Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Dekarbonizace motoru

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
stealth
Registrovaný
Příspěvky: 1905
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Klubové ID: 4
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od stealth »

Slyšel jsem, že se pak můžou projevit vůle, což při následným používání řídkejch syntetickejch olejů nemusí bejt to ořechový pro starší motory, je to pravda ?
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Pivson »

Jestě je jako dekarbonizace doporučováno občasné protáhnutí motoru pěkně pod plynem :-))

Samozřejmě ta chemie asi bude lepší
RostaO
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: pon 17.02.2003 01:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od RostaO »

...a kdo a kde to dela?

Jak casto je potreba to na motoru udelat? Neucpe se mi tam neco tim, jak se usazeniny "odloupavaji"?
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Zave »

To je celkem dobra vec. Procistit motor. Ale taky bych se bal ze se tam neco ucpe... Ale asi ne... :roll:
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Zave »

Jo a cistil jsi to i na tom kompaktiku? Kde to delaji? Nikdy sem o tom neslysel...
Dande
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: úte 06.01.2004 01:00
Klubové ID: 54

#6 Příspěvek od Dande »

stealth píše:Slyšel jsem, že se pak můžou projevit vůle, což při následným používání řídkejch syntetickejch olejů nemusí bejt to ořechový pro starší motory, je to pravda ?
Tak tohle by me hoooodne zajimalo jinak bych o tom vcelku casem nekdy uvazoval.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Zave »

Taky premejslim ze zacnu setrit... Je to asi celkem dobra vec... Ale napred bych chtel o tom vedet co nejvice... Prosim ty kdo o tom neco vi, prispejte par slovama... :wink:
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#8 Příspěvek od skautik Čestný člen »

hmm co olej menil jsi hned po te? podle me se tim plynem znehodnoti...
honzys
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.03.2004 01:00
Bydliště: brno

#9 Příspěvek od honzys »

moc nedoporucuju,. system usazovani karbonu je dlouhodoby a rovnomerny/mikrocastice/,ale dekarbo...karbon se uvolnuje po daleko vetsich castech a hodne rychle to pak muze neke neco zustat.../spatna tesnost ventilu at..a nebo se neco ucpea je pravda ze najenou vzniknou mikrovule ktere driv vymezil karbon osobne je lepsi moto obcas prohnat na delsi vzdalenot to taky docela pomuze .dekarbo muze vyjit super a nebo nemusi trochu sazka
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pivson píše:Jestě je jako dekarbonizace doporučováno občasné protáhnutí motoru pěkně pod plynem :-))
Takovouhle "dekarbonizaci" delam pri kazde ceste do Praglu po dalnici :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
honzys
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.03.2004 01:00
Bydliště: brno

#11 Příspěvek od honzys »

Francis píše:
Pivson píše:Jestě je jako dekarbonizace doporučováno občasné protáhnutí motoru pěkně pod plynem :-))
Takovouhle "dekarbonizaci" delam pri kazde ceste do Praglu po dalnici :-)



ja taky tam a zpatky :D
honzys
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.03.2004 01:00
Bydliště: brno

#12 Příspěvek od honzys »

motor mam vevnitr jak deckou prdelku po takove dekarbo
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od patras Čestný člen »

honzys píše:motor mam vevnitr jak deckou prdelku po takove dekarbo

to mas ale ve volnobeznym ventilu se protahnutim motoru moc karbonu neuvolni :)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
mengi
Registrovaný
Příspěvky: 287
Registrován: pon 20.09.2004 00:00
Bydliště: Manchester, Brno

#14 Příspěvek od mengi »

Já bych se toho nebál. Bavíme se o pročištění palivového systému. Ve válcích se karbon příliš neusazuje- o to se starají aditiva v oleji. Pouze ve starých schadárnách, kde se nepužíval aditivovaný olej, to byla krize. A když nějaká vůle vznikne, Darmon poradí, čím ji eliminovat 8)
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13012
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od matal Moderátor »

Podle origo příručky se karbon odstraňuje jízdou v otáčkách nad 3.500.
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od George_D »

matal píše:Podle origo příručky se karbon odstraňuje jízdou v otáčkách nad 3.500.
Tak to se nemusim ani koukat, protože se ten motor musí vevnitř blejskat :lol: :lol: :lol:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Zave »

George_D píše:
matal píše:Podle origo příručky se karbon odstraňuje jízdou v otáčkách nad 3.500.
Tak to se nemusim ani koukat, protože se ten motor musí vevnitř blejskat :lol: :lol: :lol:
Ale pry nad 5.000 otacek uz se tam delaji saze.... :twisted: :lol:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#18 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Vzpomínám si, že když jsem tunil Fávo, tak jsem měl palici i sání několikrát dole a vždycky jsem tam měl nánosy černýho svinstva. Otázkou je, jestli to byl karbon nebo saze, páč jsem tam měl vostrou vačici s velkým překrytím, takže je možný, že šly splodiny i trochu do sání. Každopádně nějaké samočištění tam rozhodně nepomáhalo a to ten motor měl v nejlepších letech a v polozávodním nastavení max. výkon kolem 6500ot/min, což by podle vás mělo být dost na to, aby se to všechno samo pročistilo.
MartyH
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: pon 30.08.2004 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od MartyH »

Zdar a silu,
tak touhle kůrou, o které je tu řeč jsem skoro před rokem prohnal své bawo a musím konstatovat, že to bylo dost znát!
Pravda je že něktrý vůle se ti pak můžou projevit víc, ale v globale to nemá žádný negativní účinky na motor.
Máme to vyzkoušený na autě, který neprošlo emisema a po absolvování této kůry prošlo bez jakých koliv dalších oprav naprosto v pohodě.

Jen nevím kam na to jezdíte, že tu padla řeč o 2.500,- ve slušným servisu by cena měla být někde 1200-1500. Mě to vyšlo asi na 1000,-.

U starších motoru po vlatní zkušnosti doporučuju, ale jak jsem četl tu cenu tak doplňuji JAK KDE :lol:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#20 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Super, tak tedy kde?
Odpovědět