Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Teplota motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#1 Příspěvek od dafa »

Zdravím všechny.Mám problém s podchlazeným motorem.Teplota je běžně v modrým poli,pokud jezdím ve městě v koloně občas dojde i půlce stupnice,tak jak má,ale po klidnější jízdě zase padá,vím,že se to tady řešilo,tak jsem vyměnil termostat,ale závada je stejná,tak jsem šel po teploměru a budíkách,vše v pohodě.Změřil jsem teplotu motoru cca 54C,hadice z chladice -motor 50C,hadice termostat chladič cca 45C.Při kontrole funkčnosti původního termostatu jsem zkoušel nalít studenou vodu do žlábku termostatu,voda mi z vývodu tekla mírně,po nalití vody cca 90C se termostat otevřel a voda vytekla okamžitě až tak že se dal prolívat,po studené vodě voda zas jen mírně protékala.Měl bych pár otázek:
1.
Má studená voda mírně protékat?Myslel jsem,že termostat je plně zavřen,ale pro prohřev vody v chladiči musí mírně protékat.Jak termostat pouští vodu.
2.
Může ochlazovat vodu webasto?Tak,že jede jen ventilátor?Občas když vypnu motor,tak webasto hučí.V autě mám jen příhřev motoru.
Dík za všechny rady.
Jedná se o 530dA 2000r.
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Bajzik »

Vyměn termostat, ne jednou se stalo, že i nový byl KO

někdy na termostatu je takový ventilek kudy může vodat trochu procházet ale to co popisuješ ty asi není normální když ještěě vezmeš že na to tlačí pumpa.

Jestli si to chceš ověřit, na termostatu je napsaná teplota a v tu má otvírat, hod do hrnce a sleduj.
krulis23
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Bruntal
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od krulis23 »

ahoj mam ten stejnem problem teplotu mam porad dole zacne mi to topit az po padesati kilometrech a vice porad to fouka studenej vzduch cim to muze byt predem dekuji
klenot
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pát 29.08.2008 00:00
Bydliště: Vymazánkof
Klubové ID: 2411

#4 Příspěvek od klenot »

Zkontrolovat termostat doma na sporáku. A odvzdušnit celej chladici okruh i vicekrat.
Frosty
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#5 Příspěvek od Frosty »

Přesně tak, termostat je jediná věc, kterou bych řešil. Když má ten kolíček, nebo ventilek, tak tím se dává při montáži nahoru, aby se odvzdušnil systém. Jinak ještě, jestli jsi namontoval termostat správného typu, může být dvojčinný, nevím přesně, jaký typ tam máš mít. Webasto nic neochladí, to na to nemá vliv. Jestli máš vlažné hadíce do chladiče a z chladiče, tak Ti zcela jasně propouší a brzy otevírá termostat, nic jiného neřeš. :P
Frosty
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#6 Příspěvek od Frosty »

Jo, ještě jedna věc, chodí Ti to webasto? Ve většíně případů motory commonrail potřebují příhřev, proto se tam různé přihřívače standartně montují a když to nechodí, tak se auto při pojíždění ani neohřeje. Hlavně v těchto mrazech.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

Hoši kdyby jste pohledaly tak se to tu nedávno řešilo.A hlavně 530D má dva termostaty.Pokud jsou oba termostaty OK tak se motor ohřeje za pár kilometrů jízdy i bez webasta.
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#8 Příspěvek od dafa »

libovka píše:Hoši kdyby jste pohledaly tak se to tu nedávno řešilo.A hlavně 530D má dva termostaty.Pokud jsou oba termostaty OK tak se motor ohřeje za pár kilometrů jízdy i bez webasta.
Díval jsem se do ETK a nějak jsem dva termostaty nenašel. http://bmwfans.info/original/E39/tou/53 ... l-11_2842/ Číslo 5 jsem měnil,další termostat je 13,ale to se týká chlazení EGR,to s tím nemá nic společnýho.
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#9 Příspěvek od dafa »

Frosty píše:Jo, ještě jedna věc, chodí Ti to webasto? Ve většíně případů motory commonrail potřebují příhřev, proto se tam různé přihřívače standartně montují a když to nechodí, tak se auto při pojíždění ani neohřeje. Hlavně v těchto mrazech.
Webasto funguje,topí do teploty asi 50C,do konce modrýho pole.Motor by se měl ohřát i když jede na volnoběh sie po delší době,ale díky termostatu by mělo mít 88C.
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#10 Příspěvek od dafa »

Frosty píše:Přesně tak, termostat je jediná věc, kterou bych řešil. Když má ten kolíček, nebo ventilek, tak tím se dává při montáži nahoru, aby se odvzdušnil systém. Jinak ještě, jestli jsi namontoval termostat správného typu, může být dvojčinný, nevím přesně, jaký typ tam máš mít. Webasto nic neochladí, to na to nemá vliv. Jestli máš vlažné hadíce do chladiče a z chladiče, tak Ti zcela jasně propouší a brzy otevírá termostat, nic jiného neřeš. :P
Termostat jsem objednával podle čísla na původním se značkou BMW a datumem výroby odpovídajícím výrobě auta,takže typ si myslím mám dobrý.Jak funguje dvojčinný termostat?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#11 Příspěvek od libovka »

No to se mílíš,že s tím nemá termostat EGRU nic společnýho.Jsem ho měnil několikrát tak to vím.A když pohledáš tady na foru tak se to tu řešilo několikrát.
Zaza
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12.08.2007 00:00
Bydliště: Svitávka
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Zaza »

Ahoj,tak já mám skušenost,že pokud je v pořádku termostat a chladič a čerpadlo a budíky ,tak jedíná chyba je visko spojka.Zaza.
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk
Klubové ID: 1704

#13 Příspěvek od martilulin »

To ja mam zas zkusenost,ze kazdy vymeni ten hlavni a pritom problemy ma s tim na egr.pokud je vadny neohrejes to ani nahodou
Odpovědět