Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 540i - EHS/ES?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Holin
Registrovaný
Příspěvky: 144
Registrován: stř 13.09.2006 00:00
Bydliště: Východní Čechy
Klubové ID: 756

#1 Příspěvek od Holin »

Zdar!

Nevíte někdo, jakou emisní normu splňuje E39 540i?

Díky..
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Player1 »

Euro2 - ES 94/12
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#3 Příspěvek od Hansen »

Mám e39 540i z roku 2000. V Německém TP byla uvedena norma D4. V českém TP mám zapsáno EHK/ES 98/69, což odpovídá třídě EURO 3. Třídu EURO 3 splňovaly 540i vyráběné od září 1999 a mají dva předkatalyzátory a dva katalyzátory.
Holin
Registrovaný
Příspěvky: 144
Registrován: stř 13.09.2006 00:00
Bydliště: Východní Čechy
Klubové ID: 756

#4 Příspěvek od Holin »

Po dovozu auta jsem šel na emise, tak koukli do německýho techničáku a řekli mi, že jelikož tam je uvedena emisní norma D4, tak auto splňuje Euro3 a tudíž při přihlášení nebudu platit ten ekologický poplatek.
Poté jsem šel na dovozovou technickou a tam mi vystavili protokol na jehož základě mi prý na dopravce vystaví český TP, ovšem do toho protokolu mi uvedli ES 96/69, což je, jestli se nepletu, Euro2, tak jsem z toho jelen..
Maník na technický mi říkal, že prý tam jinou normu uvést nemůže, že mu to prý vyplivne počítač a ani na jiné technické by to nešlo jinak, prostě pro všechny stanice TK stejné tabulky dle kterých se to určuje.
A také tvrdil, že prý 96/69 dosáhne i na Euro3, ale na netu jsem narazil na tabulky, kde vždy tato směrnice spadala pod Euro2, tak netuším, jak to myslel..
Tak se obávám, že při přihlášení mě třítisícový poplatek nemine.. :-(
Jo a ta moje nová drožka se narodila začatkem roku 2000.
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#5 Příspěvek od Hansen »

To máš stejné auto jako já. Dovozovou STK jsem dělal v Rybnici u Plzně a tam mně podle tabulek napsaly do protokolu pro vystavení TP EHK/98/69, což je EURO 3. TP mně vystavovali v Praze a nikomu nic počítač nevyhodil.
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Player1 »

Já mám starší potvoru no...
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#7 Příspěvek od Helldiver »

Rozdiel bude zrejme v tom ci sa jedna o M62 alebo M62TU (teda s vanosom), vanosovy motor dosiahne urcite lepsie emisie...
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#8 Příspěvek od Hansen »

Je to možná opravdu tím typem motoru, protože mám M62TU.
Holin
Registrovaný
Příspěvky: 144
Registrován: stř 13.09.2006 00:00
Bydliště: Východní Čechy
Klubové ID: 756

#9 Příspěvek od Holin »

Nevím, zda je to správná informace, ale v E39 540i to bylo s historií motoru takto:

1996 - 1998 M62B44 (210kW, 420Nm)

1998 - 2003 M62TUB44 (210kW, 440Nm)

Je to tak?

Takže s Hansenem bychom měli mít v 540 stejný typ motoru, tak nechápu, jak je možné, že jedna stanice TP vystaví protokol s emisní normou Euro2 a druhá s Euro3, když prý pracují podle stejných tabulek..
Srandik32
Registrovaný
Příspěvky: 605
Registrován: úte 19.12.2006 01:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
Klubové ID: 860

#10 Příspěvek od Srandik32 »

Já mám v cz TP zapsáno taky těch 96/69 a v německým protokolu mám Euro 3.
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#11 Příspěvek od 540iAT »

Tak to teda fakt nechápu, dle čeho se ta norma určuje.
Myslel jsem, že to musí být vždy stejné, že májí všechny STK stejné tabulky, ale asi to tak není.. :(
Holin
Registrovaný
Příspěvky: 144
Registrován: stř 13.09.2006 00:00
Bydliště: Východní Čechy
Klubové ID: 756

#12 Příspěvek od Holin »

Tak mi to nedalo a dnes jsem znovu zašel na to STK a nakonec se mi je podařilo ukecat, aby mi tu emisní normu upravili z Euro2 na Euro3, takže trojka zůstala doma..
Odpovědět