Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

výměna spojky a nastavení samostavu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#1 Příspěvek od all »

Ahojte,
mám 530d e39 rv2002

začala mi prokluzovat spojka když motor začíná mít sílu.
Mám připravenou celou sadu. tzn dvouhmotnostní setrvačník,lamelu, přítlačák, ložisko.

Začal jsem mít problém při přípravě na tu výměnu, jelikož je to samostavový přítlačák. který se používá i u 330d nebo M5 atd

jak se to nastavuje? zkušenost s montáží? nějaké rady?

našel jsem o tom minimum.
cca od2 min.

http://www.youtube.com/watch?v=qIf5nbjFFJI

viděl jsem to 30krát a pořád mi to hlava nebere.

doměnka je taková, že po vycentrování lamely se dotáhne přítlačák, pak se zmáčkne pružina přítlačáku (pořád je tam centrovací kolík lamely) a natáhnou se ty 3 pružinky které slouží pro posouvání samostavu... pak se po nasazení převodovky a několika sešlápnutí spojky vysamostavuje a bude fungovat správně.

Díky moc za rady!
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2676

#2 Příspěvek od HonzaK »

na video sem nekoukal, nicméně v tvém případě v zásadě nic nastavovat nemusíš, protože máš nový přítlačák zaaretovaný takovou hvězdicí ve vyplé poloze. Tzn že i po dotažení šroubů bude lamela volná, proto tam musí být středicí trn po celou dobu a je krátký aby vlezl pod hvězdici. Ve finále prostě tu hvězdici pootočíš o zhruba čtvrt otáčky až se uvolní a vytáhneš středicí trn. Hotovo, můžeš montovat převodovku.
Pro tebe jediná komplikace může být pokud nemáš v sadě středicí trn.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#3 Příspěvek od all »

středící trn mám ale sadu kterou mám, není nová, je z auta které bylo po výměně. pak bouračka. cca 10tis je na ní najeto. od kamaráda tak s jistotou vím že je v pořádku
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2676

#4 Příspěvek od HonzaK »

i v tomto případě to můžeš normálně složit. Přítlačák se musí nastavovat spec. přípravkem hlavně v případě že se dá nová lamela a zůstane starý přítlačák.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#5 Příspěvek od all »

no na videjku to dělá i když nechává vše staré...
samostavové pružinky napíná spec. přípravkem a nechává je naplé na max...

pokud dobře chápu, spojka nebude spojkovat když dojdou pružinky na konec? a už dál nebude samostavovat?
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2676

#6 Příspěvek od HonzaK »

pokud máš přípravky k dispozici, tak to udělej. Ale asi ne, jinak by ses neptal. Proto říkám že to můžeš s klidem složit, pokud vše zůstalo původní, nic se nezmění a bude to OK.
To jsou poznatky z praxe, ne z internetových diskuzí. Tento postup na nastavení SAC jsem dělal jen párkrát, protože buď se dává nová spojka a není to třeba, nebo dáváš vše původní a měl si to sundané z jiného důvodu.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#7 Příspěvek od all »

při demontáži spojky se to nehne? nepřenastaví? protože mám ty pružinky na dorazech :evil:
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#8 Příspěvek od pragdejf »

ted se seru se spojkou a mam problem. namontoval sem spojku, vypadla ta ruzice, lamela je vystredena, ale talirova pruzina je stale na dorazech a spojka timpadem nevystavi. je to uplne nova spojka. jak na to?
DawletE30
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 08.10.2008 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 2395

#9 Příspěvek od DawletE30 »

Měl jsem při vyměně sve spojky stejny problem, ten přitlačak při rozšroubovani vrati do koncove polohy a když ho tak nechaš a daš zpět převodovky tak spojkovy pedal se nepohne a bude tvrdej. Jak nechavaš puvodni přitlačak a davaš třeba jenom lamelu nobo dvouhmotu novou, tak se ten přitlačak musi specialnim prvkem vratit do startovaci polohy, da se to udělat i na lisu ale jeto drbačka. Funkce toho připravku spočiva v tom že se zatlači ty tyčky co jdou do středu a otoči se vnitřni plastovym kolečkem co je ve vnitr toho přitlačaku. Na přitlačaku jsou tři pružinky ktere musi byt uplně stlačeny. Pokud se ti nepodaři ty pružinky zatlačit zpět tak spojka nebude fungovat na 100% a po každe jizdě budeš citit spalenou lamelu.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#10 Příspěvek od pragdejf »

jo to bych mel upresnit. nova dvouhmota, nova spojkova sada, vsechno od luku a opravdu koupeno novy.
Odpovědět