Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

tempomat

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Shadow
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 02.03.2009 01:00

#1 Příspěvek od Shadow »

Cao,chlapi dnes jsem si koupil bmw E46 330d a pri jizde domu jsem zjistil že mi nefunguje tempomat,ne mozna jsem ho neumel zapnou,Pri zmacknuti tlacita I se mi rozsvitil zeleny budik na palubovce a kdyz jsem chtel ustalit tu rychlost ze jsem zmackl budik s tou tečkou tak po ubrani plynu mi to nedrželo a nereagovalo a na nic,jinak ostatni tlacitka na volantu fungovali.Potom tam je ještě jedna věc ohledně palubního PC,všechny hodnoty jsou i po delši jizdě stejne,jen se tam pripocitavaji a odpocitavaji nejake kilometry,jinak vse zustava stejne.Venkovni teplota mi ukazuje 50C,prumerna spotr¨.6,5l,64km/h.Diky za kazdou radu a pomoc.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#2 Příspěvek od Killca »

tempomat:
-aktivnost tempomatu zapnes tim I/0 a pak musis plusem pridat a od ty doby by to melo tempomatit
-pokud hned zmacknes budik, tak to je jen na aktivaci posledni nastavene rychlosti, kterou jsi treba nemel nastavenou-v praxi, zapnu tempo, plusem zrychlim na 80, pak najednou musim brzdit a po sundani nohy ze vsech pedalu a zmacknuti budicku se to zase rozjede na 80

udaje na bc:
teplota-zrejme mas v haji teplomer, myslim, ze by mel byt v nadechu na brzdy nekde v prednim narazniku
prumerna spotreba-se moc nehybe kdyz s tim clovek najel treba 100000km a nenuloval ji, takze pokud je tech 6,5 tak uz je tam hodne dlouho najezdena a uz s ni svou jizdou nehnes-muzes ji vynulovat a zacit s ni od zacatku sam pro sebe, ale nebudes moc stastnej az uvidis ty hodnoty ze se svou jizdou treba nemuzes dostat pod 10litru na 100km :-D - nulovani/reset-najedes na tu hodnotu tlacitkem na pacce blinkru a podrzis to na ni
prumerna rychlost-tech 64km/h uz je taky dlouho najezdino, takze taky nulovat, je to stejny jako u spotreby
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Shadow
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 02.03.2009 01:00

#3 Příspěvek od Shadow »

Diky moc.Ohledne toho BC je vse OK,ale ten tempomat mi stale nejde.Mohlo tam neco odejit.
Bruno75
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 20.02.2007 01:00
Bydliště: Trencin / Bratislava (SVK)

#4 Příspěvek od Bruno75 »

Tak to skus este raz:
-zapni tempomat tlacitkom I/0, rozsvieti sa zelena kontrolka na palubke
-pridaj na rychlost, ktoru chces udrziavat
-stlac + na volante, pusti plyn
-auto by malo udrziavat rychlost
ak ti svieti kontrolka na palubke, tempomat by mal fachat

bonus
-stlacanim +/- mozes bez plynu zvysovat a znizovat rychlost vzdy o 1km/h, ale to uz asi vies :)

otazka pre vsetkych: vraj sa da normalny tempomat prerobit na tzv. aktivny (tempomat, ktory vie pribrzdit za pomalsie iducim autom predo mnou). viete niekto nieco o tom?
Shadow
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 02.03.2009 01:00

#5 Příspěvek od Shadow »

Zkousel jsem to presne jak jsi mi rikal podle navodu,ale porad nic,kontrolka sviti ale po zmacknuti + a pusteni plynu tempomat nereaguje.Kontroloval jsem i pruzinku ktera u spojkoveho pedalu a ta vypada v poradku.Muze mit na to vliv RJ???Protoze je tam jina RJ ale pry podle nejakeho stejneho cisla jen je z automatu.Byl jsem s tim na diagnostice a ukazalo mi to dve zavady: 1.njaka zavada na cidlo prevodovky a 2.venkovni teplotni cidlo (to bude nejspis to jak mi ukazuje na BC porad 50C)
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#6 Příspěvek od Killca »

cidlo prevodovky muze zamezit treba aktivaci tempomatu

jinak jen pro upresnneni, nejdriv se musi pustit plyn a pak teprve drzet +

jinak jestli nekdo davat jinou ridici jednotku, mohl se ten dart poskodit, protoze od volantu jde drat primo do trretiho konektoru zleva do jednotky do jednoho pinu

v bmw jde koupit nova kabelaz na zapojeni multivolantu

tady mas navod na zapojeni multifunkce, tak zkus jit pod volantem po dratech kam vedou a jestli vedou nejak aspon podobne jako v tom navodu
http://www.e46.bmwklub.cz/viewtopic.php ... ilit=multi
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#7 Příspěvek od swed »

Bruno75 píše:otazka pre vsetkych: vraj sa da normalny tempomat prerobit na tzv. aktivny (tempomat, ktory vie pribrzdit za pomalsie iducim autom predo mnou). viete niekto nieco o tom?


dodělat by mělo jít vše, otázka je zakolik, to čidlo co hlídá prostor před autem pry stojí cca 60 litrů...
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#8 Příspěvek od JaneCk »

Někde jsem se díval na video s aktivním tempomatem, tuším, že na youtube. A v příspěvcích bylo napsáno, že snad musí být ještě DSC II nebo III (nevím co jsou za druhy), ale nevím co je na tom pravdy, jen že to tam někdo zmiňoval...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#9 Příspěvek od Killca »

ten tempomat muze mit vadny kablik nebo tak

muzes v bmw koupit za 480kc novou kabelaz na tempomat a zapojit to znovu podle navodu zde http://www.e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8&t=308 operace na hodinu
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět