Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Automat a R pri jazde dopredu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk
Klubové ID: 1042

#1 Příspěvek od Frenky »

Mnohí sa pýtali, čo sa stane, ak sa počas jazdy dopredu zaradí na automate spiatočka: Vracal som sa v noci domov a išiel som dole dlhým kopcom. bol som rozbehnutý tak na 100km/h a aby ma motor nebrzdil, vyhodil som rýchlos?. Asi po dvoch minútach som si všimol biele svetlo v spätnom zrkadle. Pozriem na palubovku a hups, svietilo R. Odvtedy mi to nedalo pokoj a som to pár krát vyskúšal. Takže: R sa tam môže kludne zaradi?, kým nezastavia kolesá, spiatočku prevodovka nezaradí. A to isté platí aj opačne, pri jazde na spiatočku až do zastavenia kolies prevodovka 1 nezaradí. A taktiež 1-2-3. ak sa zaradí napr 1 v 100kmh, prevodovka ju nezaradí, až kým neklesné rýchlos? zodpovedajúca potrebným otáčkam motora.

Ale potreboval by som zas poradi? niečo ja, čo nemám záujem skúša? na svojom automate, ale tiež mi to nedá pokoj. Ak chcete na manuále poriadne zahraba?, stačí zaradi? 1, podrža? spojku a spolu s pridaním plynu ju čo najrýchlejšie pusti?... Ale ako to zvláda automat ? Čo sa s ním deje, ak je zaradené N, motor sa vytočí do vyšších otáčok a vtom sa zaradí D ??? Je na to stavaný, alebo dostáva dos? zabra?. A hlavne ako to je u týchto starých tipov ? Lebo toto je v podstate pre prevodovku najvyššia možná zá?až.
krakatit
Registrovaný
Příspěvky: 812
Registrován: ned 16.01.2005 01:00

#2 Příspěvek od krakatit »

kazdopadne by se nemel pri jizde u automatu zarazovat neutral...
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#3 Příspěvek od Petr_1 »

Frenky píše:Ale potreboval by som zas poradi? niečo ja, čo nemám záujem skúša? na svojom automate, ale tiež mi to nedá pokoj. Ak chcete na manuále poriadne zahraba?, stačí zaradi? 1, podrža? spojku a spolu s pridaním plynu ju čo najrýchlejšie pusti?... Ale ako to zvláda automat ? Čo sa s ním deje, ak je zaradené N, motor sa vytočí do vyšších otáčok a vtom sa zaradí D ??? Je na to stavaný, alebo dostáva dos? zabra?. A hlavne ako to je u týchto starých tipov ? Lebo toto je v podstate pre prevodovku najvyššia možná zá?až.
Jediný co můžu poradit, tak to ani nezkoušej, nebo ji odvaříš. Tohle ti určitě vysvětlí Darmon, ten je na automaty sekáč.
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#4 Příspěvek od Radek »

Na radeni D z vytocenyho N tu je jeden "expert" Tommano :roll: Zkousel to na moji bejvaly 750iA a strasne se divil, ze mu almara udelala pa pa. :D
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Pivson »

Jako už několikrát ČTI ČTI ČTI jestli nechceš přijít o almaru.

Sice pro spíš pro US vozy, ale princip podobnej!

http://www.usmotors.cz/modules.php?name ... cle&sid=46
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk
Klubové ID: 1042

#6 Příspěvek od Frenky »

no, chápem že to s tým R za jazdy do predu nemám robi?, ja len že ak by náhodou to niekto omylom urobil, tak nič sa nedeje, je s tým počítané, určite po skúsenostiach iných nebudem skúša? v otáčkach radi? D, ale nechápem, prečo sa nemôže počas jazdy hodi? neutrál ? načo tam potom je ? veď ak zastavím na križovatke, stojím na brzde na D, ak zastavím úplne, dávam P. ??? Stá? na brzde a ma? N nedáva moc zmysel ani na krátke zastavenie, ani na zaparkovanie... Ale viem určite, že mi N pri dlhej rovnej ceste a dostatočnej rýchlosti podstatne zníži spotrebu. Očividne to je asi o polovicu menej, ako to dokáže udrža? tempomat. A pri dlhej ceste dolu jemným kopcom to urobí dos?. A taktiež na rovinách, lebo zotrvačnos? 2t auta pri 100kmh je obrovská.
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk
Klubové ID: 1042

