Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

rozdelena diskuse : DIESEL

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice
Klubové ID: 1028

#1 Příspěvek od d.aemon »

Originál zaslal Kriznik
nafta bude drazsi nez benzin...

:eek: No ty bláho a to máš odkud? To jsem teda ještě neslyšel. Žeby zas nějaká kartelová dohoda? :mhihi:
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#2 Příspěvek od Kriznik »

mno nevim jestli vyrazne drazsi, ale ma se dostat na uroven naturalu

minimalne pred vstupem do EU
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal d.aemon
:eek: No ty bláho a to máš odkud? To jsem teda ještě neslyšel. Žeby zas nějaká kartelová dohoda? :mhihi:

Ceny nafty se srovnaj na úroveň N95 jako ve Švajcu. Tedy ne za rok, ale za tři-čtyři určitě.

Buhehe, vidím to na 528i single compressor LPG nebo 540i double compressor LPG...
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Klubové ID: 124
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od TT »

Originál zaslal Kriznik
mno nevim jestli vyrazne drazsi, ale ma se dostat na uroven naturalu

minimalne pred vstupem do EU


Takže se může čekat, že příde nějaké ředění nafty jako před zdražováním benzu:bezzub: Malý pumpy už se na to určitě těšej.:heee: Takže od doby kdy začli ředit , ty do*ytci, benzáč na malých pumpach, tak jsem tam nekoupil ani do zapalovače, u velkejch f. je to sice dražší , ale myslím si že si to nedovolej, jeden příklad P-8, Čimická ul, u autobazaru, tady to krutě lili vodou dostali flastr jako prase a teď jsou stejně drahý jako na Aralu a lidi na ně :prd2: takže si ředěním moc nevydělali.:hehehe: :hehehe:
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#5 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

No to byla zase hlaska Krizniku benzin zere stejne jako diesel, kolik si tech dieselu mel ze to muzes posoudit... Moje 320i zrala pri sviznejsi jizde 11L a s 325Tds se vejdu do 7,5L pripada Ti to stejny? Nicmene to na prachy vyjde na polovinu... Na prachy jsem na to stejne protoze najezdim jednou tolik, za 3 mesice 13tis Km...
N54 PWR
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#6 Příspěvek od Kriznik »

hm
srovnavas 320i 91' a 325tds 97'
srovnej 320i 94' (JFK) a svuj diesel
(nemluve o 323i 97' vs 325ts 97')

a ses +/- litr na svym
a o par deckach nebo litru se neda mluvit jako uspora

nebo jeste jinak : srovnej spotrebu Shreka a Paula s nejakym benzinem :)

dosavadni uspora dieselu byla predevsim v cene nafty
az se ceny srovnaji bude uspora minimalni (ne-li zadna)

tak jsem to vyjadril a nehadam se o nejakej litr sem litr tam :)
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od slunicko »

Originál zaslal cornhollio
to slunicko
vazne se omlouvam nechtel jsem te nastvat:angel:
benzín sice zere ale kdyz se dostanu se spotrebou do 15l po praze tak budu spokojenej.

to krížníku taky bych ti ty prachy dal osobne ...


:dabel4:


No ja nevim 15l trochu moc nemyslis? Ja vim u techto aut je to normalni, ale ja mam na TD spotrebu 7-8l zalezi jak moc to honim a ja neumim jezdit klidne podle predpisů :bigok:
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od slunicko »

Originál zaslal Kriznik
mno tak udelame Prazsky sraz a bude to ne? :)

slunicko : jen tak mezi nama... nafta bude drazsi nez benzin a diesel zere stejne/vic ...
ani Shrek uz diesel nechce jako svy dalsi auto :)


No nevim kde jsi na to prisel, ale kdyz uz se tak bavime jen mezi nama :angel3: tak jak muze byt nafta drazsi nez benzin, kdyz benzin se z nafty vyrabi??? Jo muze se dostat na stejnou cenu, o tom se mluvi to ano, ale pry preci jen neco malinko bude stat min... a navic kamiony neprestanou jezdit a proc bych mela tankovat na pumpe, kdyz to od nich mam za par kacek??? :bigok: :banan: :allright:
Klakson
Registrovaný
Příspěvky: 2529
Registrován: úte 19.03.2002 01:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 66
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Klakson »

Originál zaslal slunicko
No ja nevim 15l trochu moc nemyslis? Ja vim u techto aut je to normalni, ale ja mam na TD spotrebu 7-8l zalezi jak moc to honim a ja neumim jezdit klidne podle predpisů :bigok:


no vidiš, takovou spotřebu mám taky. :allright:
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#10 Příspěvek od Kriznik »

vycurany cesky ridic kamionu, co ma "dost" nafty tak ji prodava dal... asi nechape ze to stejne nekdo (majitel) musi zaplatit .. ze?
:shit:

co se tyce ty spotreby : uz jsme to propirali ... a ne jednou
a ne jedou se potrvdilo ze s rozdilem +/- litru se ty auta pohybujou stejne...

viz. Krizany .... i Milo mel tusim 11l (4valec)
tak nevim proc se porad certite
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#11 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Nikdy nebude mit benzin o tom samem objemu nebo vykonu stejnou spotrebu jako diesel, rekl bych u Baw tak rozdilem 2L...
N54 PWR
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od slunicko »

Originál zaslal Kriznik
vycurany cesky ridic kamionu, co ma "dost" nafty tak ji prodava dal... asi nechape ze to stejne nekdo (majitel) musi zaplatit .. ze?
:shit:

co se tyce ty spotreby : uz jsme to propirali ... a ne jednou
a ne jedou se potrvdilo ze s rozdilem +/- litru se ty auta pohybujou stejne...

viz. Krizany .... i Milo mel tusim 11l (4valec)
tak nevim proc se porad certite


tim me chces rict, ze kdyby jsi mel moznost kupovat benzin levneji, tak to neudelas a radeji pojedes k pumpe za plnou cenu???
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#13 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal Lukas H.
Nikdy nebude mit benzin o tom samem objemu nebo vykonu stejnou spotrebu jako diesel, rekl bych u Baw tak rozdilem 2L...


vpodstate souhlas, 2l je uspora kolik? 20kc?
ale taky je jasny ze 325TD nema ten samej vykon jako 325i ... takze bych rekl, ze v dusledku, pokud by se mely vykony nejak srovnat chipem ap. tak se spotrebou mozna dostanes i pres benzin ...
souhlas?

