Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
teploměr motoru
Jak má přesně fungovat ukazatel teploty motoru? Já mám pocit, že do poloviny měří plynule a pak má jakousi kompenzaci kolísání a proto ukazatel drží jak přikovanej na polovině. Ovšem při nynějších teplotách (30 a výš) to pak vystupuje po púl dílkách téměř skokově. Je to normální, nebo mám něco blbě? Taky vám stoupne ukazatel o dílek nebo dílek a půl, když dostane záhul?:eek:
Zejména při puštěné klímě. A nebo to má zarytě držet uprostřed i při max. zatížrní?:bigok:

-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
- Kontaktovat uživatele:
ano je tam kompenzace, protoze presne na pulce je provozni teplota motoru a auto se ji snazi udrzet, proto do prvni pulky to vyleze raz dva, na konci modreho pole je nejakych 50C presne na pulce cca 83-86C, proto ti studenej motor tam vyleze raz dva, mne to trva cca 3 minuty a tri kilometry.
Od pulky se motor snazi udrzet svoji teplotu a nemelo by to lezt vic, jediny povoleny je o par milimetru nad pul (cca k 90-92 ale ne vic) ty okolnosti jsou treba tohle pocasi, zapla klima, cesta do prudkyho kopce a pomalu.
pulka mezi znackou 1/2 a 3/4 je uz hodne moc a neco je spatne (cca 108C)
btw budik z M30

Od pulky se motor snazi udrzet svoji teplotu a nemelo by to lezt vic, jediny povoleny je o par milimetru nad pul (cca k 90-92 ale ne vic) ty okolnosti jsou treba tohle pocasi, zapla klima, cesta do prudkyho kopce a pomalu.
pulka mezi znackou 1/2 a 3/4 je uz hodne moc a neco je spatne (cca 108C)
btw budik z M30

-
d.aemon
- Registrovaný
- Příspěvky: 1220
- Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
- Bydliště: Lomnice
- Klubové ID: 1028
Přesně tak. Až do provozní teploty je uzavřený vnější okruh chlazení přes chladič a voda cirkuluje pořád jen v motoru. Jakmile její teplota dosáhne optima, měl by se otevřít termostat, který začne propouštět vodu do vnějšího okruhu s chladičem a uzavírat vnitřní okruh. Pokud je v těch cca. 86 stupních otevřený naplno, měl by chladič bez problémů stačit uchladit teplotu na optimum.
Pokud se ti to hřeje, je možný, že je špatnej termostat, ale je taky možný, že je zas*anej chladič. Kdysi mi známej říkal, že ho vždycky před létem veme ze předu wapkou, aby dostal všechen bordel a mouchy ven, aby tam mohl volně proudit vzduch.
Klima samozřejmě udělá svý, protože ty chladiče jsou (mám pocit) za sebou, takže pokud klima valí naplno, ohřeje dost vzduch, který prochází jejím chladičem a ten pak nestačí uchladit vodu v chladícím okruhu.
Takže pokud ti ta teplota skáče, není něco v pořádku. Měla by se držet přesně v půlce a ani se nehnout.
Pokud se ti to hřeje, je možný, že je špatnej termostat, ale je taky možný, že je zas*anej chladič. Kdysi mi známej říkal, že ho vždycky před létem veme ze předu wapkou, aby dostal všechen bordel a mouchy ven, aby tam mohl volně proudit vzduch.
Klima samozřejmě udělá svý, protože ty chladiče jsou (mám pocit) za sebou, takže pokud klima valí naplno, ohřeje dost vzduch, který prochází jejím chladičem a ten pak nestačí uchladit vodu v chladícím okruhu.
Takže pokud ti ta teplota skáče, není něco v pořádku. Měla by se držet přesně v půlce a ani se nehnout.
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
- Kontaktovat uživatele:
trosku teorie, protoze jsem si prozil veskery mozny vareni s veskerejma moznejma autama.
