Když jsem kupoval auto v bazaru, tak mi bazarista tvrdil, že je tam 5W40, jenomže auto nebylo jeho takže to nevěděl jistě. Nalil jsem tam 10W40 a nějak se mi to nezdá.
Můžu tam teď nalít 5W40?? Poraďte. Je to 520i 110Kw. r.v.92.
Díky za rady.
Proč konec motoru? Protože cvrkají zdvihátka???
Dnes jsem nastartoval a hned to stichlo jak se srovnal tlak oleje.... Nic tam dávat nebudu a nechám, to tak..
gogoho píše:10w40 to je tak do felcky............Při dnešní ceně olejů bych určitě investoval o 400kč více a koupil 5w40.................
Proč 10W 40 je jen za do felcky? Chtěl bych to vysvětlit?
Např. pro můj typ je 10W40 schválen, tak proč bych dával jinej když na něj jezdí už 185tis km a vše je ok.?
Ptám se jen proto že mě zarazila tato hláška......
Marten píše:To Milda: nechápu tvoje nicneříkající přízpěvky... Buď sem napiš něco konkrétního co by mi pomohlo (od toho to fórum je) a nebo nereaguj. Díky.
To gogoho: kdyby sis pečlivě přečetl na co jsem se ptal na začátku, tak by jsi nic takového nemohl napsat.
Týden před výměnou jsem se ptal co tam sakra mám dát a nikdo mi nic neporadil.
Teď jsou všichni chytří jak stádo opic...
Bud v klidu 10-40 je pro ten motor uplne v pohode...
Ale vždyť já bych tam dal i 5W40 o to přece nešlo, ale bál jsem se aby to nepoškodilo motor vlivem nějaký rozpuštěný usazeniny (byť tam třeba žádné nejsou) když jsem nevěděl co tam dřív bylo.
Proto vznikl tento přízpěvek..
Bohužel někteří to nějak nezvládli....
Kdyby se mi na to nějakej z těchto odborníků kteří tady tak vykřikujou podíval a zhodnotil situaci byl bych tam dal klidně 5W40.
Ty drďo,co v tom motoru vlastně máš,viš to?Já jsem to pochopil tak,že po 10w40cheš jezdit 5w40.Mám to odskoušené,že při této kombinaci musíš v lepším případě pretěsnit motor bo se ti rozpadmou těsnění.Dám ti klidně čísla na lidi kteří to mají již za sebou.U BMW se většinou začnou přidírat hydroštely,pokud je máš.To je můj názor a co si naleješ do motoru je zase tvoje věc.Forum je od toho ,aby každý vyjádřil svůj názor i když nemusí byt nejlepší.
Takže jsem se stejně celkem nic nedozvěděl. Nechám to teda tak.
Mám nové těsnění kolem víka ventilů a svíček, dále mám nové gufero na klice. Ještě tedy zbývá vana...
U 10w40 je daleko větší opotřebení než u novejch olejů třeba 5w40 nebo 0w40...........Jediná výhoda oproti 10w40 je ta že je levnější....A je pravda pokud už to jezdí třeba 200tis na 10w40, tak by nebylo dobrý to měnit.......Kvůliu tomu těsnění viz.. co psal kolega...
No a právě protože jsem to nevěděl, tak jsem tam dal 10W40. Nebylo to kvůli ceně, ale kdyby tam bylo opravdu 10W40 a já tam dal 5W40 tak by se mohlo tímto něco poškodit...
To je mi známo, že při 0W a 5W je nižší opotřebení...