Originál zaslal slunicko
tim me chces rict, ze kdyby jsi mel moznost kupovat benzin levneji, tak to neudelas a radeji pojedes k pumpe za plnou cenu???


tim chci rict, ze kdybych byl ridicem kamionu, neprodaval bych naftu, ktera mi nepatri
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#14 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

2L je uspora 85Kc, zatim... Kdyz pocitam 7L spotrebu diesel a 9L spotrebu benzin... Az se ceny srovnaji coz bude buh vi kdy, tak tam bude uspora minimalni. A souhlasim s tim ze by nemelo smysl mit diesela... Ale kdyz budes mit kamose s kamionem... :-)
N54 PWR
mcfil
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 28.08.2002 00:00

#15 Příspěvek od mcfil »

I když budeš mít kámoše s kamionem tak budeš vydělávat na tankování, ale kdo prodělá při nákupu auta?? Za ty ušetřený peníze, o který dáš za benzín míň než za diesel, se dá taky trochu povozit. A navíc jestli se ceny PHM srovnají, tak potom diesla neprodáš líp než benzín.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal Kriznik
vpodstate souhlas, 2l je uspora kolik? 20kc?
ale taky je jasny ze 325TD nema ten samej vykon jako 325i ... takze bych rekl, ze v dusledku, pokud by se mely vykony nejak srovnat chipem ap. tak se spotrebou mozna dostanes i pres benzin ...
souhlas?


Srovnej porovnatelné BMW 530i (170kW) a Alpinu D10 (180kW)... nebo nové sériové motory do 730d (160 kW). Když budeš rvát 530i do krve, pojedeš za 17-20 litrů, když Alpinu tak jestli za 13, tak to bude hodně.

Jinak výkonově (a co se týče max rychlosti) porovnatelné série - 325 tds a 320i:

Když budeš tdsko rvát co to jde, nad 10 litrů nepůjdeš. S 320i? 14? 16?

Už z principu (účinnost, poměry vzduchu a paliva) musí diesel vždycky žrát míň, to je bez diskuze.

Spíš hleďte na udržovací a pořizovací náklady:
svíčky (diesel jeden žhavík Bosch 450, benzín jedna platina Bosch 250)
olej (diesel po 10-12000, benzín po 15000 a víc)
vstřiky...

Prostě až bude stát nafta stejně jako benzín, diesel se nevyplatí (krom opravdu dlouhých cest a velkých kilometrových proběhů), ale ne kvůli spotřebě, bude to kvůli nákladné údržbě.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal cornhollio
no to asi jo ale kdyby si to melo brát takhle tak by si musel porovnavat turbohovna turbobenzínem.ale jeste nevim možna si koupim jenom e30.protože nebudu mít moc penez.a nebo e24.

:hitit: Až si koupíš to bávo, tak někoho poučuj, do tý doby a když chceš srovnat turbodiesela s turbobenzínem, zajdi do koncernu VW a srovnej třeba Golfa 1.8 turbo 110 kW a Golfa 1.9 TDI 110 kW...
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#18 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal Lukas H.
2L je uspora 85Kc, zatim... Kdyz pocitam 7L spotrebu diesel a 9L spotrebu benzin... Az se ceny srovnaji coz bude buh vi kdy, tak tam bude uspora minimalni. A souhlasim s tim ze by nemelo smysl mit diesela... Ale kdyz budes mit kamose s kamionem... :-)


85?

benzin stoji 25 a nafta tak 17 ?

2l je potom nejakych 20kc ne?
cornhollio
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 13.08.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od cornhollio »

Až si koupíš to bávo, tak někoho poučuj, do tý doby a když chceš srovnat turbodiesela s turbobenzínem, zajdi do koncernu VW a srovnej třeba Golfa 1.8 turbo 110 kW a Golfa 1.9 TDI 110 kW...


ok nevedel jsem ze je to tak haklivý tema ale ktomu vw koncernu oni delaj jeste silnej 1.8turbo a to ma 180k a u toho 1.9tdi 110kw je to nejsilnejší varianta v serii
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Shrek »

Buhehe :cheche:, není problém stejnou úpravou (program), se kterou se vytvoří 132 kW (260 Nm) s turbobenzínem, dosáhnout 132 kW s turbodieselem (a krou?áku 380! Nm).

No doufám, že teď nezačneš argumentovat s 1.8 turbo s extra dvojitým intercoolerem, KKK turbem s kuličkovými ložisky a 165 kW/225 Nm v Audině TTčku a vůbec tím, co je série a co ne. ;)

Tady se diskutuje o tom, kde je hranice turbobenzínu a turbodieselu a vidíš, že v případě dvou celkem porovnatelných motorů je ta hranice shodná.

Navíc, 1.8 turbo má 20 ventilů a variabilní časování, 1.9 TDI je dvouventil s litinovým blokem, vyráběný od 1991.
Odpovědět