Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Za jak dlouho vám zhasíná kontorlka mazání po nastartování??

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od lenoch »

Ahoj lidi. Za jak dlouho vám při studeném motoru u 525TDS (e34) zhasne po nastartování montrolka mazání?? Mě totiž za cca 4-5sec, což je sakra dlouho... nevíte čím by to mohlo být?
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mika_hakkinen »

taky kolem tech 4-5 sec v zimě i déle. když jsem dal novej filtr a olej, tak 2sec
Marek520
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 20.04.2008 00:00

#3 Příspěvek od Marek520 »

čau co se tyce te doby nes ti zhasne kontrolka je to zrejme vulemi v motoru a taky viskozitou oleje pokud das hustsi olej melo by se to spravit.ja mam e39ku benzin a toto jsem uz resil taky me navic pri te prodleve paradne rechtali nektery zdvihatka,proste jsem jenom zmenil olej a jeto v poho...(kazdopadne ber v uvahu i typ motoru atd.)toto je obecna informace a plati na vsechny motory..marcus007
fafejta

#4 Příspěvek od fafejta »

Motor studený,olej 10W/40. 3-4 s.Motor teplý 2s.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#5 Příspěvek od Helldiver »

Motor M30B35, olej 10W-40 MoS2 Liqui-Moly, pri studenom tak max 2-3s (ale skor 2s), pri teplom prakticky okamzite, urcite pod 1s. Ale toto je znama vada motorov M30, v ktorych ide do sraciek ten ventil co udrziava olej v telese olejoveho filtra, takze vsetko stecie dole a olejove cerpadlo ho po dlhsom stani musi prepumpovat cez filter zasa...
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od lenoch »

Díky moc lidi!!! No, olej má najeto tak 500km. Zezačátku to mazalo skoro ihned i studený. Když je to teplý, tak jak to chytne, tak to ihned maže. Ale ted mě to rozhodilo, proč to tomu tak dlouho trvá... takže ventil ve filtru jo? Ho asi pořádně prohlídnu hajzla...:))) Jináč mažu klasikou - 10W-40... sem si myslel, jestli se to nějak nezavzdušnuje přes hydra, protože zezačatku celkem chrastí, ale nějaký ten ventil ve filtru je rozumnější... díky za příspěvky lidi:) Jen Helldivere... motor 25TDS má přecí kód M51 ne? Takže jak jsi psal že ty motory na ten problém nefunkčního ventilu trpí, to jsi mluvil o motoru 25TDS - M51 nebo o M30?
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#7 Příspěvek od Maxiczech »

TO Marek520: to je právě pěkně naopak. Čím řidší olej, tím rycheji maže po startu motoru :!:

Jinak u mého 520i (olej 5W-30) maže při studeném startu tak po 3 sekundách. Taky jsem si to začal hlídat a člověk, když se na to soustředí, tak se mu to zdá celá věčnost.. :)
Je to dáno tím, že je to motor jako kráva a než se olej dostane nahoru, tak to prostě chvilku trvá. Při teplém motoru zhasne okamžitě, protože ten olej ještě není všechen dole ve vaně. To je logické.. :lol:
Ale rozhdně mi nic nerachtá. :D
Pokud jde o nafty, tak to je zkrátka "traktor" ten bude rachtat do aleluja.. ;)
fafejta

#8 Příspěvek od fafejta »

Já teda nevím přesně,ale připadá mi to,že ten zpětný odtok těsní ten malý gumový "O"-kroužek co je na tom centrálním šroubu(na jeho konci).Jestli se mýlim,tak se předem omlouvám a rád se nechám poučit.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:Já teda nevím přesně,ale připadá mi to,že ten zpětný odtok těsní ten malý gumový "O"-kroužek co je na tom centrálním šroubu(na jeho konci).Jestli se mýlim,tak se předem omlouvám a rád se nechám poučit.
No to je druhá věc.... mám ten novější model, kde olejový filtr je stáhnut plastovým víkem. Píšou na něm, že se to má dotáhnout momentem asi 25Nm. Jenže když sem to dotahoval, tak asi ve třičtvrtězávitu to už prostě nešlo dotáhnout víc - musel bych to pořádně rvát a to sem se bál... takže mi možná ten o-kroužek nakonci pořídně nezatěsnil tu odtokovou díru... jinak moje 324TD i ve studenym stavu maže okamžitě a to je velikostně srovnatelnej motor s 25TDS. Jen to má hustší olej 15w-50 a asi dokonalejší obal filtr, že to nepouští olej zpět... resp je vzhuru nohama, že z něj nic ani vytéct do motoru nemůže...
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 687

#10 Příspěvek od bmwfil »

M51; najeto cca 230tis; asi 2-4s za studena; 5W40.
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 687

#11 Příspěvek od bmwfil »

Maxiczech píše:TO Marek520: to je právě pěkně naopak. Čím řidší olej, tím rycheji maže po startu motoru :!:

