Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Pomocte mi poradit ohledně CHIPTUNINGU BMW 745d
Zdravím všechny příznivce bavoráků.
Několik let jsem vlastníkem auta BMW 745d (facelift, 2005, 185t. najeto).
Začínám uvažovat, že se ho chipnu, avšak nevím, zda-li je to dobrý nápad vzhledem k najetým kilometrů (185 tisíc najeto).
Nyní to má výkon maximální 243kW a točák 750Nm. Nabízí se mi možnost chipnuti na 293kW a 960Nm. Poraďte, zda-li jsou najeté kilometry nějakou potíži a zda-li to převodovka rozdýchá ten chip.
Díky všem za příspěvky.
Ogar, F-M
Několik let jsem vlastníkem auta BMW 745d (facelift, 2005, 185t. najeto).
Začínám uvažovat, že se ho chipnu, avšak nevím, zda-li je to dobrý nápad vzhledem k najetým kilometrů (185 tisíc najeto).
Nyní to má výkon maximální 243kW a točák 750Nm. Nabízí se mi možnost chipnuti na 293kW a 960Nm. Poraďte, zda-li jsou najeté kilometry nějakou potíži a zda-li to převodovka rozdýchá ten chip.
Díky všem za příspěvky.
Ogar, F-M
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 868
- Registrován: ned 13.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha - západ
- Klubové ID: 3068
tak toto je úplný nesmysl...právě, že převodovka v 745D je konstruovaná až na 1000nm.... A zvládá to úplně bez problémů.
Docela by mě zajímal ten topic na USA fóru, jak jsi psal.... skutečně mi to připadá hodně divné, kor v americe, kde se snad sedma v dieselu ani neprodává. Převodovku co je v 535D nesrovnávat...to je úplně něco jiného.
Docela by mě zajímal ten topic na USA fóru, jak jsi psal.... skutečně mi to připadá hodně divné, kor v americe, kde se snad sedma v dieselu ani neprodává. Převodovku co je v 535D nesrovnávat...to je úplně něco jiného.
GA6HP32Z v 745d je konstruovaná na max. 750 Nm
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 868
- Registrován: ned 13.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha - západ
- Klubové ID: 3068
no...musím uznat, že je tam těch 750Nm skutečně napsaných...a pochybuji, že by si v tomhle dokumentu někdo vymýšlel.
Pak tedy nechápu, proč mi přímo v BMW tvrdili údaje, které jsem napsal. Známý si pořizoval 745D a měl právě strach z převodovky, protože co si budeme nalhávat, u 730D a 740D ty převodovky kolabují jak na běžícím páse.... neznám prakticky nikoho s touto motorizací, kdo má auto delší dobu, najeto přes 250 000 a ještě nedělal převodovku. Včetně mě. Dostalo se mi odpovědi přímo z BMW AG, že skříň v 745D je konstruovaná až na 1000Nm.... nikoli u českého importéra... tady snad ani nevědí, jaká skříň tam je
Pak tedy nechápu, proč mi přímo v BMW tvrdili údaje, které jsem napsal. Známý si pořizoval 745D a měl právě strach z převodovky, protože co si budeme nalhávat, u 730D a 740D ty převodovky kolabují jak na běžícím páse.... neznám prakticky nikoho s touto motorizací, kdo má auto delší dobu, najeto přes 250 000 a ještě nedělal převodovku. Včetně mě. Dostalo se mi odpovědi přímo z BMW AG, že skříň v 745D je konstruovaná až na 1000Nm.... nikoli u českého importéra... tady snad ani nevědí, jaká skříň tam je

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 224
- Registrován: pon 31.08.2009 00:00
Já mám pocit že převodovka která je dimenzována na výkon 1000Nm je používaná až v posledním modelu sedmy. Je to osmistupňová převodovka která se používá i do jiných aut, nejenom do BMW. Tuším že jí používá i Rols. Samozřejmě výrobce ZF. Podle mě stávající převodovka v E65 nemůže ten čip dlouho vydržet. Myslím že ta kára jede supr i bez čipu. 

Pokusim se to najit v historii az se mi vrati pc z reklamace. Ale u ty e65 vsude pisou 750nm jedine napsat primo do ZF. Nebo zariskovat a pak si pripravit na novou skrin neco kolem 8tis dolaru nebo repascaknakis píše:tak toto je úplný nesmysl...právě, že převodovka v 745D je konstruovaná až na 1000nm.... A zvládá to úplně bez problémů.
