Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Za jak dlouho vám zhasíná kontorlka mazání po nastartování??
-
mika_hakkinen
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Klubové ID: 1487
- Kontaktovat uživatele:
čau co se tyce te doby nes ti zhasne kontrolka je to zrejme vulemi v motoru a taky viskozitou oleje pokud das hustsi olej melo by se to spravit.ja mam e39ku benzin a toto jsem uz resil taky me navic pri te prodleve paradne rechtali nektery zdvihatka,proste jsem jenom zmenil olej a jeto v poho...(kazdopadne ber v uvahu i typ motoru atd.)toto je obecna informace a plati na vsechny motory..marcus007
Motor M30B35, olej 10W-40 MoS2 Liqui-Moly, pri studenom tak max 2-3s (ale skor 2s), pri teplom prakticky okamzite, urcite pod 1s. Ale toto je znama vada motorov M30, v ktorych ide do sraciek ten ventil co udrziava olej v telese olejoveho filtra, takze vsetko stecie dole a olejove cerpadlo ho po dlhsom stani musi prepumpovat cez filter zasa...
Díky moc lidi!!! No, olej má najeto tak 500km. Zezačátku to mazalo skoro ihned i studený. Když je to teplý, tak jak to chytne, tak to ihned maže. Ale ted mě to rozhodilo, proč to tomu tak dlouho trvá... takže ventil ve filtru jo? Ho asi pořádně prohlídnu hajzla...
)) Jináč mažu klasikou - 10W-40... sem si myslel, jestli se to nějak nezavzdušnuje přes hydra, protože zezačatku celkem chrastí, ale nějaký ten ventil ve filtru je rozumnější... díky za příspěvky lidi:) Jen Helldivere... motor 25TDS má přecí kód M51 ne? Takže jak jsi psal že ty motory na ten problém nefunkčního ventilu trpí, to jsi mluvil o motoru 25TDS - M51 nebo o M30?
TO Marek520: to je právě pěkně naopak. Čím řidší olej, tím rycheji maže po startu motoru
Jinak u mého 520i (olej 5W-30) maže při studeném startu tak po 3 sekundách. Taky jsem si to začal hlídat a člověk, když se na to soustředí, tak se mu to zdá celá věčnost..
Je to dáno tím, že je to motor jako kráva a než se olej dostane nahoru, tak to prostě chvilku trvá. Při teplém motoru zhasne okamžitě, protože ten olej ještě není všechen dole ve vaně. To je logické..
Ale rozhdně mi nic nerachtá.
Pokud jde o nafty, tak to je zkrátka "traktor" ten bude rachtat do aleluja..
Jinak u mého 520i (olej 5W-30) maže při studeném startu tak po 3 sekundách. Taky jsem si to začal hlídat a člověk, když se na to soustředí, tak se mu to zdá celá věčnost..
Je to dáno tím, že je to motor jako kráva a než se olej dostane nahoru, tak to prostě chvilku trvá. Při teplém motoru zhasne okamžitě, protože ten olej ještě není všechen dole ve vaně. To je logické..
Ale rozhdně mi nic nerachtá.
Pokud jde o nafty, tak to je zkrátka "traktor" ten bude rachtat do aleluja..
-
fafejta
No to je druhá věc.... mám ten novější model, kde olejový filtr je stáhnut plastovým víkem. Píšou na něm, že se to má dotáhnout momentem asi 25Nm. Jenže když sem to dotahoval, tak asi ve třičtvrtězávitu to už prostě nešlo dotáhnout víc - musel bych to pořádně rvát a to sem se bál... takže mi možná ten o-kroužek nakonci pořídně nezatěsnil tu odtokovou díru... jinak moje 324TD i ve studenym stavu maže okamžitě a to je velikostně srovnatelnej motor s 25TDS. Jen to má hustší olej 15w-50 a asi dokonalejší obal filtr, že to nepouští olej zpět... resp je vzhuru nohama, že z něj nic ani vytéct do motoru nemůže...fafejta píše:Já teda nevím přesně,ale připadá mi to,že ten zpětný odtok těsní ten malý gumový "O"-kroužek co je na tom centrálním šroubu(na jeho konci).Jestli se mýlim,tak se předem omlouvám a rád se nechám poučit.