Kdyz vynechame stav motoru a budem ho povazovat za dobry, tj dobra hlava motoru, dobry tesneni pod hlavou, spravne napnute remeny, nic nikde netece a jine a budeme se venovat pouze chladicimu okruhu:
Chladic - kriticky misto, ktery se projevi pri velky zatezi a velkym teple:
1.) bordel mezi zebrama, to jiz bylo zmineno, vyplati se obcas projet wapkou.
2.) chladic zanesenej, paklize nejsi prvni majitel auta, nikdy nicemu never, ty trubicky jsou maly a zanesou se snadno, pouzivat jen antifreeze od vyrobce (coz mame jako bmw dobry protoze je levnej
a pravidelne po dvou letech menit i kdyz se hladina nehne ani o centak, ty prisady v nem maji svuj smysl.
S mym klimatizakem jsme resili auto, 9let, co slo do tepla a bylo presto pravidelne autorizovane servisovany, po preriznuti chladice se zjistilo ze 40% trubek volnych, 30% napul zacpanych, 30% zacpanych uplne. Na normalni provoz to slo, ale jak se pripojil vlek, zaparilo leto a lezlo se pomalu na cukrak a zapla klima, ten chladic uz to nezvlad.
Chladice jsou na nejaky to zacpani dimenzovany ale ceho je moc toho je prilis a v extremnich podminkach se to nasobi
Dobre se pozna ze neni rovnomerne ohratej, coz se na aute tezko pozna
Kdyz bych resil auto a volil bych mezi tim co muze byt blbe jestli visko nebo chladic a nic by jednoznacne neukazovalo, menim chladic jako prvni
Viskospojka dalsi vec s omezenou zivotnosti, muze se projevovat v zatezi, ale nejlip se projevi kdyz se necha v absolutnim vedru nastartovany stojici auto, jakmile se hreje prilis, vrtule ktera je touhle spojkou pohanena , to nezvlada. Mela by vydrzet (BMW) hodne mezi 300-400 a vice km, jestli ji ale nekdo s vrtuli vyndal a skladoval horizontalne, jeji zivotnost znacne snizil nebo znicil. Kdyz budete vyndavat vrtuli, rak rozhodne ji mit vertikalne.
Protoze stoji zhruba stejne jako chladic, je to vecne dilema co menit driv s omezenym rozpoctem.
Termostat nemusi se otvirat uplne a pri zatezovych podminkach se to pozna, vzhledem k jeho cene menim termostat pri kazdym nakupu jetyho auta. Bacha na spravnou orientaci (Sexualni
) pri montazi
Dobre naplneny a odvzdusneny system Napln je automaticnost, nutnost vymeny jsem psal, odvzdusneni uvadim i presto ze odvzdusnovani se delalo naposledy snad na M30 a prvnich M70, nicmene i ty drobny hadice muzou byt zacpany a odvzdusneni po praci na chlazeni se nekona. Takze odvzdusnit rucne
Vodni pumpa obvykle bezproblemova ve vztahu k vareni, bud jde nebo nejde, ze by sla jen napul a proto to nestihalo neznam.
Pridavny el. vetrak = vetrak klimy neni jen vetrak klimy ale i motoru v horsich podminkach, tim ze je i s chladicem klimy pred chladicem normalnim, omezuje prutok chladicem. K vetraku nasledujici:
u BMW funguje na dve rychlosti, pomala a rychla, ozkouset obe, na pomalu jde kdyz je teplota v chladici normalnim pres 91 nebo kdyz je zapla klima, na rychle funguje kdyz je teplota 99,
ozkouset oboje rychlosti (odpojit na chladici ten konektor, zapnout klicky na II , konektor ma tri piny, do krajnich vede +12, prostredni je vystup, takze prozkratovat levej a prostreni + pravej a prostredni a zjistit jestli se toci vrtule pomalu a rychle)
+ jestli se toci se zaplou klimou
Chladic klimy se zahriva az na 150-200C, takze mit ho cistej at je pruchozi a dobre odvadi teplo
+ zadny tuningovy picoviny na predek auta co by mohli mit , vliv na pruchod vzduchu, stejne vypadaj jako pest na oko, a kdyz uz to budete zkoumat, tak utrhnete nesmyslna mracitka po predchozim majiteli
+ bacha na treba zmenu predniho narazniku a spojleru z auta bez klimy, auto s klimou ma nejaky ty pruchozi grily navic (viz na e32 dolni prostredni je z verze bez klimy plny)
Kdyz vynechame stav motoru a budem ho povazovat za dobry, tj dobra hlava motoru, dobry tesneni pod hlavou, spravne napnute remeny, nic nikde netece a jine a budeme se venovat pouze chladicimu okruhu:
Chladic - kriticky misto, ktery se projevi pri velky zatezi a velkym teple:
1.) bordel mezi zebrama, to jiz bylo zmineno, vyplati se obcas projet wapkou.
