Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

alternátor???

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Susi »

Kluci,

stávalo se mi to u předminulýho auta (clio), ale tady se divim.
Jedná se o to, že když večer nastrtuju a pustim světla - samozřejmě normálně svítěj, ale když trochu prošlápnu plyn, světlo se zintenzivní. Je to jen o trochu, ale nejsem si jistej, jestli to něco neznačí - třeba načatej altík, baterku, nebo tak něco.

Jak je na tom Váš mazlik? :)
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#2 Příspěvek od Maxiczech »

Mě tedy svítí světla konstantně, ale to co popisuješ vypadá na slabou baterku. Víc bych v tom nehledal. Altík je určo dobrej. Možná bych s nechal proměřit regulátor napětí.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Susi »

No před měsícem jsme dělali na zahradě takovou "oslavu" a po már hodinách puštěnýho rádia (mám zesilovač) baterka klekla. Takže jsem ji nastartoval přes kabely a jezdim. Je možný, že by se baterka nedokázala úplně nabít alternátorem?

Díky za info.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#4 Příspěvek od Maxiczech »

Samozřejmě, že se baterie nabije na 100% pomocí alternátoru. Ale jde o to, kolik toho najezdíš. Pokud jezdíš po městě a víc startuješ než jedeš, tak jednoho krásného dne se ti motor neotočí. :?
Někdo tady kdysi psal, že po 20ti minutách jízdy se dobije baterie na původní hodnotu, neboli dobiješ to, co jsi spotřeboval při startu. Ale benzin a nafta to bude zcela jistě jinak. ;)
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1663
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#5 Příspěvek od ACDC »

Navol si test palubního napětí (myslím,že9) a uvidíš.Ukazuje většinou o 0,1-0,2V měně vzhledem k úbytkům.Jinak start jsou jen desetiny Ah,záleží na schopnosti AKU dodat dostatečný startovací proud.Četl jsem o případu,kdy letecký modelář vybil AKU dobíjeím modelu a nastartoval pak klasickým NiMh AKU z modelu dvoulitrový motor.
Machy
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: ned 11.05.2008 00:00

#6 Příspěvek od Machy »

Bud máš slabou baterii nebo málo dobíjí alternátor,ale já si myslím,že maš málo napnutý klínový řemen.
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#7 Příspěvek od JIP »

Maxiczech píše:Samozřejmě, že se baterie nabije na 100% pomocí alternátoru. Ale jde o to, kolik toho najezdíš. Pokud jezdíš po městě a víc startuješ než jedeš, tak jednoho krásného dne se ti motor neotočí. :?
Někdo tady kdysi psal, že po 20ti minutách jízdy se dobije baterie na původní hodnotu, neboli dobiješ to, co jsi spotřeboval při startu. Ale benzin a nafta to bude zcela jistě jinak. ;)
ze servisní praxe vím, že altík NIKDY nedobije kapacitu Aku na 100% a pokud někdo totálně vybije baterku, je nejlepší řešení nabít Aku klasickou nabíječkou (nejlépe klasickým, ne rychlým nabíjením) a posléze doplnit hladinu elektrolytu DESTILOVANOU vodou. Pak se dá říct, že by měla být baterka na 100% kapacity a dokonale ošetřena...
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Susi »

Řemen je novej a měl jsem co dělat ho tam dostat, takže snad i napínací kladka je OK.
Baterku zkusim nabít, myslím, že to bude ono. Pamatuju, jak jsem v zimě po týdením stání jednou málem nenastartoval - šla z posledního. Asi bude už "v důchodu" :?
Odpovědět