Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Vyrovnávací nádržka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Klubové ID: 1992
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od miloshm »

Myslel jsem, že mě teče chladič (e34 525i 24V), ale vypadá, že to bude jen těsnění pod vyrovnávací nádržkou. Auto mám docela krátce a ještě jsem to nerozdělával a nerad bych na tom něco zdrbal. Použít hrubou sílu jsem zatím nezkoušel. Má někdo zkušenost, jak vyrovnávací nádržku vyjmout? Díky předem.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Pivson »

Osobně jsem to nedělal, ale vezl jsem na to díly a prej za to chce trochu vzít :-)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od BMWAK »

já už to zkušel a téměř to nejde...
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Klubové ID: 1992
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od miloshm »

BMWAK píše:já už to zkušel a téměř to nejde...
Co to znamená "téměř to nejde"? Povedlo se Ti to vyndat nebo zůstalo u pokusu? Bojím se za to vzít víc abych něco neulomil. Drží to tam jak přišroubovaný. Zapáčit taky není o co, je to tam samej plast.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Pivson »

miloshm píše:
BMWAK píše:já už to zkušel a téměř to nejde...
Co to znamená "téměř to nejde"? Povedlo se Ti to vyndat nebo zůstalo u pokusu? Bojím se za to vzít víc abych něco neulomil. Drží to tam jak přišroubovaný. Zapáčit taky není o co, je to tam samej plast.
kamaradovi ta nadržka praskla a uspěšně ji vyměnil :-)
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Klubové ID: 1992
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od miloshm »

Opravdu se nenajde nikdo, kdo to demontoval?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#7 Příspěvek od Pavel H »

miloshm píše:Opravdu se nenajde nikdo, kdo to demontoval?
Ja už jsem to dělal. Opatrně za to bereš a vykláš ven a vyndat jde. Je tam jeden "O" kroužek a jedna gumička, kterou koupíš, vyměníš a je to.
Catalyst
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: čtv 17.11.2005 01:00

#8 Příspěvek od Catalyst »

ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.

Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..

inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#9 Příspěvek od Pavel H »

Catalyst píše:ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.

Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..

inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...
??? nic takoveho tam neni...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Klubové ID: 1992
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od miloshm »

Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#11 Příspěvek od Pavel H »

miloshm píše:Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.
Az to das dohromady, tak si zkontroluj, jestli Ti funguje dobre visko spojka. Na dvou autech co jsem to delal, tak ta gumicka vyletela prave proto, ze ta visko nespinala a zvetsoval se tlak. Pak to chce jeste kontrolu tlakove zatky na expanzni nadobe.
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Klubové ID: 1992
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od miloshm »

Pavel H píše:
miloshm píše:Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.
Az to das dohromady, tak si zkontroluj, jestli Ti funguje dobre visko spojka. Na dvou autech co jsem to delal, tak ta gumicka vyletela prave proto, ze ta visko nespinala a zvetsoval se tlak. Pak to chce jeste kontrolu tlakove zatky na expanzni nadobe.
Jak se kontroluje visko spojka a tlaková zátka? Co je k tomu potřeba?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#13 Příspěvek od Pavel H »

miloshm píše:
Pavel H píše:
miloshm píše:Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.
Az to das dohromady, tak si zkontroluj, jestli Ti funguje dobre visko spojka. Na dvou autech co jsem to delal, tak ta gumicka vyletela prave proto, ze ta visko nespinala a zvetsoval se tlak. Pak to chce jeste kontrolu tlakove zatky na expanzni nadobe.
Jak se kontroluje visko spojka a tlaková zátka? Co je k tomu potřeba?
Když zahřeješ motor třeba jízdou v koloně, nebo na místě chvíli zvýšené otáčky, tak by visko spojka mela natvrdo sepnout. Já to dělám tak (i když dneska už to poznám, kdy sepne), že si z novin nebo tvrdšího papíru udělám takovou ruličku a když je motor studený, tak tou ruličkou tu vrtuli zastavíš. Když je motor ohřátý, tak už to těma novinama nezastavíš - nikdy to nezkušej rukou!!. Visko spojka má sepnout až, když má chladit, takže nejlépe je to opravdu vyzkoušet po jízdě, kdy je motor ohřátý, tak na místě zvýšit otáčky a za dvě, tři minuty Ti sepne. Pokud je v pořádku :-)
S tou zátkou je problém, tu bez zkušební nádržky nevyzkoušíš. Mám takový pocit, že má přepustit tlak, když je v okruhu něco kolem 1 atmosféry. Vařilo Ti to někdy? Pokud ano a šla Ti pára kolem toho uzávěru, tak je to dobré. Pokud ne, tak si to právě najde místo v dalším slabém místě a tou je ta gumička dole pod nádržkou.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#14 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To sepnutí viskospojky jsem také chtěl vyzkoušet, jak začaly ty vedra. Ale při cenách v autorizovaných nebo značkových servisech 85,-Kč/5 min (=1.020,-Kč/hod) jsem to vyzkoušel výše popsaným způsobem - místo novin jsem použil papírový kapesník.
To sepnutí viskospojky ovládá tepelný spínač na horní vodní komoře chladiče vlevo, najdeš na :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH pozice 10. Dále doporučuji si přečíst diskusi na :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=tlak . Píšu tam i o tlakové zátce na expanzní nádržce.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#15 Příspěvek od Pavel H »

