Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Bílý kouř u 530D

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jerry2
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Černošice

#1 Příspěvek od Jerry2 »

Zdravím všechny. Mám takový problém, vlastním BMW 530 D r.v. 2002 a při studené startu mi jde z výfukz hustý bílý kouř, který zmizí až pcca 5-10 km jízdy. Totéž se stává když je motor teplý a nastartovaný na volnoběh. Nevíte co s tím? Díky za rady
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Příčiny kouře z výfuku :
bílý = voda,
modrý = olej,
černý (saze) = bohatá směs.

Bílý kouř po nastartování v chladném počasí je normální, po zahřátí, 5-10 km, to přestane, dělají to diesely i benzíny. Není to kouř, ale vodní pára, takže to za Tebou mizí.

Pokud Ti ovšem nemizí voda z chladicího systému = kontroluj její množství vždy na studeném motoru po povolení víčka expanzní nádržky. Pokud voda mizí, bude problém s těsností hlavy válců. To by odpovídalo, jak píšeš, že to bíle kouří na volnoběh i při zahřátém motoru. Dej hadr těsně k výfuku a nech ho pár vteřin foukat přes ten hadr. Pokud to při olíznutí bude sladké (ihned vyplivnout a ústa vypláchnout, je to trochu jedovaté), je to chladicí kapalina, která ve výfuku nemá co dělat.

Kdyby ten bílý kouř nemizel, je to nezapálená nafta - smrad jako když startuje naftové topení. To by ukazovalo na nízký kompresní tlak v některém z válců nebo problém s CR vstřikovačem - při 150 tis.km známý problém problém u všech commonrailů BOSCH, projevující se navíc nestabilním volnoběhem.

Pokud to kouří trvale, vypadá to na uvařený motor a servis Tě nemine. Potom podej report, jak to dopadlo.
Jerry2
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Černošice

#3 Příspěvek od Jerry2 »

Voda nemizí, ale ten kouř opravdu smrdí jako nespálený olej. Jinak na volnoběh motor běží v pohodě a výkon se také subjektivně zdá v pořádku
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak potom tomu nic není. Naopak by to potřebovalo trošku ohřát, vyhnat líné koně a vypálit výfuk. Po delší jízdě, cca 150-200 km, se tyto příznaky ztratí. Ale zase neuhnat a neuvařit, při dojezdu do cíle pár posledních kilometrů volněji, aby se vychladilo turbo. Pokud s tím jezdíš na krátké trasy, kdy se motor sotva ohřeje, tak se nespálené zbytky hromadí ve výfuku a trošku to smrdí. Doufám, že do toho nedáváš bionaftu nebo nezkoušíš přidávat fritovací olej. A sem tam mu šoupni do nádrže panáka oleje pro dvoutaktní motory, dříve M2T, dneska takové polštářky, pumpaři to znají. To kvůli těm CR vstřikovačům a suché, nízkosirné naftě. :D
irko Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 30
Registrován: úte 26.12.2006 01:00

#5 Příspěvek od irko Člen Klubu »

Já kupuji v Makru přísady do nafty, Diesel power se to myslím jmenuje. Jedna je na čištění vstřiků a druhá na zvýšení cetanového čísla.Celkem to funguje
xtreme
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: čtv 03.05.2007 00:00
Bydliště: slovensko, zilina

#6 Příspěvek od xtreme »

mam taky isty problem.. bilej dym, po zahriati mizne.. ale sa mi straca aj voda.. da sa to nejako spravit? sz please.. dik
Odpovědět