Pomocte mi poradit ohledně CHIPTUNINGU BMW 745d
-
Ogar
- Registrovaný
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát 27.05.2011 00:00
- Klubové ID: 2777
Zdravím všechny příznivce bavoráků.
Několik let jsem vlastníkem auta BMW 745d (facelift, 2005, 185t. najeto).
Začínám uvažovat, že se ho chipnu, avšak nevím, zda-li je to dobrý nápad vzhledem k najetým kilometrů (185 tisíc najeto).
Nyní to má výkon maximální 243kW a točák 750Nm. Nabízí se mi možnost chipnuti na 293kW a 960Nm. Poraďte, zda-li jsou najeté kilometry nějakou potíži a zda-li to převodovka rozdýchá ten chip.
Díky všem za příspěvky.
Ogar, F-M
Několik let jsem vlastníkem auta BMW 745d (facelift, 2005, 185t. najeto).
Začínám uvažovat, že se ho chipnu, avšak nevím, zda-li je to dobrý nápad vzhledem k najetým kilometrů (185 tisíc najeto).
Nyní to má výkon maximální 243kW a točák 750Nm. Nabízí se mi možnost chipnuti na 293kW a 960Nm. Poraďte, zda-li jsou najeté kilometry nějakou potíži a zda-li to převodovka rozdýchá ten chip.
Díky všem za příspěvky.
Ogar, F-M
-
vlado42
- Registrovaný
- Příspěvky: 128
- Registrován: úte 17.08.2010 00:00
-
caknakis
- Registrovaný
- Příspěvky: 868
- Registrován: ned 13.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha - západ
- Klubové ID: 3068
tak toto je úplný nesmysl...právě, že převodovka v 745D je konstruovaná až na 1000nm.... A zvládá to úplně bez problémů.
Docela by mě zajímal ten topic na USA fóru, jak jsi psal.... skutečně mi to připadá hodně divné, kor v americe, kde se snad sedma v dieselu ani neprodává. Převodovku co je v 535D nesrovnávat...to je úplně něco jiného.
Docela by mě zajímal ten topic na USA fóru, jak jsi psal.... skutečně mi to připadá hodně divné, kor v americe, kde se snad sedma v dieselu ani neprodává. Převodovku co je v 535D nesrovnávat...to je úplně něco jiného.
-
Vlasta
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7554
- Registrován: sob 20.03.2004 01:00
- Klubové ID: 148
GA6HP32Z v 745d je konstruovaná na max. 750 Nm
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
caknakis
- Registrovaný
- Příspěvky: 868
- Registrován: ned 13.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha - západ
- Klubové ID: 3068
no...musím uznat, že je tam těch 750Nm skutečně napsaných...a pochybuji, že by si v tomhle dokumentu někdo vymýšlel.
Pak tedy nechápu, proč mi přímo v BMW tvrdili údaje, které jsem napsal. Známý si pořizoval 745D a měl právě strach z převodovky, protože co si budeme nalhávat, u 730D a 740D ty převodovky kolabují jak na běžícím páse.... neznám prakticky nikoho s touto motorizací, kdo má auto delší dobu, najeto přes 250 000 a ještě nedělal převodovku. Včetně mě. Dostalo se mi odpovědi přímo z BMW AG, že skříň v 745D je konstruovaná až na 1000Nm.... nikoli u českého importéra... tady snad ani nevědí, jaká skříň tam je
Pak tedy nechápu, proč mi přímo v BMW tvrdili údaje, které jsem napsal. Známý si pořizoval 745D a měl právě strach z převodovky, protože co si budeme nalhávat, u 730D a 740D ty převodovky kolabují jak na běžícím páse.... neznám prakticky nikoho s touto motorizací, kdo má auto delší dobu, najeto přes 250 000 a ještě nedělal převodovku. Včetně mě. Dostalo se mi odpovědi přímo z BMW AG, že skříň v 745D je konstruovaná až na 1000Nm.... nikoli u českého importéra... tady snad ani nevědí, jaká skříň tam je
-
Moribundus
- Registrovaný
- Příspěvky: 224
- Registrován: pon 31.08.2009 00:00
Já mám pocit že převodovka která je dimenzována na výkon 1000Nm je používaná až v posledním modelu sedmy. Je to osmistupňová převodovka která se používá i do jiných aut, nejenom do BMW. Tuším že jí používá i Rols. Samozřejmě výrobce ZF. Podle mě stávající převodovka v E65 nemůže ten čip dlouho vydržet. Myslím že ta kára jede supr i bez čipu. 
-
vlado42
- Registrovaný
- Příspěvky: 128
- Registrován: úte 17.08.2010 00:00
Pokusim se to najit v historii az se mi vrati pc z reklamace. Ale u ty e65 vsude pisou 750nm jedine napsat primo do ZF. Nebo zariskovat a pak si pripravit na novou skrin neco kolem 8tis dolaru nebo repascaknakis píše:tak toto je úplný nesmysl...právě, že převodovka v 745D je konstruovaná až na 1000nm.... A zvládá to úplně bez problémů.
