Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

péče o motor

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
osracing
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: stř 25.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od osracing »

Ahoj, chci se zeptat na obecne i odborne rady o peci motoru. Konkretne 2.0d 130kW. Jak casto a co menit na co davat pozor. Diky za rady :wink:
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#2 Příspěvek od Studna »

Nevytáčet za studena, po zastavení auta (hlavně po ostřejší, či dlouhé jízdě) nevypínat hned motor a nechat motor běžet chvilku na volnoběh, aby se vychladilo turbo. Pravidelně (raději i chvilku dříve) měnit kvalitní olej, při dolévání oleje nemíchat různé oleje, pravidelně měnit všechny filtry a mimochodem vše podstatné a důležité najdeš určitě v manuálu k autu. Neuškodí pravidelné návštěvy diagnostiky, které zjistí případné vadné čidla, kterých je v motoru hafo.
sheep
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: sob 28.08.2010 00:00
Bydliště: České Budějovice

#3 Příspěvek od sheep »

Studna píše:Nevytáčet za studena, po zastavení auta (hlavně po ostřejší, či dlouhé jízdě) nevypínat hned motor a nechat motor běžet chvilku na volnoběh, aby se vychladilo turbo...
mam dotaz jestli muzu tady se nekomu vetrit do threadu, ale nevytacet za studena to je jasny, mam starou e34, kolik tak staci najet abych tomu moh prislapnout trosku? ja jezdim tak 10-15km do 2tis ot. a pak si dovolim trosku z ostra :D je to dost?... a jeste to nevypinat hned po dojeti, mam benzin 2.5l plati to samy jak u naftaku s turbem? dik...
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#4 Příspěvek od mrJekill »

Nevypínat hned po dojetí zejména na dálnici platí hlavně u motorů s turbem,kvůli dochlazení turba.Pokud máš v pořádku termostat,tak po deseti km je už určitě motor dostatečně prohřát na sešlápnutí plynu
sheep
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: sob 28.08.2010 00:00
Bydliště: České Budějovice

#5 Příspěvek od sheep »

dikes za rychlou odpoved :)
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#6 Příspěvek od Studna »

mrJekill píše:Nevypínat hned po dojetí zejména na dálnici platí hlavně u motorů s turbem,kvůli dochlazení turba.Pokud máš v pořádku termostat,tak po deseti km je už určitě motor dostatečně prohřát na sešlápnutí plynu
Já bych osobně určitě počkal až do té doby, co se ručička dostane na provozní teplotu, takže pokud je pouze za modrym polem, neznamená to, že je motor ohřátý a můžu mu šlapat na krk, olej se ohřívá pomaleji a nemusí ve vysokých otáčkách dobře mazat motor, to samý difer a převodovka. Hodně záleží jaká je venkovní teplota. Motor před otevřením termostatu se ohřeje velmi rychle, ale vše ostatní je stále studené. Pokud chceš aby ti auto, jako celek vydrželo hodně dlouho, tak ho nech pořádně prohřát a pak probuď své vášně.
sheep
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: sob 28.08.2010 00:00
Bydliště: České Budějovice

#7 Příspěvek od sheep »

no, ja to vubec neresim podle raficky na teplotu vody... spis to po 10ti kilometrech treba do 3tis, a od 15ti to beru tak ze zahratej uz je... ale jak kdy, taky jezdim dost po meste takze ani nad 2tis se nedostanu kvuli spotrebe no...
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#8 Příspěvek od mrJekill »

Po 15-ti kilometrech už je na provozní teplotu zahřátá i lokomotiva :D
Odpovědět