Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Bílý kouř u 530D
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Příčiny kouře z výfuku :
bílý = voda,
modrý = olej,
černý (saze) = bohatá směs.
Bílý kouř po nastartování v chladném počasí je normální, po zahřátí, 5-10 km, to přestane, dělají to diesely i benzíny. Není to kouř, ale vodní pára, takže to za Tebou mizí.
Pokud Ti ovšem nemizí voda z chladicího systému = kontroluj její množství vždy na studeném motoru po povolení víčka expanzní nádržky. Pokud voda mizí, bude problém s těsností hlavy válců. To by odpovídalo, jak píšeš, že to bíle kouří na volnoběh i při zahřátém motoru. Dej hadr těsně k výfuku a nech ho pár vteřin foukat přes ten hadr. Pokud to při olíznutí bude sladké (ihned vyplivnout a ústa vypláchnout, je to trochu jedovaté), je to chladicí kapalina, která ve výfuku nemá co dělat.
Kdyby ten bílý kouř nemizel, je to nezapálená nafta - smrad jako když startuje naftové topení. To by ukazovalo na nízký kompresní tlak v některém z válců nebo problém s CR vstřikovačem - při 150 tis.km známý problém problém u všech commonrailů BOSCH, projevující se navíc nestabilním volnoběhem.
Pokud to kouří trvale, vypadá to na uvařený motor a servis Tě nemine. Potom podej report, jak to dopadlo.
bílý = voda,
modrý = olej,
černý (saze) = bohatá směs.
Bílý kouř po nastartování v chladném počasí je normální, po zahřátí, 5-10 km, to přestane, dělají to diesely i benzíny. Není to kouř, ale vodní pára, takže to za Tebou mizí.
Pokud Ti ovšem nemizí voda z chladicího systému = kontroluj její množství vždy na studeném motoru po povolení víčka expanzní nádržky. Pokud voda mizí, bude problém s těsností hlavy válců. To by odpovídalo, jak píšeš, že to bíle kouří na volnoběh i při zahřátém motoru. Dej hadr těsně k výfuku a nech ho pár vteřin foukat přes ten hadr. Pokud to při olíznutí bude sladké (ihned vyplivnout a ústa vypláchnout, je to trochu jedovaté), je to chladicí kapalina, která ve výfuku nemá co dělat.
Kdyby ten bílý kouř nemizel, je to nezapálená nafta - smrad jako když startuje naftové topení. To by ukazovalo na nízký kompresní tlak v některém z válců nebo problém s CR vstřikovačem - při 150 tis.km známý problém problém u všech commonrailů BOSCH, projevující se navíc nestabilním volnoběhem.
Pokud to kouří trvale, vypadá to na uvařený motor a servis Tě nemine. Potom podej report, jak to dopadlo.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tak potom tomu nic není. Naopak by to potřebovalo trošku ohřát, vyhnat líné koně a vypálit výfuk. Po delší jízdě, cca 150-200 km, se tyto příznaky ztratí. Ale zase neuhnat a neuvařit, při dojezdu do cíle pár posledních kilometrů volněji, aby se vychladilo turbo. Pokud s tím jezdíš na krátké trasy, kdy se motor sotva ohřeje, tak se nespálené zbytky hromadí ve výfuku a trošku to smrdí. Doufám, že do toho nedáváš bionaftu nebo nezkoušíš přidávat fritovací olej. A sem tam mu šoupni do nádrže panáka oleje pro dvoutaktní motory, dříve M2T, dneska takové polštářky, pumpaři to znají. To kvůli těm CR vstřikovačům a suché, nízkosirné naftě. 
