Alpe co máš za auto? Já mám v E39 535iA Chladič klimačky (3/4 plochy vodního chladiče), za ním je chladič oleje automatu (asi polovina šířky vodního chladiče), hned vedle chladič servo kapaliny (naohybaný drát) a až za tím vším je chladič vody (klasika přes celý a jen vstup a výstup a expanzka=žádný dělený okruh). Alternátor je 140A a je chlazen vzduchem.
Birkoff píše:Alpe co máš za auto? Já mám v E39 535iA Chladič klimačky (3/4 plochy vodního chladiče), za ním je chladič oleje automatu (asi polovina šířky vodního chladiče), hned vedle chladič servo kapaliny (naohybaný drát) a až za tím vším je chladič vody (klasika přes celý a jen vstup a výstup a expanzka=žádný dělený okruh). Alternátor je 140A a je chlazen vzduchem.
taky e39 .... ale novejsi a silnejsi ....
v zasade postupne u bmw meli vsechny modely kolem let 99-2002 predelan klasicky oddeleny system na kombinovany vodni ....
Jasně, teď jsem se vším že to auto máš v podpisu. 540i to je dobrý letadlo, že?
alp píše:... ale na rodinny jezdeni je to idealni motorizace ...
jojo, vidime v avataru
jinak neco podobneho se mi stalo, kdyz jsme jeli pujcenym tiptronicem sharanem do amsterdamu. po cca. 300 kilometrech prestal automat radit 5ku, pri podrazovani jsem libal predni sklo a podobne. stacilo vzdy zastavit, kafe na benzince a jelo se dal ... aspon vim co tomu tehdy mohlo byt
Hmmm, tak doufam ze po vymene chladice uz to bude taky fungovat tak jak ma... Hlavne kdyz jedu pomaleji z kopce, tak to nesmyslne podrazuje...Kdyz je auto studene, tak v pohode...
Tak z toho kopce mi to taky nesmyslně podřazuje. Pokud auto pustím tak nic, ale to bych si brzy rozbil hubu, takže musím přibrzdit. No a jakmile přibrzdím, tak automat podřadí minimálně snad o 2 rychlosti, takže motor má točky jako blázen. Musím přišlápnout plyn (stačí lehce) a hned si tam hodí rozumnější vyšší stupeň. Měl jsem za to, že je to normálně udělaný tak blbě a nepovažoval jsem to za chybu. Když ale vidím ten svůj chladič oblepenej muchama a kdejakým bordelem, tak nevím... ???
Informace o možnosti přehřátí oleje v aut.přev.mě velmi zaujala,nebot tento problém mám již asi 5 let,ale podřazení při dojezdu na křižovatku,či při zabrzdění z kopce nemám až tak tak špatné,ale jsou poznat.Nikdo mi nebyl schopen říct proč.Vždy jen novou převodovku.10.8.07 v pátek si nechám vyčistit chladič klimy ,který je před chladíčem oleje,změřit teploty a potom uvidíme ,zda je nutné měnit chladič aut.př.U mojí 540Ai je umístěn za chl.klimy a je z trubek.Nezdá se mi .že by se mohl tak zanést,že by nechladil.Spíš jsem se díval,že chladič klimy je pomale neprůhledný a zanesen prachem.Zaza.
Mad Max píše:U mojí 540Ai je umístěn za chl.klimy a je z trubek.Nezdá se mi .že by se mohl tak zanést,že by nechladil.
nejsem si 100% jist, ale myslim, ze ty trubky jsou na chlazeni serva. chladic automatu by mel byt v chladici vody - poznas to tak, ze do nej vstupuji 2 trubky z automatu
Mad Max píše:U mojí 540Ai je umístěn za chl.klimy a je z trubek.Nezdá se mi .že by se mohl tak zanést,že by nechladil.
nejsem si 100% jist, ale myslim, ze ty trubky jsou na chlazeni serva. chladic automatu by mel byt v chladici vody - poznas to tak, ze do nej vstupuji 2 trubky z automatu
existuji 3 typy: - zvlast trubky pred chladicem vody - trubky do chladice vody - vodni vymenik
A pak ještě zvlášť "zmenšený" celý chladič mezi klimou a vodním. Trubky mám taky (hned vedle) ale na servo.
Mad Max píše:U mojí 540Ai je umístěn za chl.klimy a je z trubek.Nezdá se mi .že by se mohl tak zanést,že by nechladil.
nejsem si 100% jist, ale myslim, ze ty trubky jsou na chlazeni serva. chladic automatu by mel byt v chladici vody - poznas to tak, ze do nej vstupuji 2 trubky z automatu
existuji 3 typy: - zvlast trubky pred chladicem vody - trubky do chladice vody - vodni vymenik
U mojeho auta jseou trubky před chladičem vod a taktéž tam jsou trubky od serva.CHladič vody mám již nový.Z.
alp píše:Neda mi nepodelit se ohledne problemu s automatem.
