Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
výměna spojky a nastavení samostavu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1548
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Kutná Hora
- Klubové ID: 1018
Ahojte,
mám 530d e39 rv2002
začala mi prokluzovat spojka když motor začíná mít sílu.
Mám připravenou celou sadu. tzn dvouhmotnostní setrvačník,lamelu, přítlačák, ložisko.
Začal jsem mít problém při přípravě na tu výměnu, jelikož je to samostavový přítlačák. který se používá i u 330d nebo M5 atd
jak se to nastavuje? zkušenost s montáží? nějaké rady?
našel jsem o tom minimum.
cca od2 min.
http://www.youtube.com/watch?v=qIf5nbjFFJI
viděl jsem to 30krát a pořád mi to hlava nebere.
doměnka je taková, že po vycentrování lamely se dotáhne přítlačák, pak se zmáčkne pružina přítlačáku (pořád je tam centrovací kolík lamely) a natáhnou se ty 3 pružinky které slouží pro posouvání samostavu... pak se po nasazení převodovky a několika sešlápnutí spojky vysamostavuje a bude fungovat správně.
Díky moc za rady!
mám 530d e39 rv2002
začala mi prokluzovat spojka když motor začíná mít sílu.
Mám připravenou celou sadu. tzn dvouhmotnostní setrvačník,lamelu, přítlačák, ložisko.
Začal jsem mít problém při přípravě na tu výměnu, jelikož je to samostavový přítlačák. který se používá i u 330d nebo M5 atd
jak se to nastavuje? zkušenost s montáží? nějaké rady?
našel jsem o tom minimum.
cca od2 min.
http://www.youtube.com/watch?v=qIf5nbjFFJI
viděl jsem to 30krát a pořád mi to hlava nebere.
doměnka je taková, že po vycentrování lamely se dotáhne přítlačák, pak se zmáčkne pružina přítlačáku (pořád je tam centrovací kolík lamely) a natáhnou se ty 3 pružinky které slouží pro posouvání samostavu... pak se po nasazení převodovky a několika sešlápnutí spojky vysamostavuje a bude fungovat správně.
Díky moc za rady!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 143
- Registrován: úte 28.02.2006 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 2676
na video sem nekoukal, nicméně v tvém případě v zásadě nic nastavovat nemusíš, protože máš nový přítlačák zaaretovaný takovou hvězdicí ve vyplé poloze. Tzn že i po dotažení šroubů bude lamela volná, proto tam musí být středicí trn po celou dobu a je krátký aby vlezl pod hvězdici. Ve finále prostě tu hvězdici pootočíš o zhruba čtvrt otáčky až se uvolní a vytáhneš středicí trn. Hotovo, můžeš montovat převodovku.
Pro tebe jediná komplikace může být pokud nemáš v sadě středicí trn.
Pro tebe jediná komplikace může být pokud nemáš v sadě středicí trn.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 143
- Registrován: úte 28.02.2006 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 2676
pokud máš přípravky k dispozici, tak to udělej. Ale asi ne, jinak by ses neptal. Proto říkám že to můžeš s klidem složit, pokud vše zůstalo původní, nic se nezmění a bude to OK.
To jsou poznatky z praxe, ne z internetových diskuzí. Tento postup na nastavení SAC jsem dělal jen párkrát, protože buď se dává nová spojka a není to třeba, nebo dáváš vše původní a měl si to sundané z jiného důvodu.
To jsou poznatky z praxe, ne z internetových diskuzí. Tento postup na nastavení SAC jsem dělal jen párkrát, protože buď se dává nová spojka a není to třeba, nebo dáváš vše původní a měl si to sundané z jiného důvodu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 412
- Registrován: stř 08.10.2008 00:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 2395
Měl jsem při vyměně sve spojky stejny problem, ten přitlačak při rozšroubovani vrati do koncove polohy a když ho tak nechaš a daš zpět převodovky tak spojkovy pedal se nepohne a bude tvrdej. Jak nechavaš puvodni přitlačak a davaš třeba jenom lamelu nobo dvouhmotu novou, tak se ten přitlačak musi specialnim prvkem vratit do startovaci polohy, da se to udělat i na lisu ale jeto drbačka. Funkce toho připravku spočiva v tom že se zatlači ty tyčky co jdou do středu a otoči se vnitřni plastovym kolečkem co je ve vnitr toho přitlačaku. Na přitlačaku jsou tři pružinky ktere musi byt uplně stlačeny. Pokud se ti nepodaři ty pružinky zatlačit zpět tak spojka nebude fungovat na 100% a po každe jizdě budeš citit spalenou lamelu.