Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Teplota motoru
Zdravím všechny.Mám problém s podchlazeným motorem.Teplota je běžně v modrým poli,pokud jezdím ve městě v koloně občas dojde i půlce stupnice,tak jak má,ale po klidnější jízdě zase padá,vím,že se to tady řešilo,tak jsem vyměnil termostat,ale závada je stejná,tak jsem šel po teploměru a budíkách,vše v pohodě.Změřil jsem teplotu motoru cca 54C,hadice z chladice -motor 50C,hadice termostat chladič cca 45C.Při kontrole funkčnosti původního termostatu jsem zkoušel nalít studenou vodu do žlábku termostatu,voda mi z vývodu tekla mírně,po nalití vody cca 90C se termostat otevřel a voda vytekla okamžitě až tak že se dal prolívat,po studené vodě voda zas jen mírně protékala.Měl bych pár otázek:
1.
Má studená voda mírně protékat?Myslel jsem,že termostat je plně zavřen,ale pro prohřev vody v chladiči musí mírně protékat.Jak termostat pouští vodu.
2.
Může ochlazovat vodu webasto?Tak,že jede jen ventilátor?Občas když vypnu motor,tak webasto hučí.V autě mám jen příhřev motoru.
Dík za všechny rady.
Jedná se o 530dA 2000r.
1.
Má studená voda mírně protékat?Myslel jsem,že termostat je plně zavřen,ale pro prohřev vody v chladiči musí mírně protékat.Jak termostat pouští vodu.
2.
Může ochlazovat vodu webasto?Tak,že jede jen ventilátor?Občas když vypnu motor,tak webasto hučí.V autě mám jen příhřev motoru.
Dík za všechny rady.
Jedná se o 530dA 2000r.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 367
- Registrován: pát 21.10.2005 00:00
- Bydliště: J. Hradec
- Kontaktovat uživatele:
Vyměn termostat, ne jednou se stalo, že i nový byl KO
někdy na termostatu je takový ventilek kudy může vodat trochu procházet ale to co popisuješ ty asi není normální když ještěě vezmeš že na to tlačí pumpa.
Jestli si to chceš ověřit, na termostatu je napsaná teplota a v tu má otvírat, hod do hrnce a sleduj.
někdy na termostatu je takový ventilek kudy může vodat trochu procházet ale to co popisuješ ty asi není normální když ještěě vezmeš že na to tlačí pumpa.
Jestli si to chceš ověřit, na termostatu je napsaná teplota a v tu má otvírat, hod do hrnce a sleduj.
Přesně tak, termostat je jediná věc, kterou bych řešil. Když má ten kolíček, nebo ventilek, tak tím se dává při montáži nahoru, aby se odvzdušnil systém. Jinak ještě, jestli jsi namontoval termostat správného typu, může být dvojčinný, nevím přesně, jaký typ tam máš mít. Webasto nic neochladí, to na to nemá vliv. Jestli máš vlažné hadíce do chladiče a z chladiče, tak Ti zcela jasně propouší a brzy otevírá termostat, nic jiného neřeš. 

Díval jsem se do ETK a nějak jsem dva termostaty nenašel. http://bmwfans.info/original/E39/tou/53 ... l-11_2842/ Číslo 5 jsem měnil,další termostat je 13,ale to se týká chlazení EGR,to s tím nemá nic společnýho.libovka píše:Hoši kdyby jste pohledaly tak se to tu nedávno řešilo.A hlavně 530D má dva termostaty.Pokud jsou oba termostaty OK tak se motor ohřeje za pár kilometrů jízdy i bez webasta.
Webasto funguje,topí do teploty asi 50C,do konce modrýho pole.Motor by se měl ohřát i když jede na volnoběh sie po delší době,ale díky termostatu by mělo mít 88C.Frosty píše:Jo, ještě jedna věc, chodí Ti to webasto? Ve většíně případů motory commonrail potřebují příhřev, proto se tam různé přihřívače standartně montují a když to nechodí, tak se auto při pojíždění ani neohřeje. Hlavně v těchto mrazech.
Termostat jsem objednával podle čísla na původním se značkou BMW a datumem výroby odpovídajícím výrobě auta,takže typ si myslím mám dobrý.Jak funguje dvojčinný termostat?Frosty píše:Přesně tak, termostat je jediná věc, kterou bych řešil. Když má ten kolíček, nebo ventilek, tak tím se dává při montáži nahoru, aby se odvzdušnil systém. Jinak ještě, jestli jsi namontoval termostat správného typu, může být dvojčinný, nevím přesně, jaký typ tam máš mít. Webasto nic neochladí, to na to nemá vliv. Jestli máš vlažné hadíce do chladiče a z chladiče, tak Ti zcela jasně propouší a brzy otevírá termostat, nic jiného neřeš.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
- Klubové ID: 1704