2.) chladic zanesenej, paklize nejsi prvni majitel auta, nikdy nicemu never, ty trubicky jsou maly a zanesou se snadno, pouzivat jen antifreeze od vyrobce (coz mame jako bmw dobry protoze je levnej
S mym klimatizakem jsme resili auto, 9let, co slo do tepla a bylo presto pravidelne autorizovane servisovany, po preriznuti chladice se zjistilo ze 40% trubek volnych, 30% napul zacpanych, 30% zacpanych uplne. Na normalni provoz to slo, ale jak se pripojil vlek, zaparilo leto a lezlo se pomalu na cukrak a zapla klima, ten chladic uz to nezvlad.
Chladice jsou na nejaky to zacpani dimenzovany ale ceho je moc toho je prilis a v extremnich podminkach se to nasobi
Dobre se pozna ze neni rovnomerne ohratej, coz se na aute tezko pozna
Kdyz bych resil auto a volil bych mezi tim co muze byt blbe jestli visko nebo chladic a nic by jednoznacne neukazovalo, menim chladic jako prvni
Viskospojka dalsi vec s omezenou zivotnosti, muze se projevovat v zatezi, ale nejlip se projevi kdyz se necha v absolutnim vedru nastartovany stojici auto, jakmile se hreje prilis, vrtule ktera je touhle spojkou pohanena , to nezvlada. Mela by vydrzet (BMW) hodne mezi 300-400 a vice km, jestli ji ale nekdo s vrtuli vyndal a skladoval horizontalne, jeji zivotnost znacne snizil nebo znicil. Kdyz budete vyndavat vrtuli, rak rozhodne ji mit vertikalne.
Protoze stoji zhruba stejne jako chladic, je to vecne dilema co menit driv s omezenym rozpoctem.
Termostat nemusi se otvirat uplne a pri zatezovych podminkach se to pozna, vzhledem k jeho cene menim termostat pri kazdym nakupu jetyho auta. Bacha na spravnou orientaci (Sexualni
Dobre naplneny a odvzdusneny system Napln je automaticnost, nutnost vymeny jsem psal, odvzdusneni uvadim i presto ze odvzdusnovani se delalo naposledy snad na M30 a prvnich M70, nicmene i ty drobny hadice muzou byt zacpany a odvzdusneni po praci na chlazeni se nekona. Takze odvzdusnit rucne
Vodni pumpa obvykle bezproblemova ve vztahu k vareni, bud jde nebo nejde, ze by sla jen napul a proto to nestihalo neznam.