Pred casem, kdy zacli vedra mi zacal zlobit automat. Pri vetsi zatezi (kickdown, predjizdeni, caste razeni, tazeni vozejku) se zacal chovat divne. Radil pomerne svizne a dosti tvrde, po case pak radil jen nad 2500 otacek motoru. Pri dojizdeni na krizovatce napr na cervenou tam obcas kopnul rychlost zpusobem odlepeni se ze sedacek a temer prorazeni celniho skla.
Tak jsem navstivil 17servisu ... 11neautorizovanych a 6origo BMW.
NIKDE mi nebyli schopni pomoci a v zasade ze jedina moznost je automat vyhodit a koupit novej, nebo udelat celkovej repas. To se mi pochopitelne nelibilo, nebot auto nema tolik najeto a prevodovka je tak v tretine sve zivotnosti. Navic to delal jen obcas (za vedra - pri chladnem pocasi vse OK, jako po masle)
Ve finale nasran jako buk, jsem se do toho pustil vyzvedet co se vlastne stalo. Zavada byla naprosto jednoducha a defakto nesouvisela s automatem. Na vine byl vadny chladic vody. Vadny takovym zpusobem, ze byl zaneseny buhvicim a nepropoustel vodu jak mel. (paradoxne motor s tim problem nemel) a navic z venku vypadal chladic naprosto OK.
Ono je to u nekterych aut totiz tak, ze vodni chladic ma dva okruhy, jeden na chlazeni motoru a druhy na chlazeni alternatoru a vymeniku. A prave ten vymenik funguje zpusobem, kdy z jedne strany do nej tece olej z automatu a z druhe strany odnima teplo voda cirkulujici klasickym chladicem.
Tak at zijou profici. 3mesice jezdeni a zjistovani a nakonec oprava za cca 7kk i se serepetickama okolo ... Ve finale ciste prace 1,5hodiny na ulici ...
Nechal jsem si vyčistit chladič klimy ,za ním chladič oleje automatické převodovky a s tím i serva a chladiče vody.Kupodivu hned první projetí ukázalo,že na teplotě oleje aut.převodovky něco je.Celkově jsem měl pocit pružnější jízdy a řazení,které bylo při prudkém brzdění tvrdší se natolik zlepšilo,že jsem spokojen .Problém byl vyřešen .Díky za tuto informaci.Zaza.E 39/540Ai.
mám takový problémek, mám E39 525TDS kombi a je tam automat bez sekventu. Rozjíždí se tak na trojku a jediné rychlosti co tam jdou jsou R a D jinak nereaguje na nic, nefunguje ani ručně zařadit dvojku ani tzv. kickdown prostě nic. To že mi převodovka škube, může být opravdu bordelem v chladiči, protože je vřelá jak...
Zkuste mi dát někdo nějaký tip na opravu-....
mám takový problémek, mám E39 525TDS kombi a je tam automat bez sekventu. Rozjíždí se tak na trojku a jediné rychlosti co tam jdou jsou R a D jinak nereaguje na nic, nefunguje ani ručně zařadit dvojku ani tzv. kickdown prostě nic. To že mi převodovka škube, může být opravdu bordelem v chladiči, protože je vřelá jak... Zkuste mi dát někdo nějaký tip na opravu-....
Díky ADY
jestli se ti rozjíždí na 3 a nejde nic jiného tak máš automat v nouzovém režimu , měl jsem to samé mě se to stalo když jsem měl slabou baterku a kolega mě startoval přes kabel ale po vypnutí klíčku a novém nastartování bylo vše OK.
Jinak chladič mám taky novej asi 14 dní cena 6600kč a řadí také o něco lépe
George_007 píše:Hmmm, tak doufam ze po vymene chladice uz to bude taky fungovat tak jak ma... Hlavne kdyz jedu pomaleji z kopce, tak to nesmyslne podrazuje...Kdyz je auto studene, tak v pohode...
To že podřazuje automat při jízdě z kopce si vyhodnocuje podle stylu jízdy ŘJ a samozřejmě při náklonu vozidla spočítá jakou rychlostí jedeš a jakým stylem si doposud jel je to vlastně taková motorová brzda neviděl bych to jako závadu je to prostě takhle udělané ať šetříš brzdy.
Nevěděl by někdo co může být s mojí převodovkou? Mám E39 523i s automatem, když šlápnu víc na plyn nebo dám kickdown, tak převodovka zařadí příliš rychle, že trhne s diferenciálem a auto dostane kopanec, jako by ho někdo zezadu naboural. Jinač řadí řadí dobře.