Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

rozdelena diskuse : DIESEL

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#1 Příspěvek od d.aemon »

Originál zaslal Kriznik
[B]nafta bude drazsi nez benzin...

:eek: No ty bláho a to máš odkud? To jsem teda ještě neslyšel. Žeby zas nějaká kartelová dohoda? :mhihi:
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#2 Příspěvek od Kriznik »

mno nevim jestli vyrazne drazsi, ale ma se dostat na uroven naturalu

minimalne pred vstupem do EU
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal d.aemon
[B]:eek: No ty bláho a to máš odkud? To jsem teda ještě neslyšel. Žeby zas nějaká kartelová dohoda? :mhihi:

Ceny nafty se srovnaj na úroveň N95 jako ve Švajcu. Tedy ne za rok, ale za tři-čtyři určitě.

Buhehe, vidím to na 528i single compressor LPG nebo 540i double compressor LPG...
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od TT »

Originál zaslal Kriznik
[B]mno nevim jestli vyrazne drazsi, ale ma se dostat na uroven naturalu

minimalne pred vstupem do EU


Takže se může čekat, že příde nějaké ředění nafty jako před zdražováním benzu:bezzub: Malý pumpy už se na to určitě těšej.:heee: Takže od doby kdy začli ředit , ty do*ytci, benzáč na malých pumpach, tak jsem tam nekoupil ani do zapalovače, u velkejch f. je to sice dražší , ale myslím si že si to nedovolej, jeden příklad P-8, Čimická ul, u autobazaru, tady to krutě lili vodou dostali flastr jako prase a teď jsou stejně drahý jako na Aralu a lidi na ně :prd2: takže si ředěním moc nevydělali.:hehehe: :hehehe:
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#5 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

No to byla zase hlaska Krizniku benzin zere stejne jako diesel, kolik si tech dieselu mel ze to muzes posoudit... Moje 320i zrala pri sviznejsi jizde 11L a s 325Tds se vejdu do 7,5L pripada Ti to stejny? Nicmene to na prachy vyjde na polovinu... Na prachy jsem na to stejne protoze najezdim jednou tolik, za 3 mesice 13tis Km...
N54 PWR
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#6 Příspěvek od Kriznik »

hm
srovnavas 320i 91' a 325tds 97'
srovnej 320i 94' (JFK) a svuj diesel
(nemluve o 323i 97' vs 325ts 97')

a ses +/- litr na svym
a o par deckach nebo litru se neda mluvit jako uspora

nebo jeste jinak : srovnej spotrebu Shreka a Paula s nejakym benzinem :)

dosavadni uspora dieselu byla predevsim v cene nafty
az se ceny srovnaji bude uspora minimalni (ne-li zadna)

tak jsem to vyjadril a nehadam se o nejakej litr sem litr tam :)
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od slunicko »

Originál zaslal cornhollio
[B]to slunicko
vazne se omlouvam nechtel jsem te nastvat:angel:
benzín sice zere ale kdyz se dostanu se spotrebou do 15l po praze tak budu spokojenej.

to krížníku taky bych ti ty prachy dal osobne ...


:dabel4:


No ja nevim 15l trochu moc nemyslis? Ja vim u techto aut je to normalni, ale ja mam na TD spotrebu 7-8l zalezi jak moc to honim a ja neumim jezdit klidne podle predpisů :bigok:
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od slunicko »

Originál zaslal Kriznik
[B]mno tak udelame Prazsky sraz a bude to ne? :)

slunicko : jen tak mezi nama... nafta bude drazsi nez benzin a diesel zere stejne/vic ...
ani Shrek uz diesel nechce jako svy dalsi auto :)


No nevim kde jsi na to prisel, ale kdyz uz se tak bavime jen mezi nama :angel3: tak jak muze byt nafta drazsi nez benzin, kdyz benzin se z nafty vyrabi??? Jo muze se dostat na stejnou cenu, o tom se mluvi to ano, ale pry preci jen neco malinko bude stat min... a navic kamiony neprestanou jezdit a proc bych mela tankovat na pumpe, kdyz to od nich mam za par kacek??? :bigok: :banan: :allright:
Klakson
Registrovaný
Příspěvky: 2529
Registrován: úte 19.03.2002 01:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Klakson »

Originál zaslal slunicko
[B]No ja nevim 15l trochu moc nemyslis? Ja vim u techto aut je to normalni, ale ja mam na TD spotrebu 7-8l zalezi jak moc to honim a ja neumim jezdit klidne podle predpisů :bigok:


no vidiš, takovou spotřebu mám taky. :allright:
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#10 Příspěvek od Kriznik »

vycurany cesky ridic kamionu, co ma "dost" nafty tak ji prodava dal... asi nechape ze to stejne nekdo (majitel) musi zaplatit .. ze?
:shit:

co se tyce ty spotreby : uz jsme to propirali ... a ne jednou
a ne jedou se potrvdilo ze s rozdilem +/- litru se ty auta pohybujou stejne...

viz. Krizany .... i Milo mel tusim 11l (4valec)
tak nevim proc se porad certite
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#11 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Nikdy nebude mit benzin o tom samem objemu nebo vykonu stejnou spotrebu jako diesel, rekl bych u Baw tak rozdilem 2L...
N54 PWR
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od slunicko »

Originál zaslal Kriznik
[B]vycurany cesky ridic kamionu, co ma "dost" nafty tak ji prodava dal... asi nechape ze to stejne nekdo (majitel) musi zaplatit .. ze?
:shit:

co se tyce ty spotreby : uz jsme to propirali ... a ne jednou
a ne jedou se potrvdilo ze s rozdilem +/- litru se ty auta pohybujou stejne...

viz. Krizany .... i Milo mel tusim 11l (4valec)
tak nevim proc se porad certite


tim me chces rict, ze kdyby jsi mel moznost kupovat benzin levneji, tak to neudelas a radeji pojedes k pumpe za plnou cenu???
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#13 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal Lukas H.
[b]Nikdy nebude mit benzin o tom samem objemu nebo vykonu stejnou spotrebu jako diesel, rekl bych u Baw tak rozdilem 2L...


vpodstate souhlas, 2l je uspora kolik? 20kc?
ale taky je jasny ze 325TD nema ten samej vykon jako 325i ... takze bych rekl, ze v dusledku, pokud by se mely vykony nejak srovnat chipem ap. tak se spotrebou mozna dostanes i pres benzin ...
souhlas?

