Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

automaticka prevodovka e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Zino
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: stř 27.09.2006 00:00

#1 Příspěvek od Zino »

nazdar vsichni
mam problem z prevodovkou nefungujemi spatecka -proklouzava kdyz nato slapnu cim to je?
bude potreba vymenit celou prevodovku nebo staci vymenit nejaky dil?
nejak tomu nerozumim sem amater...
katana
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: K.V.
Klubové ID: 786

#2 Příspěvek od katana »

Očíhni nejdřív jestli máš dost oleje a jestli tam není ještě původní.Jestli budeš muset vyndat převodovku,tak je to vždycky za ranec.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od milo »

vypalena lamela na zpatecce ... kdyz uz to budes mit venku, oplati se vymenit vsechny ... na kompletni repas si priprav tak od 30 litru vys ...
katana
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: K.V.
Klubové ID: 786

#4 Příspěvek od katana »

tak tak,mě oprava vyšla na 32 8O :(
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od BeXTeR »

uff, to uz je skoro lepsi koupit z vrakalu jinou a doufat ze je v lepsim stavu.. tak snad me nic podobnyho nepotka..
katana
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: K.V.
Klubové ID: 786

#6 Příspěvek od katana »

To jsem si taky myslel,ale pak bych koupil nějakou z vrakáče a šlápl z bláta do louže.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Marten »

Nemusí být hned spálená lamela. Na spátečku se používá ozubené kolo do kterého při zařazení zpátečky zapadne aretační kolík. Většinou když si to dáš opravit tak ti chcou hned všichni měnit celou převodovku.

Jinak známej měl podobnej problém na TDS a měl tam málo oleje.

Také jsem se setkal u Mitsubishi (už se nepamatuju jestli to byla Sigma nebo Galant), že také nešla řadit zpátečka a technik řekl že se musí generálkovat převodovka. Nakonec to byl jen vypadlej konektor....

Nejhorší je, že u nás automatickým převodovkám dobře rozumí jen v málo servisech a proto chcou vždycky vše vyměnit a ne jen tu špatnou část.
Z pohledu přijímacího technika je to ale logické.
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od BeXTeR »

kdyby mel malo oleje, tak to 39ka hlasi ne ?
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Marten »

To si myslím že ne. Ale třeba se pletu. Co to je vůbec za 39ku?? Motor a rok??
katana
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: K.V.
Klubové ID: 786

#10 Příspěvek od katana »

když už to začne hlásit málo oleje,tak už je většinou pozdě.Ale čidlo na hladinu to má.
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od BeXTeR »

kde mi muzou checknout hladinu oleje ? jedine bmw ? ono ty prevodovce nejak schazi doura na kontrolu :) a je v ni pouze zatka na spodu.. nevim jestli se to s ni vypousti na napousti..
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Marten »

U E34 je kontrolní šroub, který je zespodu a ne na boku. Tuším něco na imbus.
katana
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: K.V.
Klubové ID: 786

#13 Příspěvek od katana »

E39 má taky výpušťák i kontrolní zespodu.
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od BeXTeR »

u E39.. muzu poprosit o info, jak se dela ta kontrola ?? prece kdyz je ta zatka zespoda, tak to vytece a zjistim prdlajs jestli je tam toho akorat.. nebo v tom je nejaky figl ?


a bwt, u E34 neni potreba koukat zespoda, ta ma normalni merku u motoru..
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#15 Příspěvek od ajfel »

BeXTeR píše:u E39.. muzu poprosit o info, jak se dela ta kontrola ?? prece kdyz je ta zatka zespoda, tak to vytece a zjistim prdlajs jestli je tam toho akorat.. nebo v tom je nejaky figl ?


a bwt, u E34 neni potreba koukat zespoda, ta ma normalni merku u motoru..
u e34 - jak ktera .. mam taky jenom zespoda - ale nevim presne na vymenu jsem byl v servise
petr
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od RuDoSh »

BeXTeR píše:u E39.. muzu poprosit o info, jak se dela ta kontrola ?? prece kdyz je ta zatka zespoda, tak to vytece a zjistim prdlajs jestli je tam toho akorat.. nebo v tom je nejaky figl ?


a bwt, u E34 neni potreba koukat zespoda, ta ma normalni merku u motoru..
nevim jak to presne je, ale hladina se kontroluje pri zahratem oleji, je to zespodu a je tam nejaky prepad nebo co, a kdyz to tece tak je ho tam dost..... :-)
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Marten »

U E34.. kontrolní šroub zespodu, není to výpustný šroub (není to nejnižší bod převodovky), olej se vypouští sejmutím vany.
Postup:
1)převodovka se zahřeje na provozní teplotu (asi 20km)
2)auto zvedneme nebo zajedeme na montážní jámu (auto musí zůstat ve
vodorovná poloze)
3)necháme se nastartovaný motor a zařazeno P
4)opatrně odšroubujeme kontrolní šroub, odkud by měl vytékat převo-
dový olej. Kontrolní šroub určuje optimální hladinu oleje v automatic-
ké převodovce. V případě, že olej nevytéká doplníme tímto otvorem
příslušný olej. Je zapotřebí plnícího zařízení (lze také podomácku
vyrobit z čisté plastové láhve a hadičky) bez kterého olej nelze doplnit.
5)po doplnění zašroubujeme zátku a provedeme zkušební jízdu.

Postup pro E39 je obdobný.
Odpovědět