Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Termostat

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1663
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#1 Příspěvek od ACDC »

Tak se mně přihodilo toto:Přijíždím domů,po zastavení se valila pára pod kapotou(za jízdy neviditelná).Motor vařil,okolo víčka nádobky stříkala voda.Teploměr ukazoval přesně půlku.Při hledání závady to udělalo víckrát.Byl vadný termostat,ale je to elektricky řízený" termotronic".
Motor nešel odvzdušnit,až když jsem dal čidlo teploměru na trubku vedle čidel a motor podusil, tak termotronic otevřel až při 105 st.
, takže v systému byla teplota ještě vyšší.Potvrdil mi to i servisák BMW, že motor pracuje s vysokou teplotou třeba 110 st.Co je nejhorší, že po 5 min už by byl motor bez vody,ale teploměr přesně v půlce.!!!!A vy o ničem nevíte(Palubovka je nová).Takže BMW ma teploměr jen na parádu.Jo ten termotronic stojí 2300,-, a musí perfektně fungovat,jinak to uvaříte.Je to 535i/97.
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Player1 »

To je divny. Na mojí 540i je taky elektronicky řízenej termostat (stál ale 1600) a když mi mrdla hadice a voda měla 110°C, tak už byla ručička teploměru skoro v červeným. Normální proozní teplota je 105°C a tlak 2bary.
Takže bych se asi zaměřil na nějaký teplotní čidlo pro budíky.
Butch5
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Butch5 »

Ono, kdyz tam nemas vodu, tak ten teplomer ti to neukaze, ze to je horky, protoze toho moc nezmeri, ten tepomer meri teplotu chladici kapaliny a ne vzduchu :-) Ja jsem takhle jednou si vypujcil mazdu a teplota byla jen lehce za modrym a najednou prd a hlava mi zamavala, pak jsem zjistil, ze jsem si pujcil mazdu bez vody a cca litrem a pul oleje :lol:
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Player1 »

Jo takhle, špatně jsem si to přečetl...nebo jsem nad tím moc nepřemýšlel. To je jasny no, jestli byla voda pryč, tak teploměr je k hovnu. Pak ale měl zahlásit CC, že je málo vody.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od rades »

ACDC píše:Tak se mně přihodilo toto:Přijíždím domů,po zastavení se valila pára pod kapotou(za jízdy neviditelná).Motor vařil,okolo víčka nádobky stříkala voda.Teploměr ukazoval přesně půlku.Při hledání závady to udělalo víckrát.Byl vadný termostat,ale je to elektricky řízený" termotronic".
Motor nešel odvzdušnit,až když jsem dal čidlo teploměru na trubku vedle čidel a motor podusil, tak termotronic otevřel až při 105 st.
, takže v systému byla teplota ještě vyšší.Potvrdil mi to i servisák BMW, že motor pracuje s vysokou teplotou třeba 110 st.Co je nejhorší, že po 5 min už by byl motor bez vody,ale teploměr přesně v půlce.!!!!A vy o ničem nevíte(Palubovka je nová).Takže BMW ma teploměr jen na parádu.Jo ten termotronic stojí 2300,-, a musí perfektně fungovat,jinak to uvaříte.Je to 535i/97.
Pracovní teplota motoru po zahřátí se pohybuje okolo 108 stupnu. termostat otvírá při 105st. pokud máš BC,lze po otevření servisního menu sledovat při jízdě okamžitou teplotu.mám vysledováno,že je nejčastěji na těch 108st. jinak ručička teploty jde nahoru přesně od 115 st. to je ale z pravidla průser a pozdě.R.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1663
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#6 Příspěvek od ACDC »

Voda pryč nebyla,když stříkala kolem víčka nádržky.Vysokou teplotu by měl hlásit i ček.Jinak dík.
Odpovědět