trosku teorie, protoze jsem si prozil veskery mozny vareni s veskerejma moznejma autama.
Kdyz vynechame stav motoru a budem ho povazovat za dobry, tj dobra hlava motoru, dobry tesneni pod hlavou, spravne napnute remeny, nic nikde netece a jine a budeme se venovat pouze chladicimu okruhu:
Chladic - kriticky misto, ktery se projevi pri velky zatezi a velkym teple:
1.) bordel mezi zebrama, to jiz bylo zmineno, vyplati se obcas projet wapkou.
2.) chladic zanesenej, paklize nejsi prvni majitel auta, nikdy nicemu never, ty trubicky jsou maly a zanesou se snadno, pouzivat jen antifreeze od vyrobce (coz mame jako bmw dobry protoze je levnej

a pravidelne po dvou letech menit i kdyz se hladina nehne ani o centak, ty prisady v nem maji svuj smysl.
S mym klimatizakem jsme resili auto, 9let, co slo do tepla a bylo presto pravidelne autorizovane servisovany, po preriznuti chladice se zjistilo ze 40% trubek volnych, 30% napul zacpanych, 30% zacpanych uplne. Na normalni provoz to slo, ale jak se pripojil vlek, zaparilo leto a lezlo se pomalu na cukrak a zapla klima, ten chladic uz to nezvlad.
Chladice jsou na nejaky to zacpani dimenzovany ale ceho je moc toho je prilis a v extremnich podminkach se to nasobi
Dobre se pozna ze neni rovnomerne ohratej, coz se na aute tezko pozna
Kdyz bych resil auto a volil bych mezi tim co muze byt blbe jestli visko nebo chladic a nic by jednoznacne neukazovalo, menim chladic jako prvni
Viskospojka dalsi vec s omezenou zivotnosti, muze se projevovat v zatezi, ale nejlip se projevi kdyz se necha v absolutnim vedru nastartovany stojici auto, jakmile se hreje prilis, vrtule ktera je touhle spojkou pohanena , to nezvlada. Mela by vydrzet (BMW) hodne mezi 300-400 a vice km, jestli ji ale nekdo s vrtuli vyndal a skladoval horizontalne, jeji zivotnost znacne snizil nebo znicil. Kdyz budete vyndavat vrtuli, rak rozhodne ji mit vertikalne.
Protoze stoji zhruba stejne jako chladic, je to vecne dilema co menit driv s omezenym rozpoctem.
Termostat nemusi se otvirat uplne a pri zatezovych podminkach se to pozna, vzhledem k jeho cene menim termostat pri kazdym nakupu jetyho auta. Bacha na spravnou orientaci (Sexualni

) pri montazi
Dobre naplneny a odvzdusneny system Napln je automaticnost, nutnost vymeny jsem psal, odvzdusneni uvadim i presto ze odvzdusnovani se delalo naposledy snad na M30 a prvnich M70, nicmene i ty drobny hadice muzou byt zacpany a odvzdusneni po praci na chlazeni se nekona. Takze odvzdusnit rucne
Vodni pumpa obvykle bezproblemova ve vztahu k vareni, bud jde nebo nejde, ze by sla jen napul a proto to nestihalo neznam.
Pridavny el. vetrak = vetrak klimy neni jen vetrak klimy ale i motoru v horsich podminkach, tim ze je i s chladicem klimy pred chladicem normalnim, omezuje prutok chladicem. K vetraku nasledujici:
u BMW funguje na dve rychlosti, pomala a rychla, ozkouset obe, na pomalu jde kdyz je teplota v chladici normalnim pres 91 nebo kdyz je zapla klima, na rychle funguje kdyz je teplota 99,
ozkouset oboje rychlosti (odpojit na chladici ten konektor, zapnout klicky na II , konektor ma tri piny, do krajnich vede +12, prostredni je vystup, takze prozkratovat levej a prostreni + pravej a prostredni a zjistit jestli se toci vrtule pomalu a rychle)
+ jestli se toci se zaplou klimou
Chladic klimy se zahriva az na 150-200C, takze mit ho cistej at je pruchozi a dobre odvadi teplo
+ zadny tuningovy picoviny na predek auta co by mohli mit , vliv na pruchod vzduchu, stejne vypadaj jako pest na oko, a kdyz uz to budete zkoumat, tak utrhnete nesmyslna mracitka po predchozim majiteli
+ bacha na treba zmenu predniho narazniku a spojleru z auta bez klimy, auto s klimou ma nejaky ty pruchozi grily navic (viz na e32 dolni prostredni je z verze bez klimy plny)