řiti a on násedně objel asi tak deset garážových servisů, kde se měnily lambdy, váhy a já nevím co ještě, než kdosi přišel na příčinu...
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#9 Příspěvek od Zdenal »

Přesně tak souhlasim.... :!:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Brátn Moderátor »

jj kluci díky za reakce, tak ohledně svíček jsou tam ty co mají být, ale jsou to BOSCHe a moc dobře víme, že BOSCH už není to co býval, takže zkusím zase originály, ale tentokrát NGK, uvažuju, že místo NGK BKR6EK dám jejich iridiovou náhradu, kterou doporučují i na LPG s ohledem na to, že je to jednobodovka BKR6EK http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-bkr6ek/ je dvoubodová, ta iridová je tato http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-bkr6eix/ ale musím si je sehnat z USA ne z česka tam je ta cena úplně jinde http://www.ngk.com/results_appNonUS.asp ... tiveID=207 7,83 zelených je krásná cena
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

no jinak dnes jsem koupil čistič na brzdy, který je údajně vysoko hořlavý, tak to zkusím zítra s klukama z klubu na brněnským srazu postříkat, jestli to nesaje bokem a postavím si nějakou m52 vedle svý (pokud dojede aspoň jedna) a zkusíme poslouchat rozdíly v tom volnoběhu, jestli ta má jde opravdu mimo, jinak chybu už ten motor měl, když se tam ten plyn dával, já prostě neměl 10000 na nový lambdy a tak se to neřešilo, jestli to žere o nějaký litr navíc a bylo jasný, že je problém v tom, co ukazují lambdy a nakonec to nebyly lambdy, ale nějaká membrána za váhou, tak lambdy už ukazují co mají ale prostě spotřeba pořád vysoká :?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Brátn Moderátor »

tak novinky jsou tyto: zkusil jsem rozebrat celý sání, nejspíš nikde nic není prasklýho, ani to nereagovalo na ten čistič brzd, volnoběžný ventil mi připadalo zbytečný namáčet, protože když jsem ho vytáhl, tak je všechno oka a ten bílý vnitřek prokluzuje naprosto volně, vyčistil jsem váhu čističem a tu membránu co mi měnili je ta dvojka http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... separator/ jinak když odpojím hadici číslo 1, tak motor začne houpat a z toho plastu se kouří a ta hadice je ve vnitř zasviněná olejem, ale průchodný to je, když jsem to napojil zpět hned bylo vše zase "v pohodě", tak teď čekám na svíčky až mi je DC doveze na VH do Tišnova, tak uvidíme jestli se to zlepší,
ale jinak nový poznatky:

spotřeba lpg už neměřím na to se nedá jezdit a spotřeba benzínu 12-13,5l/100km, volnoběh po nastartování za studena drží chvíli na 1000 a potom spadne dolů, tak jak je na fotce, ale nijak nehoupe a drží, spotřeba oleje v mezích a voda vůbec, ale pořád divný zvuk a v motoru smrdí benzín, tak další možnost je, Jawak říkal, že můžou být prasklý svody, tak se na to musím podívat, nebo máte ještě někdo nějaký nápady čím by to mohlo být :?:
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od PetacekBE »

lambda ???
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Brátn Moderátor »

PetacekBE píše:lambda ???

nechtělo se ti to číst že? :twisted:
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Brátn Moderátor »

Bratn píše: ....diagnostikou a ta ukázala chybu na lambdách jedna chyba byla vysoký napětí (přes 4,5V) a druhá špatný výhřev jedný lambdy ..... plno trápení..... tak znovu diagnostika a výměna obou lambd, daly se tam BOSCHe a ihned diagnostika poznala, že to není ono, hned po zapojení bez nastartování chyba na výhřevu obou nových lambd, tak opět výměna a tentokrát za originál BMW Siemens (za obě 10.300,-Kč :cry: ) ..... zase jen trápení

no když to tak vemu, tak lambdy tam byly 4 ne jedna, no jinak mám další novinky, veliké díky patří DCmu za koupi svíček a 100RMovi za to, že mi je přivezl a já už je dal na auto a je to opravdu rozdíl od posraných BOSCHů tyhle NGK jdou úplně jinak, akorát teda mám je chvíli, takže na nějaký úvahy o zlepšené spotřebě je zatím brzo, no zítra jdu s Jawakem do servisu a zkusíme jestli to nebudou ty prasklý svody, tak mi držte palce ať se to brzo vyřeší :( a samozřejmě dál přijímám náměty a rady co s tím může být, protože se může stát, že to svody nebudou :(
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od milo »

temer kazde nove svicky mas lepsi nez stare. takze kdyz se ti ty nove NGK za*erou, budes mit stejny pocit pri prechodu na bosch :) jaky nanos je na tech starych svickach? jakou maji barvu?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Brátn Moderátor »

no je mi jasný, že nový svíčky jsou vždy lepší, ale ty bosche tam byly ani ne 1000km, fotky dodám odpoledne
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
MagicMisel
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 25.12.2005 01:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od MagicMisel »

na jednom aute mě delalo to sami a delala to pridrena servopumpa.sdelal sem klinak a slo snou tezce točit. houpali otačky a kdyz se točilo volantem melo to snahu chcipnout tak skus sundat klinak a zatočit i s altikem ,servopumpou,vodni pumpou a i viskou treba neco z toho bude přidřený
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Brátn Moderátor »

děkuji za radu vyzkouším, no odpolene jsem to s Jawakem dovezl do servisu, tak třeba zítra budu chytřejší a zeptám se i na tohle co píšeš
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Brátn Moderátor »

tak už jsem zase o pár tisícovek lehčí a pořád jsem se pořádně nepohnul z místa, takže aktuality:

zavařila se jedna díra ve výfuku, (no asi nejsem tak dobrý svářeč :? , ale byla fakt maličká, ale dělala prostě bordel) tím spadla spotřeba benzínu na 11,3l/100km

dále se navařil univerzální katalizátor (na originální 8000 fakt už nemám), tím spadla spotřeba benzínu až na 10,5 l/100km, udělal se i nový termostat, ten starý prý už nedokázal dostatečně přivírat, tak se motor neohříval a neměl správnou teplotu, já to nezažil, ale servisák říkal, že se mu to stalo, tak je možný, že se to stalo až jemu, když to měl ve svý péči (tomu člověku věřím a je spolehlivý, takže se to opravdu stalo a vyměnilo)

Ale stále řeším spotřebu plynu (15,8l/100km), takže benzín spotřeba 10,3 ale pořád motor nejede tak jak má, poznat se to dá na poslechu, že sem tam vynechá a nespálí, cívky jsou prý dobrý, že to měřili, a to kde se to dá poznat nejlíp, že něco není v pořádku je obrázek vykreslení čtení lambdy na benzín
Obrázek

je to ta poslední "sinusoida" ten kdo tomu rozumí, ví jak má vypadat, má být čistá a pořád stejná ne hrbatá a každá jiná a dokonce i ve svých amplitudách je hrbatá a ne rovná, takže teď je otázkou:

Co to k*rva pořád způsobuje?
vyzkoušeli jsme sundat klíňák a na nic nepřišli a jediný co mě napadá, tak vanos nebo rozvody prostě, jestli tam není něco blbě kompletně nastavený? nejdou už rozvody nějak mimo? prostě už nevím co se tam může dít a proč to tak blbě sonduje (nový sondy) a blbě spaluje

podle mě by to opravila genrálka motoru, ale to už raději koupím nový motor, něž tenhle generálkovat

Nemáte ještě někdo nějaký nápad jak to zkusit opravit? Nebo čím by to mohlo být?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Odpovědět