Originál zaslal slunicko
[b]tim me chces rict, ze kdyby jsi mel moznost kupovat benzin levneji, tak to neudelas a radeji pojedes k pumpe za plnou cenu???


tim chci rict, ze kdybych byl ridicem kamionu, neprodaval bych naftu, ktera mi nepatri
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#14 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

2L je uspora 85Kc, zatim... Kdyz pocitam 7L spotrebu diesel a 9L spotrebu benzin... Az se ceny srovnaji coz bude buh vi kdy, tak tam bude uspora minimalni. A souhlasim s tim ze by nemelo smysl mit diesela... Ale kdyz budes mit kamose s kamionem... :-)
N54 PWR
mcfil
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 28.08.2002 00:00

#15 Příspěvek od mcfil »

I když budeš mít kámoše s kamionem tak budeš vydělávat na tankování, ale kdo prodělá při nákupu auta?? Za ty ušetřený peníze, o který dáš za benzín míň než za diesel, se dá taky trochu povozit. A navíc jestli se ceny PHM srovnají, tak potom diesla neprodáš líp než benzín.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal Kriznik
[B]vpodstate souhlas, 2l je uspora kolik? 20kc?
ale taky je jasny ze 325TD nema ten samej vykon jako 325i ... takze bych rekl, ze v dusledku, pokud by se mely vykony nejak srovnat chipem ap. tak se spotrebou mozna dostanes i pres benzin ...
souhlas?


Srovnej porovnatelné BMW 530i (170kW) a Alpinu D10 (180kW)... nebo nové sériové motory do 730d (160 kW). Když budeš rvát 530i do krve, pojedeš za 17-20 litrů, když Alpinu tak jestli za 13, tak to bude hodně.

Jinak výkonově (a co se týče max rychlosti) porovnatelné série - 325 tds a 320i:

Když budeš tdsko rvát co to jde, nad 10 litrů nepůjdeš. S 320i? 14? 16?

Už z principu (účinnost, poměry vzduchu a paliva) musí diesel vždycky žrát míň, to je bez diskuze.

Spíš hleďte na udržovací a pořizovací náklady:
svíčky (diesel jeden žhavík Bosch 450, benzín jedna platina Bosch 250)
olej (diesel po 10-12000, benzín po 15000 a víc)
vstřiky...

Prostě až bude stát nafta stejně jako benzín, diesel se nevyplatí (krom opravdu dlouhých cest a velkých kilometrových proběhů), ale ne kvůli spotřebě, bude to kvůli nákladné údržbě.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal cornhollio
[B]no to asi jo ale kdyby si to melo brát takhle tak by si musel porovnavat turbohovna turbobenzínem.ale jeste nevim možna si koupim jenom e30.protože nebudu mít moc penez.a nebo e24.

:hitit: Až si koupíš to bávo, tak někoho poučuj, do tý doby a když chceš srovnat turbodiesela s turbobenzínem, zajdi do koncernu VW a srovnej třeba Golfa 1.8 turbo 110 kW a Golfa 1.9 TDI 110 kW...
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#18 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal Lukas H.
[B]2L je uspora 85Kc, zatim... Kdyz pocitam 7L spotrebu diesel a 9L spotrebu benzin... Az se ceny srovnaji coz bude buh vi kdy, tak tam bude uspora minimalni. A souhlasim s tim ze by nemelo smysl mit diesela... Ale kdyz budes mit kamose s kamionem... :-)


85?

benzin stoji 25 a nafta tak 17 ?

2l je potom nejakych 20kc ne?
cornhollio
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 13.08.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od cornhollio »

Až si koupíš to bávo, tak někoho poučuj, do tý doby a když chceš srovnat turbodiesela s turbobenzínem, zajdi do koncernu VW a srovnej třeba Golfa 1.8 turbo 110 kW a Golfa 1.9 TDI 110 kW...


ok nevedel jsem ze je to tak haklivý tema ale ktomu vw koncernu oni delaj jeste silnej 1.8turbo a to ma 180k a u toho 1.9tdi 110kw je to nejsilnejší varianta v serii
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Shrek »

Buhehe :cheche:, není problém stejnou úpravou (program), se kterou se vytvoří 132 kW (260 Nm) s turbobenzínem, dosáhnout 132 kW s turbodieselem (a krou?áku 380! Nm).

No doufám, že teď nezačneš argumentovat s 1.8 turbo s extra dvojitým intercoolerem, KKK turbem s kuličkovými ložisky a 165 kW/225 Nm v Audině TTčku a vůbec tím, co je série a co ne. ;)

Tady se diskutuje o tom, kde je hranice turbobenzínu a turbodieselu a vidíš, že v případě dvou celkem porovnatelných motorů je ta hranice shodná.

Navíc, 1.8 turbo má 20 ventilů a variabilní časování, 1.9 TDI je dvouventil s litinovým blokem, vyráběný od 1991.
Odpovědět