Docela by mě zajímal ten topic na USA fóru, jak jsi psal.... skutečně mi to připadá hodně divné, kor v americe, kde se snad sedma v dieselu ani neprodává. Převodovku co je v 535D nesrovnávat...to je úplně něco jiného.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 868
- Registrován: ned 13.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha - západ
- Klubové ID: 3068
Zkoušel jsem trošku googlit a našel jsem tento článek, který také zmiňuje "až" 1000Nm... stejnou hodnotu, jaká se dostala ke mě. Ovšem netuším, na kolik je tento článek odborný a nebo sesbíraný z informací na netu, nebo "jedna paní povídala"....
http://www.tipcar.cz/jake-je-bmw-745d-z ... -4703.html
http://www.tipcar.cz/jake-je-bmw-745d-z ... -4703.html
http://appsprod01.zf.com/zf.productData ... _2006s.pdfcaknakis píše:Zkoušel jsem trošku googlit a našel jsem tento článek, který také zmiňuje "až" 1000Nm... stejnou hodnotu, jaká se dostala ke mě. Ovšem netuším, na kolik je tento článek odborný a nebo sesbíraný z informací na netu, nebo "jedna paní povídala"....
http://www.tipcar.cz/jake-je-bmw-745d-z ... -4703.html
je tady i tabulka s hodnotama nm
no konstruovana na max je..ale ne na 750Nm kdyz ten motor ma nyni 750Nm kroutak.. to by znamenalo ze je 100% vytizena coz je blbost... minimalne rezerva 10% tam je....Vlasta píše:GA6HP32Z v 745d je konstruovaná na max. 750 Nm
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf
Takže nevěříš oficiální dokumentaci ZF a BMW TIS? Máš nějakej důkaz pro tu 10% rezervu?Darel píše:no konstruovana na max je..ale ne na 750Nm kdyz ten motor ma nyni 750Nm kroutak.. to by znamenalo ze je 100% vytizena coz je blbost... minimalne rezerva 10% tam je....Vlasta píše:GA6HP32Z v 745d je konstruovaná na max. 750 Nm
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
2Vlasta :
neverim tomu ze nekdo konstruuje prevodku na 750Nm a vykon motoru da aby byla 100% vytizena..
ja napriklad pocitam betonovy konstrukce (tramy,preklady, sloupy) a taky nikdy neni zatizeni ťip ťop aby to uneslo treba strop + strechu.. je tam nakych 25% rezerva pro pripadny extra pritizeni(pisu nejjednodusi priklad, tech soucinitelu spolehlivosti atd je vic.. )
MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
neverim tomu ze nekdo konstruuje prevodku na 750Nm a vykon motoru da aby byla 100% vytizena..
ja napriklad pocitam betonovy konstrukce (tramy,preklady, sloupy) a taky nikdy neni zatizeni ťip ťop aby to uneslo treba strop + strechu.. je tam nakych 25% rezerva pro pripadny extra pritizeni(pisu nejjednodusi priklad, tech soucinitelu spolehlivosti atd je vic.. )
MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 868
- Registrován: ned 13.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha - západ
- Klubové ID: 3068
Tohle mi přijde jako naprosto správná úvaha. Vždyť i téměř všechny nové auta, co vylezou z fabriky mají vyšší výkon, než je psáno v papírech. Odebírám spoustu časopisů, kde při přebírání aut do dlouhodobých testů jedou vždycky na brzdu a ve všech případech byl naměřený výkon vyšší, než udávala automobilka. U přeplňovaných motorů ještě více.Darel píše:2Vlasta :
neverim tomu ze nekdo konstruuje prevodku na 750Nm a vykon motoru da aby byla 100% vytizena..
ja napriklad pocitam betonovy konstrukce (tramy,preklady, sloupy) a taky nikdy neni zatizeni ťip ťop aby to uneslo treba strop + strechu.. je tam nakych 25% rezerva pro pripadny extra pritizeni(pisu nejjednodusi priklad, tech soucinitelu spolehlivosti atd je vic.. )
MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
To by pak musela chcípnout každá druhá převodovka u 745D, kdyby byla skutečně konstruovaná na papírové maximum krouťáku tohoto auta...