Docela by mě zajímal ten topic na USA fóru, jak jsi psal.... skutečně mi to připadá hodně divné, kor v americe, kde se snad sedma v dieselu ani neprodává. Převodovku co je v 535D nesrovnávat...to je úplně něco jiného.
-
Vlasta
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7554
- Registrován: sob 20.03.2004 01:00
- Klubové ID: 148
-
vlado42
- Registrovaný
- Příspěvky: 128
- Registrován: úte 17.08.2010 00:00
-
caknakis
- Registrovaný
- Příspěvky: 868
- Registrován: ned 13.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha - západ
- Klubové ID: 3068
Zkoušel jsem trošku googlit a našel jsem tento článek, který také zmiňuje "až" 1000Nm... stejnou hodnotu, jaká se dostala ke mě. Ovšem netuším, na kolik je tento článek odborný a nebo sesbíraný z informací na netu, nebo "jedna paní povídala"....
http://www.tipcar.cz/jake-je-bmw-745d-z ... -4703.html
http://www.tipcar.cz/jake-je-bmw-745d-z ... -4703.html
-
vlado42
- Registrovaný
- Příspěvky: 128
- Registrován: úte 17.08.2010 00:00
http://appsprod01.zf.com/zf.productData ... _2006s.pdfcaknakis píše:Zkoušel jsem trošku googlit a našel jsem tento článek, který také zmiňuje "až" 1000Nm... stejnou hodnotu, jaká se dostala ke mě. Ovšem netuším, na kolik je tento článek odborný a nebo sesbíraný z informací na netu, nebo "jedna paní povídala"....
http://www.tipcar.cz/jake-je-bmw-745d-z ... -4703.html
je tady i tabulka s hodnotama nm
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
-
vlado42
- Registrovaný
- Příspěvky: 128
- Registrován: úte 17.08.2010 00:00
-
Darel
- Registrovaný
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř 30.09.2009 00:00
no konstruovana na max je..ale ne na 750Nm kdyz ten motor ma nyni 750Nm kroutak.. to by znamenalo ze je 100% vytizena coz je blbost... minimalne rezerva 10% tam je....Vlasta píše:GA6HP32Z v 745d je konstruovaná na max. 750 Nm
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf
-
Vlasta
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7554
- Registrován: sob 20.03.2004 01:00
- Klubové ID: 148
Takže nevěříš oficiální dokumentaci ZF a BMW TIS? Máš nějakej důkaz pro tu 10% rezervu?Darel píše:no konstruovana na max je..ale ne na 750Nm kdyz ten motor ma nyni 750Nm kroutak.. to by znamenalo ze je 100% vytizena coz je blbost... minimalne rezerva 10% tam je....Vlasta píše:GA6HP32Z v 745d je konstruovaná na max. 750 Nm
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
Darel
- Registrovaný
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř 30.09.2009 00:00
2Vlasta :
neverim tomu ze nekdo konstruuje prevodku na 750Nm a vykon motoru da aby byla 100% vytizena..
ja napriklad pocitam betonovy konstrukce (tramy,preklady, sloupy) a taky nikdy neni zatizeni ťip ťop aby to uneslo treba strop + strechu.. je tam nakych 25% rezerva pro pripadny extra pritizeni(pisu nejjednodusi priklad, tech soucinitelu spolehlivosti atd je vic.. )
MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
neverim tomu ze nekdo konstruuje prevodku na 750Nm a vykon motoru da aby byla 100% vytizena..
ja napriklad pocitam betonovy konstrukce (tramy,preklady, sloupy) a taky nikdy neni zatizeni ťip ťop aby to uneslo treba strop + strechu.. je tam nakych 25% rezerva pro pripadny extra pritizeni(pisu nejjednodusi priklad, tech soucinitelu spolehlivosti atd je vic.. )
MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
-
Darel
- Registrovaný
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř 30.09.2009 00:00
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
-
caknakis
- Registrovaný
- Příspěvky: 868
- Registrován: ned 13.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha - západ
- Klubové ID: 3068
Tohle mi přijde jako naprosto správná úvaha. Vždyť i téměř všechny nové auta, co vylezou z fabriky mají vyšší výkon, než je psáno v papírech. Odebírám spoustu časopisů, kde při přebírání aut do dlouhodobých testů jedou vždycky na brzdu a ve všech případech byl naměřený výkon vyšší, než udávala automobilka. U přeplňovaných motorů ještě více.Darel píše:2Vlasta :
neverim tomu ze nekdo konstruuje prevodku na 750Nm a vykon motoru da aby byla 100% vytizena..
ja napriklad pocitam betonovy konstrukce (tramy,preklady, sloupy) a taky nikdy neni zatizeni ťip ťop aby to uneslo treba strop + strechu.. je tam nakych 25% rezerva pro pripadny extra pritizeni(pisu nejjednodusi priklad, tech soucinitelu spolehlivosti atd je vic.. )
MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
To by pak musela chcípnout každá druhá převodovka u 745D, kdyby byla skutečně konstruovaná na papírové maximum krouťáku tohoto auta...
