stávalo se mi to u předminulýho auta (clio), ale tady se divim.
Jedná se o to, že když večer nastrtuju a pustim světla - samozřejmě normálně svítěj, ale když trochu prošlápnu plyn, světlo se zintenzivní. Je to jen o trochu, ale nejsem si jistej, jestli to něco neznačí - třeba načatej altík, baterku, nebo tak něco.
Mě tedy svítí světla konstantně, ale to co popisuješ vypadá na slabou baterku. Víc bych v tom nehledal. Altík je určo dobrej. Možná bych s nechal proměřit regulátor napětí.
No před měsícem jsme dělali na zahradě takovou "oslavu" a po már hodinách puštěnýho rádia (mám zesilovač) baterka klekla. Takže jsem ji nastartoval přes kabely a jezdim. Je možný, že by se baterka nedokázala úplně nabít alternátorem?
Samozřejmě, že se baterie nabije na 100% pomocí alternátoru. Ale jde o to, kolik toho najezdíš. Pokud jezdíš po městě a víc startuješ než jedeš, tak jednoho krásného dne se ti motor neotočí.
Někdo tady kdysi psal, že po 20ti minutách jízdy se dobije baterie na původní hodnotu, neboli dobiješ to, co jsi spotřeboval při startu. Ale benzin a nafta to bude zcela jistě jinak.
Navol si test palubního napětí (myslím,že9) a uvidíš.Ukazuje většinou o 0,1-0,2V měně vzhledem k úbytkům.Jinak start jsou jen desetiny Ah,záleží na schopnosti AKU dodat dostatečný startovací proud.Četl jsem o případu,kdy letecký modelář vybil AKU dobíjeím modelu a nastartoval pak klasickým NiMh AKU z modelu dvoulitrový motor.
Maxiczech píše:Samozřejmě, že se baterie nabije na 100% pomocí alternátoru. Ale jde o to, kolik toho najezdíš. Pokud jezdíš po městě a víc startuješ než jedeš, tak jednoho krásného dne se ti motor neotočí.
Někdo tady kdysi psal, že po 20ti minutách jízdy se dobije baterie na původní hodnotu, neboli dobiješ to, co jsi spotřeboval při startu. Ale benzin a nafta to bude zcela jistě jinak.
ze servisní praxe vím, že altík NIKDY nedobije kapacitu Aku na 100% a pokud někdo totálně vybije baterku, je nejlepší řešení nabít Aku klasickou nabíječkou (nejlépe klasickým, ne rychlým nabíjením) a posléze doplnit hladinu elektrolytu DESTILOVANOU vodou. Pak se dá říct, že by měla být baterka na 100% kapacity a dokonale ošetřena...
Řemen je novej a měl jsem co dělat ho tam dostat, takže snad i napínací kladka je OK.
Baterku zkusim nabít, myslím, že to bude ono. Pamatuju, jak jsem v zimě po týdením stání jednou málem nenastartoval - šla z posledního. Asi bude už "v důchodu"