Jinak u mého 520i (olej 5W-30) maže při studeném startu tak po 3 sekundách. Taky jsem si to začal hlídat a člověk, když se na to soustředí, tak se mu to zdá celá věčnost.. :)
Je to dáno tím, že je to motor jako kráva a než se olej dostane nahoru, tak to prostě chvilku trvá. Při teplém motoru zhasne okamžitě, protože ten olej ještě není všechen dole ve vaně. To je logické.. :lol:
Ale rozhdně mi nic nerachtá. :D
Pokud jde o nafty, tak to je zkrátka "traktor" ten bude rachtat do aleluja.. ;)
No nemáš tak úplně pravdu, řidší olej = déle trvá dosažení tlaku - déle svítí kontrolka... Ale motor se míň namáhá a lépe se mu točí startérem v zimě.
fafejta

#12 Příspěvek od fafejta »

xx
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#13 Příspěvek od Fugo »

Jen upřesním že ventil o kterém psal Hell.. je v nádobě filtru a je ovládán šroubem držícím víko nádoby filtru, jakmile se šroub povolí otevře se dole ventil kterým se obsah filtru vypustí do olejové vany aby se při výměně filtru nemusel odsávat, dobře je to vidět na nádobách filtru u m70 které jsou s motorem spojeny dvěma tlustými tlakovými hadicemi a jednou slaboučkou a tou to právě odtéká do vany.

V tomto ventilu je problém, zasekne se a zůstane otevřen, jednak je nižší tlak v systému protože olej stále uniká a taky po vypnutí motoru všechen olej od filtru vyteče a po startu to musí čerpadlo nejprve naplnit, sám mám u mojí m70 tu zpátečku ucpanou aby ten olej nevytékal, odsát ten starý olej jeden krát do roka mě nic neudělá.

Další problém s olejem bývá (nevím zda se to dá vztáhnout na vaše motory) v olejové sprše nad vačkou, kde se uvolňují průtočné šrouby vedoucí olej do sprchy a ten potom stříká z toho šroubu a způsobuje ztrátu tlaku.
Sirup
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00

#14 Příspěvek od Sirup »

asi tak 2vteřiny a pak zhasne....
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#15 Příspěvek od Maxiczech »

TO FUGO: Ty měníš olej jednou za rok? 8O
To toho asi moc nenalítáš, co? :)

TO FAFEJTA: myšleno samozřejmě v uvozovkách. Ale znáš to.. Mám benzín, tak se přikláním k názoru, že nafta patří do kamen.. :lol:

P.S.: A nafta prostě rachtá.. ;)
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od lenoch »

Fugo píše:Jen upřesním že ventil o kterém psal Hell.. je v nádobě filtru a je ovládán šroubem držícím víko nádoby filtru, jakmile se šroub povolí otevře se dole ventil kterým se obsah filtru vypustí do olejové vany aby se při výměně filtru nemusel odsávat, dobře je to vidět na nádobách filtru u m70 které jsou s motorem spojeny dvěma tlustými tlakovými hadicemi a jednou slaboučkou a tou to právě odtéká do vany.

V tomto ventilu je problém, zasekne se a zůstane otevřen, jednak je nižší tlak v systému protože olej stále uniká a taky po vypnutí motoru všechen olej od filtru vyteče a po startu to musí čerpadlo nejprve naplnit, sám mám u mojí m70 tu zpátečku ucpanou aby ten olej nevytékal, odsát ten starý olej jeden krát do roka mě nic neudělá.

Další problém s olejem bývá (nevím zda se to dá vztáhnout na vaše motory) v olejové sprše nad vačkou, kde se uvolňují průtočné šrouby vedoucí olej do sprchy a ten potom stříká z toho šroubu a způsobuje ztrátu tlaku.
Nojo,jenže TDS to má dělané krapet jinak... když sundáš horní plastové víko, které stahuje a uzavírá celý olejový filtr, tak na tomto víku je ona plastová tyčka (asi 20mm dlouhá), která utěsňuje odtok oleje z prostoru filtru do klikového prostoru a na jejím konci je o-kroužek, který právě zajištuje při zašroubování filtru krytem zatěsnění odtoku oleje. No a o-kroužek se při každé výměně mění za nový, takže u TDS asi zde problém nebude:(( To bych spíš viděl problém v nějakém ventilu, který zajišťuje, aby skrz olejové čerpadlo neunikl olej zpět do motoru. Ale ten nevím jestli tam je a jestli to není blbost......
slapec
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: sob 10.06.2006 00:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od slapec »

Mám e34 TDS 2-3s o zhasne.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#18 Příspěvek od Fugo »

olej měnim po 5000km a to u mě skutečně vychází tak nějak na jaro. A měnim i když nenajedu těch 5000km.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od lenoch »

Fugo píše:olej měnim po 5000km a to u mě skutečně vychází tak nějak na jaro. A měnim i když nenajedu těch 5000km.
Tybrďo... to je celkem dost málo jetý ještě ne? To ročně najezdíš 5000km?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#20 Příspěvek od Fugo »

je to koníček, takže občas o víkendu, nebo na nějakej ten sraz jinak to stojí, na normální ježdění mám něco jinýho, přeci jen tohle by mě sežralo. :)
Odpovědět