cau,
moje "nova" E34 se dneska podivala do servisu na prohlidku a dovedel jsem se, ze je potreba vymenit predni koutouce a vsechny 4 desticky, tak se chci zeptat, jaky mi doporucite.. jde mi samozrejme hlavne o cenu, ptz jsem auto koupil ted a nemam na to strkat do nej hned moc penez takze nejaky idealne levny a pritom ne uplne spatny.. na autokelly jsem nasel i napr 800kc/4desticky, to mi prijde zase az moc levny..?
dale to samy ohledne oleje, jaky motorovy olej pouzivate (E34 520i) a jaky levny doporucite?
Chceš šetřit na brzdách? Tak to my příjde trošku sado-maso. Značku starline bych vypustil uplně a takovej cenovej střed je asi FEBI.
Olej bych nalil 10w40...klasika.
stačí obyč. Pilenga za 900,- mám je na autě už 100t.km a jsem spokojený.pozor je potřeba ale pořádně očistit náboj kola před montáží!nejlépe vrtačkou a ježkem úplně do leskla!
Já bych koupil jedine Textar,ATE,Brembo.maximálně na zadek bych dal lockhead nebo ferrodo.Zkrátka jsou to brzdy a E34 je těžká takže bych určitě nešetřil.
Kotouče Zimmerman a desky DELPHI. Max. spokojenost. Brzdí to jako ďas a výdrž je mazec. Pokud chceš šetřit na dílech a olejích tak prodej BMW a kup třeba Felicii. Tam desky vyjdou na 300, atd...
A já myslím že je to v podstatě jedno,kup si na co máš ,na řečičky jako "pro svůj pocit bezpečí","pokud chceš šetřit,kup si Felicii" atd. se vy*er,protože je to naprosto mimo.Když koupíš shit kotouče tak jediný co se ti může stát je že se zkroutěj,destička se může v krajním případě utrhnout,bezpečnost to může ohrozit jen velmi minimálně nebo možná tak v nějaký sci-fi komedii ...Stejně rozdíl v brzdém účinku mezi FEBI a třeba obyč ATE nepocítíš pokud se nejedná o nějaký super drahý desky
Osobně si vždy koupím radši nějaký kompromis,už třeba proto že nechci řešit zkroucený kotouče a dražší desky třeba i dýl vydržej,ale když tam dáš levný,rozhodně tím nikoho neohrozíš a ani sebe
Tak kotouče ATE jsem po namontování u mojí bejvalky E34 525i M 50 testoval takovým způsobem,že mě hořely desky.Kotouče byly po příjezdu úplně tmavě modrý a když jsem přijel z testu tak se od kol kouřilo jako z bramboračky,Fakt dobrý.
Minulý týden jsem dělal tátovu 316ku,měl špatně naštelovanou ruční brzdu
a dělal jsem středový ložisko kardanu. Má také ATEčka na předku.Jel jsem na test, a docela mě právě překvapily brzdy.Autu jsem dával docela zabrat .1,2,3,plnej plyn a do toho jsem brzdil víceméně jako nouzově .že řvalo ABS.Přijel jsem zase s modrýma kotoučema a Fakt dobrý.
Takže ATE je u mě dobrá značka.
PP
Kail píše:A já myslím že je to v podstatě jedno,kup si na co máš ,na řečičky jako "pro svůj pocit bezpečí","pokud chceš šetřit,kup si Felicii" atd. se vy*er,protože je to naprosto mimo.Když koupíš shit kotouče tak jediný co se ti může stát je že se zkroutěj,destička se může v krajním případě utrhnout,bezpečnost to může ohrozit jen velmi minimálně nebo možná tak v nějaký sci-fi komedii ...Stejně rozdíl v brzdém účinku mezi FEBI a třeba obyč ATE nepocítíš pokud se nejedná o nějaký super drahý desky
Osobně si vždy koupím radši nějaký kompromis,už třeba proto že nechci řešit zkroucený kotouče a dražší desky třeba i dýl vydržej,ale když tam dáš levný,rozhodně tím nikoho neohrozíš a ani sebe
čili sám volíš kompromis přesto, že je to levnější a bezpečnější .. hmmm, to je zajímavé, na to že nedáš na řečičky ...
Já osobně dával ATE a spokojenost... raději připlatím, mám rád kvalitu a hlavně ten pocit a jsem ochoten za tento můj pocit připlatit ... mám to tak se vším. Takže myslím, že je to i o naturelu.
Tak když je někdo závodník, tak určitě si koupí kvalitnější brzdy, že...
Ale pokud někdo jezdí pianko tak není přece potřeba aby si kupoval vrtaný Zimmermanny (třeba na 520i 12V 96Kw. ). Já jsem si na svou E34 520i tenkrát dával kotouče BREMBO a destičky TEXTAR. Nebyla to sice nejlevnější varianta ale byl jsem max. spokojenej.
Teď bych asi volil stejně
Sám musíš vědět nejlépe jaký způsob jízdy zvolíš a podle toho si kup brzdy.
Pokud nechceš opravdu utrácet tak klidně vyzkoušej levnější variantu a kup PILENGA a sám poznáš jak ti sedí..
Marten píše:Tak když je někdo závodník, tak určitě si koupí kvalitnější brzdy, že...
Ale pokud někdo jezdí pianko tak není přece potřeba aby si kupoval vrtaný Zimmermanny (třeba na 520i 12V 96Kw. ). Já jsem si na svou E34 520i tenkrát dával kotouče BREMBO a destičky TEXTAR. Nebyla to sice nejlevnější varianta ale byl jsem max. spokojenej.
Teď bych asi volil stejně
Sám musíš vědět nejlépe jaký způsob jízdy zvolíš a podle toho si kup brzdy.
Pokud nechceš opravdu utrácet tak klidně vyzkoušej levnější variantu a kup PILENGA a sám poznáš jak ti sedí..
Ono to neni jen o tom, jestli je zavodnik, ono casto levne brzdy piskaji, desticky s vysokym obsahem kovovych castic vydiraji kotouc, ktery se rychle opotrebovava nebo vyhriva a nasledne krouti a podobnych problemu je mnoho.... taky je treba brat v potaz, na jake auto kupujes brzdy, ono na felicii 1,3 si dam klidne starline, protoze brzdit par kilo pri jizde po meste nebude pro ne problem, ale na 1,5 tuny vazici auto, cimz BMW je (to moje i se mnou ma skoro 2 t ) je dobre dat poradne brzdy, protoze oni dostavaji poradny zahul, kdyz maji ty dve tuny zastavit, ikdyz brzdis z 90 km/h ......
Tashiro píše:čili sám volíš kompromis přesto, že je to levnější a bezpečnější .. hmmm, to je zajímavé, na to že nedáš na řečičky ...
Já osobně dával ATE a spokojenost... raději připlatím, mám rád kvalitu a hlavně ten pocit a jsem ochoten za tento můj pocit připlatit ... mám to tak se vším. Takže myslím, že je to i o naturelu.
Asi si nerozumíme,já netvrdím v žádným případě že nějaký kotouče od Starline nebo podobný shitznačky jsou stejně kvalitní jako od ATE apod.,jen tvrdím,že když tam dáš ty od Starline tak se z auta nestane časovaná bomba nebo pojízdná rakev,jak si tady mnozí evidentně myslí ,maximálně se ti ten kotouč zkroutí a budeš muset řešit opět výměnu,čímž tě to ve finále může vyjít dráž než kdybys rovnou koupil něco lepšího - proto tedy volím ten "kompromis" .