-
bmwfil
- Registrovaný
- Příspěvky: 2018
- Registrován: sob 18.03.2006 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 687
No nemáš tak úplně pravdu, řidší olej = déle trvá dosažení tlaku - déle svítí kontrolka... Ale motor se míň namáhá a lépe se mu točí startérem v zimě.Maxiczech píše:TO Marek520: to je právě pěkně naopak. Čím řidší olej, tím rycheji maže po startu motoru![]()
Jinak u mého 520i (olej 5W-30) maže při studeném startu tak po 3 sekundách. Taky jsem si to začal hlídat a člověk, když se na to soustředí, tak se mu to zdá celá věčnost..
Je to dáno tím, že je to motor jako kráva a než se olej dostane nahoru, tak to prostě chvilku trvá. Při teplém motoru zhasne okamžitě, protože ten olej ještě není všechen dole ve vaně. To je logické..![]()
Ale rozhdně mi nic nerachtá.![]()
Pokud jde o nafty, tak to je zkrátka "traktor" ten bude rachtat do aleluja..
Jen upřesním že ventil o kterém psal Hell.. je v nádobě filtru a je ovládán šroubem držícím víko nádoby filtru, jakmile se šroub povolí otevře se dole ventil kterým se obsah filtru vypustí do olejové vany aby se při výměně filtru nemusel odsávat, dobře je to vidět na nádobách filtru u m70 které jsou s motorem spojeny dvěma tlustými tlakovými hadicemi a jednou slaboučkou a tou to právě odtéká do vany.
V tomto ventilu je problém, zasekne se a zůstane otevřen, jednak je nižší tlak v systému protože olej stále uniká a taky po vypnutí motoru všechen olej od filtru vyteče a po startu to musí čerpadlo nejprve naplnit, sám mám u mojí m70 tu zpátečku ucpanou aby ten olej nevytékal, odsát ten starý olej jeden krát do roka mě nic neudělá.
Další problém s olejem bývá (nevím zda se to dá vztáhnout na vaše motory) v olejové sprše nad vačkou, kde se uvolňují průtočné šrouby vedoucí olej do sprchy a ten potom stříká z toho šroubu a způsobuje ztrátu tlaku.
V tomto ventilu je problém, zasekne se a zůstane otevřen, jednak je nižší tlak v systému protože olej stále uniká a taky po vypnutí motoru všechen olej od filtru vyteče a po startu to musí čerpadlo nejprve naplnit, sám mám u mojí m70 tu zpátečku ucpanou aby ten olej nevytékal, odsát ten starý olej jeden krát do roka mě nic neudělá.
Další problém s olejem bývá (nevím zda se to dá vztáhnout na vaše motory) v olejové sprše nad vačkou, kde se uvolňují průtočné šrouby vedoucí olej do sprchy a ten potom stříká z toho šroubu a způsobuje ztrátu tlaku.
Nojo,jenže TDS to má dělané krapet jinak... když sundáš horní plastové víko, které stahuje a uzavírá celý olejový filtr, tak na tomto víku je ona plastová tyčka (asi 20mm dlouhá), která utěsňuje odtok oleje z prostoru filtru do klikového prostoru a na jejím konci je o-kroužek, který právě zajištuje při zašroubování filtru krytem zatěsnění odtoku oleje. No a o-kroužek se při každé výměně mění za nový, takže u TDS asi zde problém nebude:(( To bych spíš viděl problém v nějakém ventilu, který zajišťuje, aby skrz olejové čerpadlo neunikl olej zpět do motoru. Ale ten nevím jestli tam je a jestli to není blbost......Fugo píše:Jen upřesním že ventil o kterém psal Hell.. je v nádobě filtru a je ovládán šroubem držícím víko nádoby filtru, jakmile se šroub povolí otevře se dole ventil kterým se obsah filtru vypustí do olejové vany aby se při výměně filtru nemusel odsávat, dobře je to vidět na nádobách filtru u m70 které jsou s motorem spojeny dvěma tlustými tlakovými hadicemi a jednou slaboučkou a tou to právě odtéká do vany.
V tomto ventilu je problém, zasekne se a zůstane otevřen, jednak je nižší tlak v systému protože olej stále uniká a taky po vypnutí motoru všechen olej od filtru vyteče a po startu to musí čerpadlo nejprve naplnit, sám mám u mojí m70 tu zpátečku ucpanou aby ten olej nevytékal, odsát ten starý olej jeden krát do roka mě nic neudělá.
Další problém s olejem bývá (nevím zda se to dá vztáhnout na vaše motory) v olejové sprše nad vačkou, kde se uvolňují průtočné šrouby vedoucí olej do sprchy a ten potom stříká z toho šroubu a způsobuje ztrátu tlaku.
