Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klepání od předních kol E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
roadmaster
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: úte 25.11.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od roadmaster »

Přátelé, problém: 523i, r.v. 1998. Když jedu po velmi dobré silnici, jde na drobných zvlněních od předních kol tiché poklepávání. Myslel jsem, že to budou klasicky tyčky stabiků, ale teď jsem to měl zvedlé a na stabicích ani čepech či ramenech jsem rukou žádnou vůli nezaznamenal... Nesetkali jste se s tím někdo? Děkuji!
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

U E39 se vůle v ramenech špatně hledaj.Zajed na technickou a řekni at ti s tím zahejbou na plotnách.To je nejlepší.
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#3 Příspěvek od Studna »

Mě to dělá taky, tyčky stabíků nové a žádná změna. Vůle na ramenech jsem taky nenašel a začínám mít důvodné podezření na tlumiče, popř. horní uložení. Ale každopádně návštěva STK je dobrý začátek (k tomu jsem se ještě nedostal)
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od alpineman »

Já měnil na podzim tlumiče i s uložením, gumové SB na stabíku i tyčky stabíku a klepe (cvaká) to stále (v rejdu a s nohou na brzdě neééé). Jediné, čím to může být, jsou ramena se SB. Chystám se je koupit!!!
rockheart
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 21.06.2008 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od rockheart »

tak to by mě pánové zajímalo taky, protože mě to dělá taky.... ale jenom když je to studený, po cca 10 min to zmizí. Jo a taky mám auto velice citlivý na vítr, honím po silnici jak péro... vidím v tom souvislost
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#6 Příspěvek od Studna »

Tak v tvým případě to budou tlumiče.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#7 Příspěvek od Zdenal »

Tak mam přesně stejný problém. Trochu klepe, nic strašnýho, ale můžu se zbláznit!
Stačí více zvlněná silnice a tiše ťuká.
Vyměnil jsem uložení příčného stabilizátoru a ťuká dál, ale vůle tam byli, tak mě to tak neštvalo.
Žádné vůle v ramenou (zkoušeno ručně).
Test tlumičů: 2x 100% a 2x 89%, ale ne přední a zadní, ale křížem.
Tak se taky chystám na STK.
Jo a ještě to dělá jednu věc a myslim, že to s tim souvisí. Když prudce dobržďuju a na silnici je hrb, rozeskáče to kola, zapne ABS a ne a ne se vypnout, až po zastavení nebo úplném puštění brzdy...a při rychlejším rozjezdu, jak se pozvedne předek, tak taky slyším ťuknutí.
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#8 Příspěvek od Studna »

Tak to máme naprosto identický problém, mám objednány tlumiče a horní uložení tlumičů, to si myslím že je ono. Po výměně uvidíme.
MILOS
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pát 03.10.2008 00:00
Bydliště: PRAHA

#9 Příspěvek od MILOS »

AHOJ JA MĚL STEJNOU ZÁVADU DAL JSEM RAMENA A VŠE OK. ZKUS RAMENA NA JÁMĚ V ZATIŽENÉM STAVU.
georg
Registrovaný
Příspěvky: 458
Registrován: úte 11.01.2005 01:00
Bydliště: české budějovice

#10 Příspěvek od georg »

Já jsem u svého touringa řešil klepnutí při rozjezdu nebo při brždění, nebyla to velká rána, ale štavalo mě to. Nakonec příčina byl SB na rameni. Co dělá poměrně dost při jízdě na nerovnostech jsou axiální táhla, nechal jsem je vyměnit a paráda. Špatné axiální táhlo se pozná tak, že sundáte čep řízení a když čep řízení + axiální táhlo dáte nahoru musí tam zůstat (jít ztuha) pokud ho dáte nahoru a ono hned stpadně je KO. Dost lidí na axiální táhla zapomíná, ale neplechy nadělají dost.
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#11 Příspěvek od brumlae34 »

Delaj to ty podelny ramena, co maj ty velky silentbloky. Mel jsem stejny problem, pri prejeti pricne i sebemenci nerovnosti se ozvalo klepnuti. Ta vůle v tom rameni se neda normalne zjistit, az pri demontazi ramene z auta je citit vule v kul. cepu.
fidzi
Registrovaný
Příspěvky: 659
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od fidzi »

Jak kluci říkají, je to ten silentblok na rameni. Dělal sem to dvakrát týden po sobě, nejdřív na pravém a pak na levém kole :wink:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#13 Příspěvek od Birkoff »

Mluvíte tady o těch SB, co se lisujou a jsou dole u nohou řidiče/spolujezdce, že.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#14 Příspěvek od Helldiver »

Birkoff: E39 s V8 motorom maju prednu napravu s riadenim prebratu z E34/E38, takze tam je to vzadu jak hovoris, ostatne E39 to maju akokeby naopak a tie sikme ramena idu odzadu dopredu, takze silace su uchytene dost blizko za naraznikom.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#15 Příspěvek od Birkoff »

Díky za upřesňující informaci, tohle mě nenapadlo. Tak se omlouvám za disiterpretaci.
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#16 Příspěvek od Studna »

Tak dnes nové tlumiče a horní uložení a konečně tichoučko. Vůbec žádné klepání, dal jsem i sport. pružiny -35/-20 a moc velké snížení to nepřineslo, řekl bych že je to skoro stejné (čím pak to, že by si to ješte sedlo?). Ale při jízdě megabrutal rozdíl, auto se vůbec nenaklání a krásně kopíruje silnici, trochu tvrdší ale stále super komfortní.
georg
Registrovaný
Příspěvky: 458
Registrován: úte 11.01.2005 01:00
Bydliště: české budějovice

#17 Příspěvek od georg »

Co jsi zvolil za značku podvozku, tlumičů atd. nejspíš to budu taky řešit. Mám 528i a předek je prostě vysoko... Díky
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#18 Příspěvek od Studna »

Tlumiče Bilstein B4, pružiny KW -35/-20 a horní uložení Febi. Byla to nejlepší volba v poměru cena/kvalita. Celkem se slevou od Auto-Fren 20700 kč. Ale to svezení je luxusní.
georg
Registrovaný
Příspěvky: 458
Registrován: úte 11.01.2005 01:00
Bydliště: české budějovice

#19 Příspěvek od georg »

Díky za info
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#20 Příspěvek od Studna »

Není zač a připrav si nervy na výměnu zadních tlumičů, megavoser. Předek je v cajku, ten jde rychle.
Odpovědět