starML píše:To sepnutí viskospojky jsem také chtěl vyzkoušet, jak začaly ty vedra. Ale při cenách v autorizovaných nebo značkových servisech 85,-Kč/5 min (=1.020,-Kč/hod) jsem to vyzkoušel výše popsaným způsobem - místo novin jsem použil papírový kapesník.
To sepnutí viskospojky ovládá tepelný spínač na horní vodní komoře chladiče vlevo, najdeš na :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH pozice 10. Dále doporučuji si přečíst diskusi na :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=tlak . Píšu tam i o tlakové zátce na expanzní nádržce.
Visko spojku Ti zadny spinac nespina. Ta se sepne sama pri dosazeni dane teploty, ktera jde z chladice na visko spojku. Ve visko spojce je labyrint kanalku, kterymi proudi specialni kapalina/olej, ktera pri dosazeni dane teploty spojku sepne. Spojka se musi take tocit. Jinak k sepnuti nedojde. Kdyz ji napriklad necim zastavis, tak ji pak muzes ohrivat jak chces, ale proste zustane stat. Az kdyz ji pustis, tak dojde vlivem tepla k sepnuti navtrdo.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#16 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Aha, tak to jsem nějak vedle a rád se poučím.
A k čemu je tedy ten termospínač na chladiči ? Na klimatizaci ? Co ovládá ?

Díky
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#17 Příspěvek od Pavel H »

starML píše:Aha, tak to jsem nějak vedle a rád se poučím.
A k čemu je tedy ten termospínač na chladiči ? Na klimatizaci ? Co ovládá ?

Díky
Pri prehrati sepne vrtuli klimatizace a pomaha tak chladit.
Catalyst
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: čtv 17.11.2005 01:00

#18 Příspěvek od Catalyst »

Pavel H píše:
Catalyst píše:ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.

Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..

inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...
??? nic takoveho tam neni...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

No jo .... to bude tym ze to mas uplne inak.. Ja mam expanzku az pri okne..
Takze pardon .. :-)
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#19 Příspěvek od Pavel H »

Catalyst píše:
Pavel H píše:
Catalyst píše:ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.

Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..

inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...
??? nic takoveho tam neni...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

No jo .... to bude tym ze to mas uplne inak.. Ja mam expanzku az pri okne..


Takze pardon .. :-)
No vidis :-) Ja na jednom aute na chladici a na druhem na pravem podbehu :-)
Tomis
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pát 16.06.2006 00:00

#20 Příspěvek od Tomis »

Pavel H píše:
starML píše:To sepnutí viskospojky jsem také chtěl vyzkoušet, jak začaly ty vedra. Ale při cenách v autorizovaných nebo značkových servisech 85,-Kč/5 min (=1.020,-Kč/hod) jsem to vyzkoušel výše popsaným způsobem - místo novin jsem použil papírový kapesník.
To sepnutí viskospojky ovládá tepelný spínač na horní vodní komoře chladiče vlevo, najdeš na :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH pozice 10. Dále doporučuji si přečíst diskusi na :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=tlak . Píšu tam i o tlakové zátce na expanzní nádržce.
Visko spojku Ti zadny spinac nespina. Ta se sepne sama pri dosazeni dane teploty, ktera jde z chladice na visko spojku. Ve visko spojce je labyrint kanalku, kterymi proudi specialni kapalina/olej, ktera pri dosazeni dane teploty spojku sepne. Spojka se musi take tocit. Jinak k sepnuti nedojde. Kdyz ji napriklad necim zastavis, tak ji pak muzes ohrivat jak chces, ale proste zustane stat. Az kdyz ji pustis, tak dojde vlivem tepla k sepnuti navtrdo.
Co stoji takova viskospojka na 25TDS, mne tam odeslo lozisko do vecnych lovist a je tam nejaky zalisovany, tak co si ma pripravit muj oslik, ktery uz se nechce moc otrasat?
Odpovědět