Pridavny el. vetrak = vetrak klimy neni jen vetrak klimy ale i motoru v horsich podminkach, tim ze je i s chladicem klimy pred chladicem normalnim, omezuje prutok chladicem. K vetraku nasledujici:
u BMW funguje na dve rychlosti, pomala a rychla, ozkouset obe, na pomalu jde kdyz je teplota v chladici normalnim pres 91 nebo kdyz je zapla klima, na rychle funguje kdyz je teplota 99,
ozkouset oboje rychlosti (odpojit na chladici ten konektor, zapnout klicky na II , konektor ma tri piny, do krajnich vede +12, prostredni je vystup, takze prozkratovat levej a prostreni + pravej a prostredni a zjistit jestli se toci vrtule pomalu a rychle)
+ jestli se toci se zaplou klimou
Chladic klimy se zahriva az na 150-200C, takze mit ho cistej at je pruchozi a dobre odvadi teplo
+ zadny tuningovy picoviny na predek auta co by mohli mit , vliv na pruchod vzduchu, stejne vypadaj jako pest na oko, a kdyz uz to budete zkoumat, tak utrhnete nesmyslna mracitka po predchozim majiteli
+ bacha na treba zmenu predniho narazniku a spojleru z auta bez klimy, auto s klimou ma nejaky ty pruchozi grily navic (viz na e32 dolni prostredni je z verze bez klimy plny)
moje kamna jedou na porad stejnou teplotu, ale kdyz zaslapnu petku na podlahu a snazim se ho hnat na max, tak sem zaregistroval skok o skoro dilek, ale musim ji mit fakt furt az na podlaze, jakmile ji jen tak lechtam a udrzuju, tak muzu jet 180-200 bez skoku teploty....tak nevim, chladic je cistej, pred pul rokem napustenej a taky sem musel davat new termostat a vodni pumpu, jednou na dalnici sem ho malem poslal pod drn kdyz mi se termostat pri 200 sek a prehodil okruhy, okamzite sem varil - fakt asi 1 az 2 sec, i kdyz sem ho hned vypnul tak pumpa vzala za svy..
ale to zvyseni teploty me trochu sere, proste to nemuzu po dalnici poslat jak se mi zachce, asi to vsechno budu muset rozebrat.....ach jo...
ale to zvyseni teploty me trochu sere, proste to nemuzu po dalnici poslat jak se mi zachce, asi to vsechno budu muset rozebrat.....ach jo...
-
vally
- Registrovaný
- Příspěvky: 923
- Registrován: úte 25.03.2003 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 567
- Kontaktovat uživatele:
Mně tds-ko taky vždycky drželo optimální teplotu, akorát jednou jsem to pelášil po dálnici do Prahy - 40 stupnu, klima a ještě jsem ho docela valil. Dokud jsem jel, tak to bylo v pohodě, ale pak jsem zatavil na pumpě a když jsem otočil klíčkem, ukázal mi teploměr začátek červeného pole. Ale jakmile jsem se rozjel, zase sklouznul na optimální teplotu.
-
Mike
To čidlo je na chladiči kde??? Je to to samé co vypíná klimu při přehřátí motoru?Originál zaslal darmon
Pridavny el. vetrak = vetrak klimy neni jen vetrak klimy ale i motoru v horsich podminkach, tim ze je i s chladicem klimy pred chladicem normalnim, omezuje prutok chladicem. K vetraku nasledujici:
u BMW funguje na dve rychlosti, pomala a rychla, ozkouset obe, na pomalu jde kdyz je teplota v chladici normalnim pres 91 nebo kdyz je zapla klima, na rychle funguje kdyz je teplota 99,
ozkouset oboje rychlosti (odpojit na chladici ten konektor, zapnout klicky na II , konektor ma tri piny, do krajnich vede +12, prostredni je vystup, takze prozkratovat levej a prostreni + pravej a prostredni a zjistit jestli se toci vrtule pomalu a rychle)
+ jestli se toci se zaplou klimou
-
Mike
Já to čidlo ve vodním chladiči taky nemám. (moje stará 524td to měla) Nyní se mi to nějak zkazilo, protože i při studeném motoru okamžitě po zapnutí klíčku spustí ventilátor klimy a klima přestala spínat. Jako by byl motor přehřátý. Nemáte někdo schéma zapojení klimy a ventilátorů?:dunno:

Ale do teďka to spínalo dobře, tak nevím kde to čidlo je???
Ale do teďka to spínalo dobře, tak nevím kde to čidlo je???
Takže věci se mají tak: když odpojím baterku nebo vytáhnu na chvíli pojistky od klímy tak klíma normálně naskočí a chladí. Ale po chvíli opět sama vypne a nejde ji spustit:D
Jo a ventilátor klímy při stutedeném motoru se po zapnutí klíčku rozběhne i když klíma je vypnuta. Někdy na plný otáčky jindy na pomalý. Was ist das?:eek:

