
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
péče o motor
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 735
- Registrován: sob 23.04.2005 00:00
- Bydliště: Vrbičany
- Klubové ID: 1198
Nevytáčet za studena, po zastavení auta (hlavně po ostřejší, či dlouhé jízdě) nevypínat hned motor a nechat motor běžet chvilku na volnoběh, aby se vychladilo turbo. Pravidelně (raději i chvilku dříve) měnit kvalitní olej, při dolévání oleje nemíchat různé oleje, pravidelně měnit všechny filtry a mimochodem vše podstatné a důležité najdeš určitě v manuálu k autu. Neuškodí pravidelné návštěvy diagnostiky, které zjistí případné vadné čidla, kterých je v motoru hafo.
mam dotaz jestli muzu tady se nekomu vetrit do threadu, ale nevytacet za studena to je jasny, mam starou e34, kolik tak staci najet abych tomu moh prislapnout trosku? ja jezdim tak 10-15km do 2tis ot. a pak si dovolim trosku z ostraStudna píše:Nevytáčet za studena, po zastavení auta (hlavně po ostřejší, či dlouhé jízdě) nevypínat hned motor a nechat motor běžet chvilku na volnoběh, aby se vychladilo turbo...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 735
- Registrován: sob 23.04.2005 00:00
- Bydliště: Vrbičany
- Klubové ID: 1198
Já bych osobně určitě počkal až do té doby, co se ručička dostane na provozní teplotu, takže pokud je pouze za modrym polem, neznamená to, že je motor ohřátý a můžu mu šlapat na krk, olej se ohřívá pomaleji a nemusí ve vysokých otáčkách dobře mazat motor, to samý difer a převodovka. Hodně záleží jaká je venkovní teplota. Motor před otevřením termostatu se ohřeje velmi rychle, ale vše ostatní je stále studené. Pokud chceš aby ti auto, jako celek vydrželo hodně dlouho, tak ho nech pořádně prohřát a pak probuď své vášně.mrJekill píše:Nevypínat hned po dojetí zejména na dálnici platí hlavně u motorů s turbem,kvůli dochlazení turba.Pokud máš v pořádku termostat,tak po deseti km je už určitě motor dostatečně prohřát na sešlápnutí plynu