Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Vyrovnávací nádržka
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
- Bydliště: Čejkovice
- Klubové ID: 1992
- Kontaktovat uživatele:
Myslel jsem, že mě teče chladič (e34 525i 24V), ale vypadá, že to bude jen těsnění pod vyrovnávací nádržkou. Auto mám docela krátce a ještě jsem to nerozdělával a nerad bych na tom něco zdrbal. Použít hrubou sílu jsem zatím nezkoušel. Má někdo zkušenost, jak vyrovnávací nádržku vyjmout? Díky předem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 570
- Kontaktovat uživatele:
Osobně jsem to nedělal, ale vezl jsem na to díly a prej za to chce trochu vzít 
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 570
- Kontaktovat uživatele:
kamaradovi ta nadržka praskla a uspěšně ji vyměnilmiloshm píše:Co to znamená "téměř to nejde"? Povedlo se Ti to vyndat nebo zůstalo u pokusu? Bojím se za to vzít víc abych něco neulomil. Drží to tam jak přišroubovaný. Zapáčit taky není o co, je to tam samej plast.BMWAK píše:já už to zkušel a téměř to nejde...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
??? nic takoveho tam neni...Catalyst píše:ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.
Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..
inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Az to das dohromady, tak si zkontroluj, jestli Ti funguje dobre visko spojka. Na dvou autech co jsem to delal, tak ta gumicka vyletela prave proto, ze ta visko nespinala a zvetsoval se tlak. Pak to chce jeste kontrolu tlakove zatky na expanzni nadobe.miloshm píše:Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
- Bydliště: Čejkovice
- Klubové ID: 1992
- Kontaktovat uživatele:
Jak se kontroluje visko spojka a tlaková zátka? Co je k tomu potřeba?Pavel H píše:Az to das dohromady, tak si zkontroluj, jestli Ti funguje dobre visko spojka. Na dvou autech co jsem to delal, tak ta gumicka vyletela prave proto, ze ta visko nespinala a zvetsoval se tlak. Pak to chce jeste kontrolu tlakove zatky na expanzni nadobe.miloshm píše:Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Když zahřeješ motor třeba jízdou v koloně, nebo na místě chvíli zvýšené otáčky, tak by visko spojka mela natvrdo sepnout. Já to dělám tak (i když dneska už to poznám, kdy sepne), že si z novin nebo tvrdšího papíru udělám takovou ruličku a když je motor studený, tak tou ruličkou tu vrtuli zastavíš. Když je motor ohřátý, tak už to těma novinama nezastavíš - nikdy to nezkušej rukou!!. Visko spojka má sepnout až, když má chladit, takže nejlépe je to opravdu vyzkoušet po jízdě, kdy je motor ohřátý, tak na místě zvýšit otáčky a za dvě, tři minuty Ti sepne. Pokud je v pořádkumiloshm píše:Jak se kontroluje visko spojka a tlaková zátka? Co je k tomu potřeba?Pavel H píše:Az to das dohromady, tak si zkontroluj, jestli Ti funguje dobre visko spojka. Na dvou autech co jsem to delal, tak ta gumicka vyletela prave proto, ze ta visko nespinala a zvetsoval se tlak. Pak to chce jeste kontrolu tlakove zatky na expanzni nadobe.miloshm píše:Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.

S tou zátkou je problém, tu bez zkušební nádržky nevyzkoušíš. Mám takový pocit, že má přepustit tlak, když je v okruhu něco kolem 1 atmosféry. Vařilo Ti to někdy? Pokud ano a šla Ti pára kolem toho uzávěru, tak je to dobré. Pokud ne, tak si to právě najde místo v dalším slabém místě a tou je ta gumička dole pod nádržkou.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
To sepnutí viskospojky jsem také chtěl vyzkoušet, jak začaly ty vedra. Ale při cenách v autorizovaných nebo značkových servisech 85,-Kč/5 min (=1.020,-Kč/hod) jsem to vyzkoušel výše popsaným způsobem - místo novin jsem použil papírový kapesník.
To sepnutí viskospojky ovládá tepelný spínač na horní vodní komoře chladiče vlevo, najdeš na :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH pozice 10. Dále doporučuji si přečíst diskusi na :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=tlak . Píšu tam i o tlakové zátce na expanzní nádržce.
To sepnutí viskospojky ovládá tepelný spínač na horní vodní komoře chladiče vlevo, najdeš na :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH pozice 10. Dále doporučuji si přečíst diskusi na :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=tlak . Píšu tam i o tlakové zátce na expanzní nádržce.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Visko spojku Ti zadny spinac nespina. Ta se sepne sama pri dosazeni dane teploty, ktera jde z chladice na visko spojku. Ve visko spojce je labyrint kanalku, kterymi proudi specialni kapalina/olej, ktera pri dosazeni dane teploty spojku sepne. Spojka se musi take tocit. Jinak k sepnuti nedojde. Kdyz ji napriklad necim zastavis, tak ji pak muzes ohrivat jak chces, ale proste zustane stat. Az kdyz ji pustis, tak dojde vlivem tepla k sepnuti navtrdo.starML píše:To sepnutí viskospojky jsem také chtěl vyzkoušet, jak začaly ty vedra. Ale při cenách v autorizovaných nebo značkových servisech 85,-Kč/5 min (=1.020,-Kč/hod) jsem to vyzkoušel výše popsaným způsobem - místo novin jsem použil papírový kapesník.
To sepnutí viskospojky ovládá tepelný spínač na horní vodní komoře chladiče vlevo, najdeš na :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH pozice 10. Dále doporučuji si přečíst diskusi na :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=tlak . Píšu tam i o tlakové zátce na expanzní nádržce.
Pavel H píše:??? nic takoveho tam neni...Catalyst píše:ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.
Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..
inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
No jo .... to bude tym ze to mas uplne inak.. Ja mam expanzku az pri okne..
Takze pardon ..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
No vidisCatalyst píše:Pavel H píše:??? nic takoveho tam neni...Catalyst píše:ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.
Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..
inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
No jo .... to bude tym ze to mas uplne inak.. Ja mam expanzku az pri okne..
Takze pardon ..


Co stoji takova viskospojka na 25TDS, mne tam odeslo lozisko do vecnych lovist a je tam nejaky zalisovany, tak co si ma pripravit muj oslik, ktery uz se nechce moc otrasat?Pavel H píše:Visko spojku Ti zadny spinac nespina. Ta se sepne sama pri dosazeni dane teploty, ktera jde z chladice na visko spojku. Ve visko spojce je labyrint kanalku, kterymi proudi specialni kapalina/olej, ktera pri dosazeni dane teploty spojku sepne. Spojka se musi take tocit. Jinak k sepnuti nedojde. Kdyz ji napriklad necim zastavis, tak ji pak muzes ohrivat jak chces, ale proste zustane stat. Az kdyz ji pustis, tak dojde vlivem tepla k sepnuti navtrdo.starML píše:To sepnutí viskospojky jsem také chtěl vyzkoušet, jak začaly ty vedra. Ale při cenách v autorizovaných nebo značkových servisech 85,-Kč/5 min (=1.020,-Kč/hod) jsem to vyzkoušel výše popsaným způsobem - místo novin jsem použil papírový kapesník.
To sepnutí viskospojky ovládá tepelný spínač na horní vodní komoře chladiče vlevo, najdeš na :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH pozice 10. Dále doporučuji si přečíst diskusi na :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=tlak . Píšu tam i o tlakové zátce na expanzní nádržce.