Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E34 TDS Vymena Termostatu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#1 Příspěvek od fotobobo »

Tak se mi ho konecne podarilo vyndat. Ven se mu ale moc nechtelo.
Vyteklo pomerne dost chladici kapaliny. Nevi nekdo az to tam budu zase dolivat, jestli se to musi nejak ovzdusnit potom?

Diky
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#2 Příspěvek od tds »

to jsi ji nejdřív neodpustil tu kapalinu?jo musí se to nechat odvzdušnit.nalít chladící kapalinu nechat otevřené víčko vyrovnávací nádřžky a nechat vrkat až se to úplně neohřeje (se zapnutým topením).až bude na půlce tak vytočit motor tak na 2-3tis a čekat a bude přepadem z chladiče tryskat do vyrovnávací nádržky chlad.kap. zavřít utáhnout,zabouchnout haubnu a je hotovo. :wink:
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#3 Příspěvek od fotobobo »

tds píše:to jsi ji nejdřív neodpustil tu kapalinu?jo musí se to nechat odvzdušnit.nalít chladící kapalinu nechat otevřené víčko vyrovnávací nádřžky a nechat vrkat až se to úplně neohřeje (se zapnutým topením).až bude na půlce tak vytočit motor tak na 2-3tis a čekat a bude přepadem z chladiče tryskat do vyrovnávací nádržky chlad.kap. zavřít utáhnout,zabouchnout haubnu a je hotovo. :wink:
Ahoj, diky za radu budu se tim ridit. Vcera mi rikal jeden mechanik
co opravuje auta, ze by tam pry mel byt na hadici ovzdusnoci
sroub....

Ale vzhledem k tomu co pises, tak tam ani zadny neni...
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#4 Příspěvek od tds »

není
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#5 Příspěvek od fotobobo »

tds píše:není
Kdyz jsem ten termostat vyndaval, musel jsem ho uplne pacit silou sroubovakem nez vylezl. Je to normalni? A az tam budu davat novy je na to nejaka special finta nebo jen nasadit na gumicku a je to. Nechci udelat neco spatne...
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#6 Příspěvek od Slid »

Já to právě spojil i s výměnou kapaliny má se měnit každé 3 roky.
Já termostat tam normálně společně s gumovým kroužkem dal.Plastový domek jsem přišrouboval, napojil hadici.Dolil novou kapalinu a odvzdušnil jak psal TDS.
Všechna TDS se odvzdušňují takto žádný šroub.
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od momento »

a když by ti to nešlo, tak se může stát, že máš tu odvzdušňovací hadici z horní části chladiče do expanzky ucpanou. pak to nejde odvzdušnit. jednou jsem se s tím dost dlouho ... a nakonec to bylo tím, pak to bylo během chvilky v cajku.... ještě k termostatu, dírkou nahoru! ( jestli víš, tak si to neber nijak osobně :wink: )
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#8 Příspěvek od Kail »

Sorry že jsem neodepsal,dlouho jsem tu nebyl...Ale už bylo vše psáno :wink:
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#9 Příspěvek od Slid »

no třeba já sehnal termostat nový teď nevím výrobce je z Mjauto a na moje vozidlo 318TDS a s přesným stupněm 88°C jak má být.Když jsem vyndal starej samo byla v něm dírka s kuličkou na odvzdušnění, ale tento ji neměl.Normálně jsem to vyměnil odvzdušnil přesně jak se má, ručička je přesně v půlce neklesá topení topí, hadičkou teče do expanzky, čili jsem z toho jelen jak se to odvzdušnilo :-D
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#10 Příspěvek od fotobobo »

Slid píše:no třeba já sehnal termostat nový teď nevím výrobce je z Mjauto a na moje vozidlo 318TDS a s přesným stupněm 88°C jak má být.Když jsem vyndal starej samo byla v něm dírka s kuličkou na odvzdušnění, ale tento ji neměl.Normálně jsem to vyměnil odvzdušnil přesně jak se má, ručička je přesně v půlce neklesá topení topí, hadičkou teče do expanzky, čili jsem z toho jelen jak se to odvzdušnilo :-D

Ja kupoval termostat Wahler za 500,- protoze origo v BMW stal 1.000,-
Udelal jsem to presne jak rikal TDS, a vsechno v pohode.
Dolil jsem tam dokonce origo smes BMW za 118,-kc 1.5l
Ten termostat mel malinkou kulicku, rikal jsem si na co to je?
Ale sla smerem nahoru, ono to ani jinak nejde, protoze ten plast
co drzi termostat ma v sobe takovy zobacky, kam se zasune ta kulicka :)

Jinak ale kdyz jsem se koukal na ten origo termostat, tak je opravdu kvalitni....Co se tyce spracovani...je lepsi nez ten Wahler uz na prvni pohled a je na nem napsano BMW a Behr-Thomson made in germany
Odpovědět