#7 Příspěvek od Frenky »

dôkladne som si prečítal ten článok a už som zas múdrejší...
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od RuDoSh »

N je tam kvuli odtahu :)
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk
Klubové ID: 1042

#9 Příspěvek od Frenky »

to ma vôbec nenapadlo, ale s tým ráta? radšej nemali :wink:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od darmon »

Frenky píše:no, chápem že to s tým R za jazdy do predu nemám robi?, ja len že ak by náhodou to niekto omylom urobil, tak nič sa nedeje, je s tým počítané, určite po skúsenostiach iných nebudem skúša? v otáčkach radi? D, ale nechápem, prečo sa nemôže počas jazdy hodi? neutrál ? načo tam potom je ? veď ak zastavím na križovatke, stojím na brzde na D, ak zastavím úplne, dávam P. ??? Stá? na brzde a ma? N nedáva moc zmysel ani na krátke zastavenie, ani na zaparkovanie... Ale viem určite, že mi N pri dlhej rovnej ceste a dostatočnej rýchlosti podstatne zníži spotrebu. Očividne to je asi o polovicu menej, ako to dokáže udrža? tempomat. A pri dlhej ceste dolu jemným kopcom to urobí dos?. A taktiež na rovinách, lebo zotrvačnos? 2t auta pri 100kmh je obrovská.
setrvacnost obrovska, cena prevodovky taky, na N to nebude dostatecne tlakovat. (coz je treba taky jeden z duvodu proc maj stary almary vypinaci overdrive)
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk
Klubové ID: 1042

#11 Příspěvek od Frenky »

A to je jedna z vecí, ktorú som nepochopil. Mám model z roku 1990, je to 4 rýchlostné, no žiadny overdrive tam nemám. mám proste P N D 3 2 1 a prepínač E S M. žiadne D v krúžku ani nič podobné.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od darmon »

Frenky píše:A to je jedna z vecí, ktorú som nepochopil. Mám model z roku 1990, je to 4 rýchlostné, no žiadny overdrive tam nemám. mám proste P N D 3 2 1 a prepínač E S M. žiadne D v krúžku ani nič podobné.
na tom neni co chapat, v tyhle dobe uz to bylo osetreny elektronicky.
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk
Klubové ID: 1042

#13 Příspěvek od Frenky »

aha, tak to som hneď kludnejší... :)
JFK Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4718
Registrován: pát 15.03.2002 01:00
Bydliště: Lhota
Klubové ID: 2

#14 Příspěvek od JFK Čestný člen »

RuDoSh píše:N je tam kvuli odtahu :)
jeste se to da pouzit v micce, ta vec co te popostrkuje... vypnutej motor a auto musi mit vyrazeno :wink:
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od RuDoSh »

JFK píše:
RuDoSh píše:N je tam kvuli odtahu :)
jeste se to da pouzit v micce, ta vec co te popostrkuje... vypnutej motor a auto musi mit vyrazeno :wink:
tak to u nas nemame :-)
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Zave »

RuDoSh píše:
JFK píše:
RuDoSh píše:N je tam kvuli odtahu :)
jeste se to da pouzit v micce, ta vec co te popostrkuje... vypnutej motor a auto musi mit vyrazeno :wink:
tak to u nas nemame :-)
#

rudosh to drhne dratenym kartacem vod howen :lol:
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od RuDoSh »

Zave píše:rudosh to drhne dratenym kartacem vod howen :lol:
ne, ja jezdim na bezkartacove myti, ale lak na tvoji e34 by mohl vypravet... :lol:
margos
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: sob 05.06.2004 00:00
Bydliště: Vyškov
Klubové ID: 53
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od margos »

RuDoSh píše:
Zave píše:rudosh to drhne dratenym kartacem vod howen :lol:
ne, ja jezdim na bezkartacove myti, ale lak na tvoji e34 by mohl vypravet... :lol:
vypravet? to je slaby slovo, ten by mohl psat knihy :lol:
Odpovědět